Najlepszy szef kuchni zabrał głos w tej sprawie Tesco rząd hummusu po Ujawniono wyłącznie MailOnline że gigant supermarketów usunął pokrywkę uwielbianego dipu i zastąpił ją „słabą” pokrywką w ramach „ciągłych wysiłków na rzecz zwalczania odpadów z tworzyw sztucznych”.
Itamar Srulovich, współwłaściciel bliskowschodniej restauracji Honey & Co, ujawnił, że ludzie nie powinni nawet jeść wypróbowanej przez Tesco dipu ze wschodniego Morza Śródziemnego, niezależnie od tego, czy jest z pokrywką, czy nie.
Srulovich, który pracował w Londynnajgorętsze kuchnie, w tym OXO Tower i słynna pierwsza restauracja Yotama Ottolenghiego w Notting Hill, ostro oceniły supermarketową wersję hummusu jako „okropnie złą”.
„Nawet w porównaniu z innymi gotowymi potrawami, to naprawdę jest coś niesamowitego” – powiedział Times. „Nie jestem osobą, która głosi kazania, ale to trochę kręci mi w sercu”.
Mając na swoim koncie odnoszącą sukcesy franczyzę restauracji na Bliskim Wschodzie i wiele bestsellerowych książek kucharskich, Srulovich namawiał wszystkich miłośników hummusu pogardzanych fiaskiem pokrywki, aby spróbowali przygotować własne.
Nowe opakowanie Tesco na hummus zastępuje plastikowe wieczko „cienkim” wieczkiem
Najlepszy szef kuchni Itamar Srulovich (z prawej) poradził kupującym, aby nie jedli bliskowschodniej wersji Tesco, lecz zrobili ją samodzielnie. Na zdjęciu: Sarit Packer (po lewej) i Itamar Srulovich (po prawej) stoją w swojej restauracji Honey & Co
„Przysięgam, że to takie proste” – powiedział najlepszy szef kuchni. — To zajmuje sekundy.
Po prostu weź ciecierzycę, tahini, sok z cytryny i czosnek i zmiel je w robocie kuchennym.
Rada Srulovicha pojawia się po tym, jak Tesco drastycznie wezwało w tym miesiącu do porzucenia plastikowej pokrywki na hummusie i zastąpienia jej „słabą plastikową osłoną”. Kupujący ostro skrytykowali supermarket za popełnienie, ich zdaniem, „głupiego błędu”
Chociaż rzecznik brytyjskiego supermarketu powiedział, że posunięcie to „usunąłoby ponad 31 milionów kawałków plastiku” ze sklepów, niektórzy klienci stanowczo sprzeciwiają się nowemu opakowaniu.
Autorka Laura Pearson na portalu X – znanym wcześniej jako Twitter – powiedziała: „Jestem bardzo zaskoczona faktem, że Tesco zdjęło plastikową pokrywkę z hummusu i zastąpiło ją cienką plastikową osłoną, co wymaga teraz przykrycia jej folią spożywczą lub czymś podobnym.
– W jaki sposób to komukolwiek pomaga?
Jeden z mężczyzn skomentował: „Wcale nie uważam tej zmiany na hummus za zabawną!”
Inny klient zgodził się i powiedział: „Usunięcie plastikowej pokrywki oznacza: a) muszę nałożyć dodatkową folię spożywczą b) jedzenie rozsypuje się i marnuje c) jedzenie szybciej się psuje i marnuje… kto by pomyślał, że to dobre dla środowisko było całkowicie niewłaściwe.
Rzecznik Tesco upierał się, że zmiana nie ma wpływu na trwałość opakowania i że hummus należy nadal spożyć w ciągu dwóch dni od otwarcia, tak jak dotychczas.
Niektórzy zdawali się stanąć po stronie Tesco, chwaląc supermarket za zmianę „zielonych” opakowań w świetle globalnego ocieplenia.
