Home Biznes Akcje głównych marek modowych są w modzie, ponieważ w ciągu ostatnich 12...

Akcje głównych marek modowych są w modzie, ponieważ w ciągu ostatnich 12 miesięcy osiągnęły lepsze wyniki niż luksusowe marki

25
0


London Fashion Week zakończył się w zeszłym tygodniu i wiecie co? Najwyraźniej na topie są plisy, marynarki typu barn i „sportowy szyk”.

Do mody wróciły także marki modowe z głównych ulic, jeśli można przyjąć, że ich ceny akcji są cokolwiek miarodajne, podczas gdy wielcy hity na wybiegach będą musieli przez jakiś czas czekać w cieniu konkurencji oferującej niższe ceny.

Według danych Etoro, w ubiegłym roku ceny marek luksusowych spadły o 8 procent, podczas gdy w ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje marek luksusowych wzrosły o 21 procent.

Spacer wstydu? W ciągu ostatnich pięciu lat akcje Burberry spadły o 72 procent

Etoro przygotowało dwa koszyki akcji o tej samej wadze, z których jeden składa się z marek luksusowych, a drugi z marek z głównych ulic.

Najgorsze wyniki marek luksusowych, Burberry, stracił w zeszłym roku 69 proci w ciągu ostatnich pięciu spadł o 72 procent, po niedawnym wypadnięciu z indeksu FTSE 100.

W „rozczarowującym” pierwszym kwartale firma odnotowała spadek sprzedaży w sklepach o 23 procent w obu Amerykach i regionie Azji i Pacyfiku oraz o 16 procent w regionie EMEA i Indii.

Jednak inne marki z koszyka dóbr luksusowych odnotowały w ostatnich latach znaczne wzrosty, przy czym Hermes wzrósł od 2019 r. o 207 proc., a Brunello Cucinelli zyskał 184 proc.

Kolejnym wielkim zwycięzcą była Prada, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała 126 procent.

Sam North, analityk Etoro, powiedział: „Nie dajcie się zwieść, inwestowanie to przedsięwzięcie długoterminowe i w ciągu ostatnich pięciu lat osoby inwestujące w luksusowe marki będą znacznie szczęśliwsze niż ich koledzy posiadający udziały w znanych markach”.

Rzeczywiście, koszyk produktów luksusowych Etoro wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat o imponujące 58 procent, w porównaniu z 32-procentowym wzrostem indeksu Stoxx 600 i 11 procentami londyńskiego FTSE 100.

Dla porównania, koszyk na głównych ulicach nie dorównał nawet Footsie, zwiększając się w tym okresie o zaledwie 10 procent.

„Sektor mody luksusowej był lepiej przygotowany, aby stawić czoła kryzysowi kosztów utrzymania, a jego klienci byli mniej wrażliwi na niepewność gospodarczą w porównaniu z klientami, którzy zwracają uwagę na cenę przy głównych ulicach, a LVMH, Hermès i inne firmy naprawdę to wykorzystały” – North w dodatku.

Mimo to Prada zyskała w ubiegłym roku 13 proc. Największy wzrost w tym okresie, włoska marka Brunello Cucinelli, odnotował wzrost o 14%.

Z drugiej strony, w zeszłym roku akcje niektórych spółek długoterminowo zyskujących odnotowały spadek, przy czym Christian Dior i LVMH spadły w ubiegłym roku po 19 i 17 procent.

North powiedział: „W tym roku marki luksusowe były nieco na straconej pozycji, ale wszystko może się zmienić, jeśli chińska gospodarka ponownie zacznie nabierać tempa. Chociaż odbicie popytu może okazać się ratunkiem, dla tych marek bardzo ważne jest dogłębne zrozumienie swojej ewoluującej bazy klientów”.

