[ad_1]
Królewska Marynarka Wojenna zintensyfikuje patrole na Indo-Pacyfiku, aby przeciwstawić się coraz bardziej ekspansjonistycznemu programowi Chiny w regionie.
HMS Prince of Wales stanie na czele ekspedycji Carrier Strike Group 2025, której zadaniem będzie powstrzymanie agresywnych ruchów Pekin które widziały, jak jego armia budowała bazy wojskowe na wcześniej niezamieszkanych archipelagach.
Lotniskowiec, największy brytyjski okręt wojenny, przeprowadził w ostatnich dniach ćwiczenia przygotowawcze ze swoim amerykańskim odpowiednikiem, USS Harry S Truman, na Morzu Północnym w ramach dowodzonych przez Wielką Brytanię ćwiczeń Strike Warrior.
Wczoraj wieczorem rozmawiałem z przywódcami Wspólnoty Narodów na Samoa, sir Keira Starmera ślubowali, że nie będą „przymykać oczu na wyzwania, przed którymi stoją nasi przyjaciele i partnerzy po drugiej stronie świata”.
„Moje dzisiejsze przesłanie jest jasne: to dopiero początek naszego zaangażowania w regionie Indo-Pacyfiku” – dodał.
Ważący 65 000 ton HMS Prince of Wales poprowadzi w przyszłym roku misję mającą na celu przeciwstawienie się chińskiej ekspansji w regionie Indo-Pacyfiku
W ostatnich dniach samoloty wystartowały z lotniskowca, największego okrętu wojennego Wielkiej Brytanii, 71 razy w ramach przygotowań do prowadzonych przez Wielką Brytanię ćwiczeń Strike Warrior
Miejmy nadzieję, że „scenariusze intensywnej wojny” na Morzu Północnym powinny przygotować ludzi w okolicach HMS Prince of Wales do ochrony go przed szeregiem zagrożeń
Misja CSG 25 została zaprezentowana w 2023 roku przez ówczesnego sekretarza obrony Granta Shappsa dodać do dwóch statków patrolowych, które Wielka Brytania posiada obecnie na tym obszarze – HMS Spey i HMS Tamar.
W misji HMS Prince of Wales będą towarzyszyć okręty norweskie i japońskie.
Ale mogąc pochwalić się załogą liczącą co najmniej 700 osób, która może wzrosnąć do 1600 w zależności od liczby przewożonych myśliwców i helikopterów, HMS Prince of Wales przyćmi inne statki biorące udział w operacji.
Dołączyła do niej inna NATO sojusznicy, np Finlandia i Belgia na szkoleniach w ciągu ostatniego miesiąca.
Samolot wystartował z kabiny załogi o wymiarach 230 stóp na 920 stóp 71 razy, spędzając łącznie 210 godzin – prawie dziewięć dni – w powietrzu, włączając w to próbne bombardowania prowadzone przez odrzutowce F-35 stealth.
Miejmy nadzieję, że „scenariusze intensywnej wojny” na Morzu Północnym powinny przygotować scenariusze w HMS Prince of Wales i wokół niego do ochrony go przed szeregiem zagrożeń, w tym działaniami przeciw okrętom podwodnym, odpieraniem ataków systemów bez załogi, ćwiczeniami obrony powietrznej, ratowaniem pilotów i uprawianiem żeglarstwa przez wąskie cieśniny w obliczu zagrożenia.
Pomiędzy tymi zaplanowanymi działaniami na dużą skalę uczestniczące statki przeprowadziły własne szkolenia – gaszenie pożarów i powodzi, radzenie sobie z pozorowanymi ofiarami, uzupełnianie paliwa i zapasów w trakcie podróży.
W rozmowie z przywódcami Wspólnoty Narodów na Samoa Sir Keir Starmer podwoił zaangażowanie Wielkiej Brytanii w regionie Indo-Pacyfiku
Oświadczenie następuje po tym, jak chiński prezydent Xi Jinping wziął udział w szczycie Brics (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i Republika Południowej Afryki) w Rosji na zaproszenie Władimira Putina
Dzięki pokładowi lotniczemu o szerokości 230 stóp i długości 920 stóp – wystarczającej przestrzeni na trzy boiska do piłki nożnej – HMS Prince of Wales w przyszłym roku przyćmi statki pływające z nim
Królewska Marynarka Wojenna potwierdziła, że przed rozmieszczeniem CSG 2025 na wodach Wielkiej Brytanii odbędzie się dalsze szkolenie.
