Home Aktualności Spółka-matka Megabus Canada składa wniosek o ochronę przed upadłością w USA

Spółka-matka Megabus Canada składa wniosek o ochronę przed upadłością w USA

21
0


Coach USA, operator Megabusa i innych podmiejskich linii autobusowych w USA i Kanadzie, pod koniec wtorku złożył wniosek o ochronę przed upadłością w Delaware, starając się sprzedać swoje aktywa i pozbyć się długów zaciągniętych w wyniku nieterminowego wykupu private equity w 2019 roku.

Coach, największa prywatna firma autobusowa w USA, została przejęta przez firmę private equity Variant Equity Advisors za 270 mln dolarów, głównie przy wykorzystaniu długu, który nadal jest w księgach firmy.

Firma sprzedaje większość swoich linii autobusowych – w tym Megabus Canada – spółce holdingowej The Renco Group w zamian za przejęcie 130 mln dolarów amerykańskiego długu firmy i niektórych umów związkowych. Pozostałe zostaną sprzedane firmie Avalon Transportation Inc.

„Po sfinalizowaniu proponowanych transakcji zachowane zostaną tysiące miejsc pracy i zapewnią nieprzerwane usługi transportu pasażerskiego milionom pasażerów w całych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie” – stwierdziła firma w oświadczeniu.

CBC News skontaktowało się z The Renco Group, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, co to oznacza dla podróżnych z Kanady.

Jak mówi dyrektor, autobusy będą kursować normalnie

Coach szybko popadł w kłopoty ze spłatą swojego zadłużenia, ponieważ – jak wynika z dokumentów złożonych w sądzie upadłościowym w Wilmington w Delanie – pandemia Covid-19 spowodowała spadek liczby pasażerów autobusami w latach 2019–2020.

Chociaż liczba pasażerów nieco wzrosła od najniższego poziomu w 2020 r., w 2023 r. nadal wynosiła zaledwie 45 procent poziomu sprzed pandemii, a Coach musiał stawić czoła wyższym stopom procentowym i zwiększonym kosztom zaspokojenia podstawowych potrzeb, takich jak utrzymanie pracowników i paliwo, stwierdził w swoim raporcie Coach. pisma sądowe.

Dyrektor generalny trenera, Derrick Waters, powiedział, że podczas bankructwa firmy autobusy będą nadal kursować normalnie.

„Naszym najwyższym priorytetem pozostaje bezpieczny przewóz milionów pasażerów, którzy co roku wybierają nasze autobusy, oraz ścisła współpraca z naszymi cenionymi klientami kontraktowymi i partnerami z agencji transportowych” – stwierdził Waters w oświadczeniu.

Coach wszedł do rozdziału 11 z zadłużeniem w wysokości 197,8 mln USD, w tym 37 mln USD z tytułu pożyczki na pomoc w związku z pandemią na mocy ustawy o pomocy w związku z koronawirusem i bezpieczeństwie gospodarczym (CARES) oraz co najmniej 134 mln USD innych niespłaconych zobowiązań, w tym długów handlowych.

Coach USA działa w 27 lokalizacjach w USA i Kanadzie, zatrudnia 2700 pracowników i 2070 autobusów. Oprócz Coach firma obsługuje kilka innych marek autobusów, w tym Megabus, Dillon’s Bus Company i Go Van Galder.

Coach ogłosił upadłość z trzema umowami sprzedaży, z których każda obwarowana jest wyższymi i lepszymi ofertami. Te umowy sprzedaży obejmują 16 z 25 linii biznesowych Coach i, jak wynika z dokumentów sądowych, pozwolą zachować miejsca pracy dla około 2100 pracowników Coach.



Source link