Luksusowy koszyk: wyniki akcji 10 dużych luksusowych marek modowych
od początku roku 1 rok 5 lat
LVMH -19% -17% 65%
Hermes 1% 12% 207%
Richemonta -2% -2% 54%
Suchy -44% -49% -52%
Christiana Diora -20% -19% 39%
Monclera -13% -12% -48%
Prada 17% 13% 126%
Burberry -58% -69% -72%
Brunello Cucinelliego -8% 14% 184%
Hugo Bossa -43% -36% -22%
Koszyk High Street: wyniki akcji 10 dużych marek modowych z głównych ulic
od początku roku 1 rok 5 lat
Inditex 33% 48% 86%
H&M 3% 11% -5%
Następny 24% 38% 68%
JD Sport -7% 3% 5%
Zalando 29% 31% -33%
LPP -13% 0% 68%
Asos 1% 12% -82%
ABF -4% 11% 0%
SMCP -32% -40% -82%
OVS 29% 48% 81%

Jednakże, podczas gdy zwolennicy luksusu borykają się z trudnym okresem, liczba konkurentów z głównych ulic rośnie.

Trzeba przyznać, że postęp tych firm jest powolny, ale po wzroście o 21 procent marki z głównych ulic wzrosły powyżej wzrostu odnotowanego przez indeksy Stoxx 600 i FTSE 100 w tym samym okresie.

Jak dotąd w 2024 r. nazwy głównych ulic zyskały 9%, nieco więcej niż 7% i 8% wzrostów, jakie osiągnęły oba indeksy.

Inditex, który zyskał najwięcej wśród marek z głównych marek, odnotował w zeszłym roku wzrost o 48 procent, a ostatnio odnotował wzrost zysków o 10 procent dzięki dobrym wynikom wiosną i latem.

Tylko w pierwszym półroczu sprzedaż największej marki, Zara, wzrosła o 5,4%.

Włoska marka OVS również wzrosła w zeszłym roku o 48 procent.

Obie firmy odnotowały silny wzrost w ciągu ostatnich pięciu lat, przy czym Inditex wzrósł o 86 procent, a OVS o 81 procent.

Firma Next, która w ostatnich latach płynnie przestawiła się na sprzedaż internetową, wzrosła o 38 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy, niedawno podnosząc swoją prognozę zysku przed opodatkowaniem do 995 milionów funtów w porównaniu z 980 milionami funtów, ponieważ zapowiedziała, że ​​planuje przejść w kierunku zaopatrywanie się w mniejszą liczbę artykułów lepszej jakości w nadziei przyciągnięcia bogatszych nabywców.

Następna pozycja to wzrost o 68 procent w ciągu ostatnich pięciu lat.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Zalando odnotowało wzrost o 31 procent, podczas gdy H&M, Asos i ABF, właściciel Primarku, odnotowały skromniejsze zyski.

Jednak w dłuższej perspektywie Asos i SMCP spadły o 82 procent.

North stwierdził: „Wydaje się, że złagodzenie inflacji i presji kosztowej powoduje ożywienie wśród niektórych największych marek z głównych ulic, takich jak Inditex, Zalando i OVS. Obraz nie jest jednak czarno-biały.

„Marki takie jak ASOS, Superdry, JD Sports i SMCP nadal borykają się z trudnościami od czasu pandemii, a ich rolę odgrywają zmiany w zwyczajach zakupowych i modzie.

„Niektóre z tych borykających się z trudnościami firm mogłyby szukać inspiracji za oceanem w firmach takich jak Abercrombie, które zmieniły sytuację, wracając do podstaw, oszczędzając koszty i lepiej rozumiejąc swoich klientów”.

Akcje Abercrombie wzrosły w zeszłym roku o 170 procent, a w ciągu ostatnich pięciu ponad 800 procent.

PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Bella

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Bella

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Hargreavesa Lansdowna

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Hargreavesa Lansdowna

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

inwestor interaktywny

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

inwestor interaktywny

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Sakso

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Sakso

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Linki partnerskie: Jeśli kupisz produkt This is Money, możesz otrzymać prowizję. Te oferty są wybierane przez naszą redakcję, ponieważ naszym zdaniem warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Porównaj najlepsze dla siebie konto inwestycyjne

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link