Home Biznes Jeden na czterech Brytyjczyków czuje się wykluczony cyfrowo, pisze ADRIAN ROBERTS –...

Jeden na czterech Brytyjczyków czuje się wykluczony cyfrowo, pisze ADRIAN ROBERTS – a przyczyną tego jest zaskakująca grupa wiekowa…

14
0


Przejście na technologię cyfrową w ostatnich latach ułatwiło życie wielu osobom, niezależnie od tego, czy mogą szybko dokonać płatności online, czy umówić się na spotkanie.

Jednak jeden na czterech Brytyjczyków czuje się w jakiejś formie wykluczony cyfrowo, jak wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii na temat dostępu do gotówki i sieci bankomatów Link.

– pyta Adrian Roberts, dyrektor naczelny Link czy Wielka Brytania jest naprawdę gotowa na przejście w pełni cyfrowo we wszystkim, od parkingów po bankowość…

Adrian Roberts jest dyrektorem naczelnym Link UK. Ponieważ jedna na cztery osoby w Wielkiej Brytanii twierdzi, że jest w jakiś sposób wykluczona cyfrowo, on pyta, czy Wielka Brytania jest gotowa na pełne przejście na technologię cyfrową

Zacznijmy od pytania. Ile zadań, które zwykle wykonujesz regularnie, jest teraz wykonywanych cyfrowo?

Może nie wyłącznie, ale czy płacicie Państwo gotówką czy kartą? Czy chodzisz do supermarketu, czy robisz zakupy online?

To tylko kilka przykładów, które pokazują, jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich lat.

Duża część tych zmian była pozytywna i zapewniła ogromną wygodę. Odnawianie paszportów, podpisywanie dokumentów prawnych, a nawet podróżowanie samochodem stało się znacznie łatwiejsze i szybsze.

Płatności i bankowość są dobrymi przykładami. W 2008 roku ponad sześć na dziesięć transakcji miało charakter gotówkowy. Dziś jest to bliżej jednego na dziesięć.

Możliwość płacenia za zakupy online za pomocą kart zbliżeniowych i coraz częściej za pomocą portfeli cyfrowych przynosi realne korzyści, a większość tych innowacji wynika z popytu konsumentów.

Korzystanie z gotówki jest interesującym studium przypadku. Z naszych danych konsekwentnie wynika, że ​​osoby uzależnione od gotówki zamieszkują najbardziej biedne części kraju. Co więcej, są one również bardziej narażone na wykluczenie cyfrowe – czy to ze względu na przystępną cenę, łączność, czy możliwość korzystania z technologii.

Jeżeli więcej usług stanie się najpierw cyfrowych lub w istocie wyłącznie cyfrowych, czy możemy czuć się komfortowo, że znaczna część populacji, często najbardziej bezbronnej, zostaje w tyle lub przynajmniej otrzymuje droższe lub gorsze usługi?

Podkreśla to kluczowe wyzwanie dla kraju. Chociaż w dalszym ciągu wykonano wiele dobrej pracy, aby chronić dostęp do gotówki za pomocą nowych innowacji, takich jak współdzielone centra bankowe Cash Access UK, musimy teraz zadać sobie pytanie, czy robimy wystarczająco dużo, aby pomóc ludziom korzystać z usług cyfrowych.

I nie chodzi tylko o dostęp do bankowości, to także umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi oraz uczestniczenia w społeczeństwie i gospodarce. Ludzie lubią i wolą płacić gotówką, ale jeśli otrzymają odpowiedni dostęp i narzędzia, wielu będzie miało pewność, że skorzysta z alternatyw.

Dlatego właśnie opublikowaliśmy niedawno nowy raport zatytułowany „Czy Wielka Brytania naprawdę jest gotowa na przejście na technologię cyfrową?”. aby zrozumieć problemy i podkreślić wnioski płynące z niektórych prac, które podjęliśmy w Walii, aby wspierać ludzi w zdobywaniu większych umiejętności cyfrowych.

