Home Aktualności Koala Airlines zamierza konkurować z Qantas i Virgin

Koala Airlines zamierza konkurować z Qantas i Virgin

17
0


Nowa tania linia lotnicza ma zakłócić konkurencyjny rynek lotniczy Australii, ale ekspert ostrzega, że ​​nie ma gwarancji, że przewoźnik przetrwa.

Koala Airlines kładą podwaliny pod swój start, mając na celu zakłócenie utrzymującego się od dawna duopolu Qantas i Virgin na australijskim rynku lotniczym.

Dyrektor generalny Bill Astling nie potwierdził jeszcze, kiedy Koala wystartuje, jakimi trasami będą latać samoloty ani kim są jego inwestorzy, ale jest pewien, że to się powiedzie.

Z kolei eksperci branżowi sceptycznie odnoszą się do optymizmu Astling, zwłaszcza biorąc pod uwagę niepowodzenia innych linii lotniczych, w tym Rex, Bonza i Ansett.

„W tej chwili nie wiemy zbyt wiele o ich modelu biznesowym, więc jest trochę za wcześnie, aby zrozumieć, co ich wyróżnia” – wyjaśnił ekspert ds. lotnictwa Keith Tonkin.

„Osobiście nie pokładam wielkich nadziei, biorąc pod uwagę niedawną historię związaną z Rexem i Bonzą.

„Wygląda na to, że wiele osób będzie stosunkowo sceptycznych i wahających się przed rezerwacją biletów, ale zdecydowanie życzymy im wszelkich sukcesów, ponieważ lubimy konkurencję i lubimy, jak ludzie chcą spróbować w branży”.

Koala Airlines kładą podwaliny pod swój start, który ma na celu rozbicie duopolu w powietrzu, którym Qantas i Virgin cieszą się od dziesięcioleci

Ekspert ds. lotnictwa Keith Tonkin nie napawał optymizmem, że Koala przeżyje, ale dodał, że jeśli tak się stanie, konkurencja nigdy nie będzie zła

Ekspert ds. lotnictwa Keith Tonkin nie napawał optymizmem, że Koala przeżyje, ale dodał, że jeśli tak się stanie, konkurencja nigdy nie będzie zła

„Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, dokąd chcą latać oraz jak często i w jaki sposób będą służyć jako klienci, a to naprawdę pomoże nam zrozumieć, czy ich działalność będzie trwała” – powiedział.

„Linie Qantas, Jetstar i Virgin są bardzo obecne i posiadają około 90 procent rynku, co stanowi dość dużą barierę wejścia dla linii lotniczych.

„Inną barierą dla nich jest to, że te dwie grupy linii lotniczych mają na swoim koncie bardzo znaczny odsetek osób często podróżujących. Myślę, że Qantas ma około 16 milionów osób często podróżujących, a Virgin około 12 milionów.

„To bardzo duża baza klientów do pokonania”.

Tonkin powiedział, że jeśli Koala wyciągnie wnioski z błędów Bonzy i Rexa, może jej się powodzić lepiej.

Koala oświadczyła, że ​​jest zainteresowana lataniem większymi samolotami typu 737, co zdaniem Tonkina sugeruje, że rozważa popularne trasy między stolicami, co może być bardzo opłacalne dla linii lotniczych.

Jeśli Koala chciała tu konkurować, musiałaby działać napiętym statkiem, obniżać ceny i dotrzymywać terminów, powiedział Tonkin.

„Jeśli nowa linia lotnicza chce obsługiwać te główne trasy, musi dysponować produktem porównywalnym z innymi lub zasadniczo odmiennym w lepszej cenie, a także musi mieć pewność, że samoloty startują i lądują zgodnie z rozkładem, jaki zakładają. publikować, aby ludzie mieli zaufanie do ich usług” – powiedział.

Wyjątkowym punktem sprzedaży Koala jest polityka anulowania lotów, zgodnie z którą pasażerowie, których loty zostały odwołane, zamiast kredytu linii lotniczej otrzymają pełny zwrot pieniędzy.

