Home Aktualności Gracze gier wideo osiągnęli porozumienie z 80 producentami gier wideo w sprawie...

Gracze gier wideo osiągnęli porozumienie z 80 producentami gier wideo w sprawie wymagań dotyczących sztucznej inteligencji

12
0


LOS ANGELES — Po ponad miesięcznym strajku gracz gier wideo osiągnęła porozumienia z 80 grami, które podpisały tymczasowe lub stopniowe umowy budżetowe ze związkiem graczy i zaakceptowały postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji, o które zabiegały.

Członek Gildii Aktorów Ekranowych-Amerykańskiej Federacji Artystów Telewizyjnych i Radiowych rozpoczął strajk w lipcu po tym, jak negocjacje z gigantem branży gier, które rozpoczęły się ponad półtora roku temu, utknęły w martwym punkcie w związku z ochroną AI. Przywódcy związków zawodowych stwierdzili, że aktorzy głosowi gier i artyści przechwytywania ruchu mogą być imitowani przez AI i wykorzystywani bez ich zgody i bez uczciwego wynagrodzenia.

SAG-AFTRA ogłosiło w czwartek umowę z 80 grami wideo. Aktorzy dotknięci zamknięciem mogą teraz pracować nad tymi projektami.

Nadal będą trwały strajki przeciwko innym dużym wydawcom gier wideo, w tym firmom produkującym gry Disney, Warner Bros. i Electronic Arts Productions Inc.

Ta tymczasowa umowa gwarantuje wzrost wynagrodzeń, ochronę przed „eksploatacyjne wykorzystanie” sztucznej inteligencji i środki ostrożności, które uwzględniają obciążenie fizyczne związane z występem, a także stres wokalny. Umowa o zróżnicowanym budżecie ma na celu uczynienie pracy z talentami związkowymi bardziej wykonalną dla niezależnych twórców gier lub projektów o mniejszym budżecie, a jednocześnie zapewnienie ochrony graczom na mocy umowy tymczasowej.

Duncan Crabtree-Ireland, krajowy dyrektor wykonawczy i główny negocjator SAG-AFTRA, powiedział w oświadczeniu, że firmy podpisujące umowę „pomagają zachować ludzką sztukę, pomysłowość i kreatywność, które napędzają interaktywne opowiadanie historii”.

„Ta umowa sygnalizuje, że firmy zajmujące się grami wideo w grupach zbiorowych nie reprezentują życzeń większej branży gier wideo” – kontynuował Crabtree-Ireland. „Duża liczba firm, które chętnie zgodziły się na nasze warunki dotyczące sztucznej inteligencji, pokazuje, że warunki te są nie tylko rozsądne, ale także wykonalne i zrównoważone dla biznesu”.

Związek zawodowy ogłosił w środę, że studio deweloperskie gier Lightspeed LA zgodziło się produkować obecne i przyszłe gry, w tym popularny tytuł „Last Sentinel”, na mocy tymczasowej umowy związkowej, co oznacza, że ​​może również współpracować z utalentowanymi członkami związku podczas strajku.

Źródło