Niektóre wyniki badań mogą zaskoczyć. Nie tylko prawie jeden na czterech (24 procent) dorosłych w Wielkiej Brytanii uważa się za wykluczonych cyfrowo w jakiejś formie, odsetek ten jest najwyższy wśród osób w wieku 18–24 lat (42 procent), a następnie osób w wieku 75 lat i starszych (30 proc. ).

Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale główną przyczyną tego wykluczenia jest brak dostępu do niezawodnych urządzeń szerokopasmowych i Internetu. Grupą o najwyższym poziomie wykluczenia cyfrowego były gospodarstwa domowe o dochodach poniżej 10 000 funtów (44%).

Jeżeli więcej usług stanie się najpierw cyfrowych lub w rzeczywistości wyłącznie cyfrowych, czy możemy czuć się komfortowo, że znaczna część populacji, często najbardziej bezbronnej, zostaje w tyle lub przynajmniej otrzymuje droższe lub gorsze usługi?

Aplikacje do parkowania powodują u niektórych wielką frustrację, ale co, jeśli ludzie uważają, że nie warto już jechać do miasta? A może, jeśli przychodnie pierwszego kontaktu oferują wyłącznie rezerwację wizyt online, ludzie przestaną odwiedzać swojego lekarza?

Czy Wielka Brytania naprawdę jest gotowa na przejście na technologię cyfrową?

Prawie co czwarta osoba dorosła określa siebie jako osobę wykluczoną cyfrowo w jakiejś formie – pisze Heleny Kirrane.

Jak wynika z nowych danych Link, odsetek ten jest najwyższy wśród osób w wieku 18–24 lat (42 procent), a następnie osób w wieku 75 lat i starszych (30 procent).

Dochody są największym czynnikiem przyczyniającym się do wykluczenia cyfrowego – 44 procent dorosłych z dochodem gospodarstwa domowego poniżej 10 000 funtów określa się jako wykluczeni cyfrowo. Wykluczenie cyfrowe było również wyższe wśród brytyjskich Azjatów (36 procent) i czarnoskórych Brytyjczyków (31 procent) w porównaniu z białymi Brytyjczykami (23 procent).

Ponad jedna czwarta dorosłych w Wielkiej Brytanii opowiada się za podejściem cyfrowym, gdy tylko jest to możliwe, a kolejne 38 procent woli podejście cyfrowe. Ponad jedna osoba na dziesięć preferuje podejście offline, a 5% korzysta z niej, gdy tylko jest to możliwe.

Respondenci mieli wysoką pewność, że większość „codziennych zadań” wykonują cyfrowo. 96 procent miało pewność, że kupuje towary i usługi, a 93 procent uzyskuje dostęp do usług rządowych.

Tylko 68 procent stwierdziło, że ma pewność, że będzie płacić cyfrowo za parkingi, a 61 procent podczas ubiegania się o kredyt hipoteczny. Najpopularniejszym zadaniem wykonywanym „offline” była rezerwacja wizyty lekarskiej (51 proc.).

Niepokój cyfrowy jest szczególnie wysoki wśród osób w wieku 18–24 lat, przy czym większa część tej grupy wiekowej stwierdza wyższy poziom dezorientacji, pewności siebie i podstawowego braku zrozumienia w zakresie wykonywania codziennych zadań, takich jak bankowość internetowa.

Pomimo przekonania, że ​​ta grupa wiekowa to rodowici ludzie cyfrowi i spędzają więcej czasu w Internecie, 18 procent określa siebie jako „technofobów”.

Połowa dorosłych Brytyjczyków czuje się na tyle pewnie, że wszystkie swoje zadania bankowe wykonuje online. Jednak prawie jedna piąta (18 procent) osób, dokonując wszystkich transakcji bankowych w Internecie, wolałaby korzystać z bankowości osobistej, gdyby istniała taka możliwość.