Astling powiedział, że opłaty za przejazd klienta będą przelewane na rachunek powierniczy do czasu odlotu samolotu, a jeśli tak się nie stanie, pieniądze zostaną przesłane bezpośrednio z powrotem do klienta.

Tonkin powiedział, że główną przeszkodą dla Koali jest fakt, że dziewięciu na dziesięciu pasażerów podróżuje obecnie liniami Qantas lub Virgin oraz że programy częstych lotów tych linii lotniczych zachęcają ich do powrotu

Tonkin powiedział, że główną przeszkodą dla Koali jest fakt, że dziewięciu na dziesięciu pasażerów podróżuje obecnie liniami Qantas lub Virgin oraz że programy częstych lotów tych linii lotniczych zachęcają ich do powrotu

Dyrektor generalny Koalas, Bill Astling, nie potwierdził jeszcze, kiedy Koala wystartuje, jakimi trasami będą latać samoloty ani kim są jego inwestorzy, ale jest pewien, że to się uda

Dyrektor generalny Koalas, Bill Astling, nie potwierdził jeszcze, kiedy Koala wystartuje, jakimi trasami będą latać samoloty ani kim są jego inwestorzy, ale jest pewien, że to się uda

Pracę pana Astlinga w lotnictwie rozpoczął się w 1977 r. i stwierdził, że obserwowanie, jak inne firmy próbują bezskutecznie wejść na rynek, wiele go nauczyło.

„Myślą, że mogą pokonać te dwie linie lotnicze… i (że) jedynym sposobem, w jaki mogą je pokonać, jest obniżenie cen biletów” – – powiedział ABC.

„No cóż, to nigdy nie zadziałało i prawdopodobnie nigdy nie zadziała”.

Jeśli chodzi o szczegóły dotyczące działań Koala, aby przedostać się na rynek, Astling powiedział, że zapełni „nisze”, ale nie chciał określić, jakie to mogą być.

„Po prostu nie jesteśmy gotowi zdradzać naszej strategii i pozwalać konkurentom myśleć: „No cóż, możemy popracować nad tym lub tamtym”.

Dziewięciu na 10 pasażerów krajowych lata obecnie liniami Qantas i Virgin, a ich najbardziej dochodowe trasy krajowe znajdują się pomiędzy nimi Sydney, Melbourne i Brisbane.

W 2021 r. Rex próbował włamać się do „złotego trójkąta”, ale stanął przed ogromnymi wyzwaniami, aż w lipcu został zmuszony do wejścia do administracji z długiem wynoszącym około 500 milionów dolarów.

Podobny los spotkał Bonzę w maju, kiedy niewystarczające przepływy pieniężne i finansowanie uniemożliwiły jej dalszą konkurencyjność, powiedział wówczas jej administrator.

Ponad 300 pracowników zostało zwolnionych z dnia na dzień, a tysiące podróżnych pozostało bez opieki po ogłoszeniu szokującej wiadomości na początku maja.

Jeśli chodzi o szczegóły dotyczące działań Koala, aby przedostać się na rynek, Astling powiedział, że zapełni „nisze”, ale nie chciał określić, jakie to mogą być

Jeśli chodzi o szczegóły dotyczące działań Koala, aby przedostać się na rynek, Astling powiedział, że zapełni „nisze”, ale nie chciał określić, jakie to mogą być

Tonkin powiedział Daily Mail Australia, że ​​nie pokłada „wielkich nadziei”, że Koala przeżyje, ale jeśli tak się stanie, zwiększona konkurencja może doprowadzić do niższych cen biletów lotniczych na rynku krajowym

Tonkin powiedział Daily Mail Australia, że ​​nie pokłada „wielkich nadziei”, że Koala przeżyje, ale jeśli tak się stanie, zwiększona konkurencja może doprowadzić do niższych cen biletów lotniczych na rynku krajowym



Source link