Downing Street stwierdził, że ekspansja Wielkiej Brytanii w regionie Indo-Pacyfiku będzie również skupiona na wzroście, ponieważ rząd stara się zwiększyć możliwości inwestycyjne, a CSG 2025 ma wypłynąć Singapur jako część swojej trasy.
Wraz z rządem australijskim Wielka Brytania utworzy „Pacific Business Club”, którego celem będzie zwiększenie możliwości brytyjskich przedsiębiorstw w rozwijających się gospodarkach regionu.
Premier powiedział wczoraj: „Moja wizyta na Pacyfiku utwierdziła mnie w tym, jak ważna jest ta część świata dla dobrobytu i bezpieczeństwa Wielkiej Brytanii… Wiem, że w biznesie, handlu i obronności odgrywamy kluczową rolę we wspieraniu regionu zbyt.
„Jako odpowiedzialni gracze międzynarodowi nie możemy przymykać oczu na wyzwania, przed którymi stoją nasi przyjaciele i partnerzy po drugiej stronie świata. Zatem moje dzisiejsze przesłanie jest jasne: to dopiero początek naszego zaangażowania w regionie Indo-Pacyfiku.
„Łącząc specjalistyczną wiedzę, wiedzę lokalną i inwestycje, naprawdę wierzę, że możemy stworzyć wyjątkowe możliwości dla ludzi zarówno na Pacyfiku, jak i w kraju, a robiąc to, odegramy naszą rolę w zapewnianiu bezpieczniejszego i bardziej sprawiedliwego świata”.
Oświadczenie następuje po chińskim prezydencie Xi Jinpinga uczęszczał do Brics (Brazylia, Rosja, IndieChiny i Republika Południowej Afryki) szczyt w Rosji, na zaproszenie Władimira Putin. Na szczycie obecnych było kilka innych znaczących krajów rozwijających się, w tym kluczowe kraje Wspólnoty Narodów, Indie i Republika Południowej Afryki.
Zaangażowanie Wielkiej Brytanii w zwiększanie swojej obecności na całym świecie zależy od otrząsnięcia się jej wiodącego lotniskowca jego „zakręcony” tag.
Od czasu pierwszego wypłynięcia w grudniu 2017 r. statek o wyporności 65 000 ton doświadczył szeregu usterek, których koszt szacuje się na 25 milionów funtów.
Zaangażowanie Wielkiej Brytanii w zwiększenie swojej obecności na całym świecie zależy od tego, czy jej wiodący lotniskowiec zrezygnuje ze swojej „zaskoczonej” etykiety
W 2020 r. HMS Prince of Wales doświadczył szeregu poważnych wycieków, które doprowadziły do powodzi, a w 2022 r. zepsuł się w pobliżu wyspy Wight kilka godzin po wypłynięciu
W 2020 r. doznał serii poważnych wycieków, które doprowadziły do powodzi, a w 2022 r. zepsuł się w pobliżu wyspy Wight kilka godzin po wypłynięciu.
Nurkowie wykryli awarię 33-tonowego śmigła na prawej burcie, co spowodowało naprawę, która trwała dziewięć miesięcy i kosztowała podatników miliony funtów.
Następnie, w 2023 r., lewe śmigło statku miało podobne problemy, spowodowane niewspółosiowością podczas budowy ogromnego lotniskowca.
Wyniki dochodzenia w sprawie awarii doprowadziły do twierdzeń, że statek został wprowadzony do służby w celach politycznych.
W sumie HMS Prince of Wales i HMS Queen Elizabeth – główny lotniskowiec Marynarki Wojennej – kosztowały Wielką Brytanię 7 miliardów funtów.
Komentatorzy sugerują, że ogromne wydatki pozostawiły niewystarczające środki dla Królewskiej Marynarki Wojennej na budowę innych okrętów wojennych.
[ad_2]
Source link