Srulovich (z prawej) podzielił się swoim „łatwym” przepisem na hummus składającym się tylko z czterech składników: ciecierzycy, tahini, soku z cytryny i czosnku. Na zdjęciu: mąż i żona Srulovich i Packer przygotowują w swojej kuchni dania z Bliskiego Wschodu
Niektórzy ostro krytykują decyzję Tesco o zastąpieniu pokrywek do hummusu plastikową osłoną, ale rzecznik supermarketu twierdzi, że nie wpłynie to na trwałość produktu
MailOnline wyszedł na ulice Londynu porozmawiać z kupującymi i dowiedzieć się, co naprawdę myślą o kontrowersyjnej zmianie.
Cameece Maddis (32 lata) i Adrian Holloway (28 lat) zasugerowali, że nie są fanami tego ruchu i zakwestionowali logikę stojącą za nowym opakowaniem.
Pani Maddis powiedziała: „Zamiast tego muszę go teraz owinąć folią, ponieważ zawsze szybciej się wyłącza.
„To dobry powód (środowiskowy), ale właściwie nie miałbym nic przeciwko dopłacie za posiadanie pokrywy”.
Holloway dodał: „Zdecydowanie nie wytrzyma tak długo bez zamykanej pokrywki, w której można ją ponownie zamknąć lub dłużej zachować świeżość.
„Nadal utrudnia to uczynienie go świeżym, więc na dłuższą metę nie ma to sensu.
– Musielibyśmy się pospieszyć i zjeść to, zanim zgaśnie. Zdecydowanie musiałbyś się spieszyć, zamiast cieszyć się tym tak, jak lubisz.
Allaister (28 l.), biznesmen, który był w Londynie ze swoim 35-letnim przyjacielem, kwestionuje „naukową metodę”, którą Tesco zastosowało do sprawdzenia hipotezy, że świeżość hummusu pozostaje nienaruszona.
Allaister powiedział: „To pilna sprawa, bo jeśli nie zjesz całego opakowania hummusu na raz, to opakowanie jest naprawdę trochę wadliwe, prawda?”
Jego przyjaciel posunął się nawet do stwierdzenia, że gdyby zmienili pokrywkę, być może „zmieniliby całość” i „zrobili ją z drewna”.
Ankieta YouGov przeprowadzona na początku tego roku wykazała, że hummus był ulubionym dipem w Wielkiej Brytanii, nic więc dziwnego, że zmiana opakowania wywołała wściekłość wielu kupujących.
Jednak Tony Spar, 71-letni emeryt, z którym rozmawiał MailOnline, wydawał się popierać to posunięcie.
Cameece Maddis (32 lata) i Adrian Holloway (28 lat) zasugerowali, że nie są fanami tego ruchu i zakwestionowali logikę stojącą za nowym opakowaniem
Allaister (28 l.) również zabrał głos, mimo że Tesco upierało się, że zmiana nie ma wpływu na jakość produktu ani okres przydatności do spożycia, i dodał, że hummus należy spożyć w ciągu 2 dni od otwarcia
Tony Spar, 71-letni emeryt, był rzadką osobą, z którą MailOnline rozmawiał i która wydawała się wspierać to posunięcie.
Pan Spar powiedział: „Jest lepiej – pokrywa nie zakładała się zbyt łatwo. Pokrywka była dość ciasna, podczas gdy w tym przypadku folia po prostu cofa się.
Dodał jednak, że jego zdaniem Tesco „nie idzie wystarczająco daleko”.
„Któregoś dnia, kiedy robiłem zakupy w Tesco, miałem wielką stertę plastiku.
„Myślę, że mogą zrobić znacznie więcej – zauważyłem, że Tesco robi teraz na swoim mięsie tekturową podstawę z takim wierzchołkiem. To krok we właściwym kierunku, ale niewystarczający” – stwierdził.
W odpowiedzi na kontrowersje rzecznik Tesco powiedział: „Niedawno zdjęliśmy pokrywki z naszych pojemników na hummus w ramach naszych ciągłych wysiłków na rzecz zwalczania odpadów z tworzyw sztucznych. Ta najnowsza zmiana pozwoli usunąć ponad 31 milionów kawałków plastiku, co odpowiada 157 tonom plastiku rocznie”.
W poszukiwaniu ciecierzycy MailOnline zwrócił się do supermarketu z prośbą o dalszy komentarz.