Niektóre gospodarstwa domowe rezygnują z dostępu do Internetu szerokopasmowego

W Rhondzie w południowej Walii przez rok staraliśmy się zrozumieć, czy małe, lokalne interwencje mogą coś zmienić. Rhonda charakteryzuje się jednym z najwyższych poziomów ubóstwa w Walii.

Podczas gdy w całej Wielkiej Brytanii obserwujemy wyższy poziom włączenia cyfrowego, w Rhondzie istnieją dowody wskazujące, że proces ten się cofa – szczególnie w sytuacji, gdy wiele gospodarstw domowych odwołuje umowy dotyczące dostępu do Internetu szerokopasmowego w czasie kryzysu związanego z kosztami utrzymania.

Wsparcie, nadzorowane przez radę konsumencką LINK, było zapewniane przez trenerów w formie sesji indywidualnych i grupowych, podczas których zapewniano bezpłatne karty SIM lub wypożyczanie laptopów i tabletów, w razie potrzeby, grupom, od młodych dorosłych po mieszkańców domów opieki.

Niektóre indywidualne wyniki były niezwykle pozytywne, a największy z nich polegał na tym, że więcej osób może i ma pewność wykonywania kluczowych czynności życiowych online.

Z badania i pilotażu wynikają pewne jasne wnioski. Po pierwsze, musimy przyznać, że wykluczenie cyfrowe w pewnym stopniu zawsze będzie z nami. Istnieją jednak kroki, które możemy podjąć, aby je zmniejszyć.

Lepszy dostęp szerokopasmowy do słabo połączonych obszarów jest oczywiście integralną częścią. Ale także ekskluzywne strategie „cyfrowego projektowania” dotyczące podstawowych produktów i usług, takich jak bankowość i opieka zdrowotna, muszą się zakończyć tam, gdzie nie ma alternatywy dla tych, którzy nie mogą z nich skorzystać.

Bardziej spójne podejście między społecznościami i przedsiębiorstwami mogłoby również wywrzeć realny wpływ na poziomie lokalnym w celu poprawy umiejętności w terenie. To nie tylko recykling starej technologii w celu ponownego wykorzystania, ale także interwencje prowadzone przez społeczność w terenie.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją dowody na to, że większość z nas chce wspierać jedno i drugie. Cyfrowe i tradycyjne. Jeśli uda nam się osiągnąć właściwą równowagę, może to skutkować wyższym poziomem włączenia społecznego i gospodarczego, a także naprawdę pomóc ludziom i społecznościom w rozwoju.

OSZCZĘDZAJ PIENIĄDZE, ZARABIAJ PIENIĄDZE

5,09% od gotówki dla inwestorów Isa

Zastrzyk inwestowania

5,09% od gotówki dla inwestorów Isa

Zastrzyk inwestowania

5,09% od gotówki dla inwestorów Isa

Zwiększenie oprocentowania konta z 90-dniowym wyprzedzeniem

Stopa oszczędności 5,2%.

Zwiększenie oprocentowania konta z 90-dniowym wyprzedzeniem

Stopa oszczędności 5,2%.

Zwiększenie oprocentowania konta z 90-dniowym wyprzedzeniem

Brak opłat za konto i darmowy obrót akcjami

Oferta bezpłatnych akcji

Brak opłat za konto i darmowy obrót akcjami

Oferta bezpłatnych akcji

Brak opłat za konto i darmowy obrót akcjami

Elastyczna Isa, która teraz akceptuje przelewy

4,84% gotówka Iza

Elastyczna Isa, która teraz akceptuje przelewy

4,84% gotówka Iza

Elastyczna Isa, która teraz akceptuje przelewy

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Zwrot opłaty transakcyjnej

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Zwrot opłaty transakcyjnej

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Linki partnerskie: Jeśli kupisz produkt This is Money, możesz otrzymać prowizję. Te oferty są wybierane przez naszą redakcję, ponieważ naszym zdaniem warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link