Home Biznes Bank Światowy Przedstawia Rekomendacje dla FCTA W Sprawie Kryzysu Mieszkaniowego I Transportowego...

Bank Światowy Przedstawia Rekomendacje dla FCTA W Sprawie Kryzysu Mieszkaniowego I Transportowego Wśród Mieszkańców Przedmieść

19
0


Bank Światowy przedstawił zalecenia, w jaki sposób Federalna Administracja Terytorium Stołecznego (FCTA) może rozwiązać kryzys mieszkaniowy i transportu masowego w Abudży, w szczególności w odniesieniu do mieszkańców przedmieść.

Will Bradley, konsultant ds. jakości życia w miastach i mobilności w Nigerii w Banku Światowym, ujawnił to w ekskluzywnym wywiadzie dla Nairametrics w czwartek 5 września 2024 r.

Podzielił się swoimi spostrzeżeniami na marginesie sesji Szczytu na temat płci i integracji 2024 zatytułowanej „Stań ze mną twarzą w twarz, ja stanę z tobą twarzą w twarz: jak rozwiązać problem ubóstwa w miastach i kryzysu mieszkaniowego” zorganizowane przez Policy Innovation Centre (PIC), w którym uczestniczył analityk Nairametrics.

Wydarzenie hybrydowe, którego celem było zbadanie innowacyjnych podejść do kwestii ograniczania ubóstwa z uwzględnieniem kwestii płci, przyciągnęło światowych i krajowych decydentów politycznych, liderów biznesu, naukowców i dziennikarzy.

Ścieżki do niedrogiego mieszkalnictwa i transportu

Bradley w ekskluzywnym wywiadzie dla Nairametrics stwierdził, że jego badania wskazują, iż w Abudży nie ma skutecznego programu budownictwa socjalnego.

Podkreślił, że obecne wysiłki rządu w zakresie infrastruktury są niewystarczające.

Zauważył, że chociaż kilkadziesiąt lat temu w Abudży realizowano program masowego budownictwa mieszkaniowego, obecnie nie jest on już skuteczny.

Według niego obecne partnerstwa publiczno-prywatne nie zapewniają mieszkań w przystępnej cenie osobom potrzebującym, zwłaszcza mieszkańcom obrzeży.

Bradley doradził FCTA zwiększenie finansowania na nowe budynki mieszkalne na obrzeżach i zmianę podejścia do wyburzeń, argumentując, że rząd nie rozwiąże problemu deficytu mieszkaniowego wyłącznie poprzez wyburzenia.

Zasugerował podniesienie standardu nieformalnych osiedli na obrzeżach ze względu na ich przystępność cenową w porównaniu z czynszami w centrum miasta.

Podkreślił, że modernizacja domów na przedmieściach i peryferiach jest alternatywą dla ich wyburzania.

„Nieformalne osiedla są często postrzegane jako przeszkody dla prawidłowego rozwoju i są postrzegane jako schronienie dla przestępców. Jednak osiedla te są często jedynymi dostępnymi niedrogimi mieszkaniami. Dlatego potrzebny jest proces modernizacji, a nie burzenia” dodał.

Jeśli chodzi o transport, Bradley zalecił, aby rząd stanowy zapewnił dotowane usługi autobusowe i odpowiednie finansowanie.

„System transportowy w Abudży jest interesujący, ponieważ wydaje się, że jest dużo pieniędzy na nowe drogi i nową linię kolejową. Choć oba są ważne, znaczną część funduszy drogowych wydano w centrum miasta, gdzie jest już nadmiar dobrych dróg.

„Jak to pomoże komuś, kto nie ma samochodu i musi dojeżdżać do Gwagwalady i z powrotem? Potrzebna jest dotowana usługa autobusowa” radził.

Zauważył również, że ponad połowa taksówek w Abudży działa bez licencji, co stwarza zagrożenie bezpieczeństwa, dotykające zwłaszcza kobiety, gdyż ogranicza ich mobilność i dostęp do pracy.

Przytaczając Lagos jako przykład, zauważył, że pomimo dużej populacji i związanych z tym problemów, stan wdrożył dobre zmiany instytucjonalne, których efektem jest zintegrowany organ transportowy, który obsługuje BRT, reguluje przepływy w tamach i buduje linie kolejowe.

Zasugerował, aby FCTA przyjęła takie holistyczne podejście, którego obecnie brakuje w FCT.

Podczas dyskusji z publicznością Bradley wspomniał, że plan generalny dla Abudży obejmuje dobry plan transportu publicznego, ale nie został on wdrożony, podkreślając potrzebę silnej woli politycznej.

Zalecił rządowi, aby uznał, że większość ludzi nie może sobie pozwolić na życie w centrum Abudży, dlatego coraz częściej osiedlają się w odległych miastach satelickich lub nieformalnych osiedlach wokół miasta.

Więcej spostrzeżeń

Doyin Adewola, założyciel i dyrektor generalny Roomeo Abuja w Nigerii, firmy deweloperskiej i konsultingowej w branży nieruchomości, uważa, że ​​kwestia mieszkalnictwa wymaga samooceny.

Zauważył, że odpowiedzialność za to, aby budynki nie uległy zawaleniu, spoczywa na inżynierach budowlanych i właścicielach domów, a nie tylko na regulatorach.

Powiązał budowę budynków niezgodnych z normami z „wypaczonymi wartościami”.

Musimy ponownie ocenić nasze wartości jako Nigeryjczycy. Podczas gdy często obwiniamy prezydenta i urzędników rządowych, powinniśmy również zastanowić się, czy postępujemy właściwie w naszych własnych sytuacjach życiowych”, powiedział.

Doradził organom regulacyjnym wykorzystanie technologii do walki z korupcją, która ma również wpływ na kwestie mieszkaniowe i transportu masowego w Nigerii.

Dr Osasuyi Dirisu, dyrektor wykonawczy Centrum Innowacji Politycznych, zauważył, że od 2022 r. w Nigerii nie ma dedykowanej platformy umożliwiającej oparty na dowodach dialog, orędownictwo polityczne i coroczne aktualizowanie informacji o wydarzeniach mających wpływ na Nigeryjczyków, w szczególności kobiety i dziewczęta.

Podkreśliła, że ​​dzięki konsekwentnej obronie praw człowieka, działaniom zbiorowym i dedykowanej platformie, centrum będzie nadal zabiegać o równość płci i integrację społeczną.

Zauważyła również, że aby interesariusze mogli wywrzeć znaczący wpływ na mieszkalnictwo i inne prawa człowieka, konieczna jest zmiana społeczna i behawioralna.

PIC jest inicjatywą Nigerian Economic Summit Group, wiodącego ośrodka analitycznego w Afryce, który na nowo definiuje politykę opartą na dowodach.



Source link