- Jak ważny jest Twój samochód jako symbol statusu? Nowe badanie pokazuje, że…
Czy zmieniłbyś samochód, bo Twój znajomy lub sąsiad ma lepszy model?
Dla znacznej części brytyjskich kierowców odpowiedź brzmi: tak.
Wyniki nowego badania pokazują, że ponad jedna trzecia brytyjskich właścicieli samochodów zdecydowała się na zmianę samochodu, po tym jak zazdrościli komuś innemu pojazdowi.
Które marki są najlepsze i najgorsze do posiadania? Nowa ankieta przeprowadzona wśród 90 000 brytyjskich kierowców daje odpowiedź…
Nowa ankieta przeprowadzona przez Carwow wykazała, że 35 procent właścicieli samochodów przyznaje, że kupiło nowy samochód, ponieważ wolało cudzy.
Tymczasem 70 procent przyznaje, że czuje zazdrość o inny samochód, a ponad połowa stwierdziła, że odczuwała tę zazdrość przy wielu okazjach.
Kiedy ludzie przyznają, że zielenieją z zazdrości, Carwow przyjrzał się decyzjom dotyczącym zakupu samochodu i wadze, jaką niektórzy ludzie przywiązują do samochodu, którym jeżdżą.
Badanie przeprowadzone na 2001 właścicielach samochodów wykazało, że pojazd jest dla brytyjskich kierowców wyrazem pewności siebie, osobowości, celu i sukcesu.
W przypadku kierowców rozważających zmianę samochodu przed nadchodzącą zmianą stylu życia 45 procent respondentów stwierdziło, że pomogłoby im to poczuć się pewniej i odnieść sukces – niezależnie od tego, czy zakładają lub powiększają rodzinę, zmieniają pracę czy przeprowadzkę.
Prawie czterech na dziesięciu przyznaje, że zmiana obecnego samochodu „pomogłaby im w czerpaniu z życia więcej”.
W zeszłym miesiącu „This is Money” ujawniło, które marki samochodów, które kierowcy z Wielkiej Brytanii kochają najbardziejz udziałem 90 000 kierowców, którzy wyrazili swoje zadowolenie z marki pojazdu, którym jeżdżą.
Sondaż wśród brytyjskich kierowców przeprowadził: Auto Express w ramach corocznego badania Driver Power respondentów poproszono o ocenę poziomu zadowolenia w oparciu o 36 różnych cech samochodów w wieku do trzech lat.
Właścicieli samochodów poproszono o ocenę swoich pojazdów pod względem układu napędowego, wyglądu zewnętrznego, jakości wnętrza i praktyczności silnika, a także prowadzenia, bezpieczeństwa i niezawodności, a także w wielu innych kategoriach.
Wyniki te zostały następnie zagregowane, aby uzyskać ogólny wynik na 100 i zadecydować o rankingu marek.
Land Rover uplasował się na 10. miejscu z wynikiem 87,63%, podczas gdy jego siostrzana marka Jaguar spadła na 9. miejsce z 87,72%.
Bardziej przystępne cenowo Toyota, Mazda, Peugeot i Citroen plasowały się w środku pola z odpowiednio 87,84%, 88,01%, 88,03% i 88,22%.
Niezmiennie pożądane Porsche zajęło czwarte miejsce z 89,16% i jako pierwsza z niemieckich marek luksusowych znalazła się w pierwszej dziesiątce.
Kia zdobyła brąz z 89,35%, a w pełni elektryczna Tesla zdobyła srebro.
Marka pojazdów elektrycznych Elona Muska uzyskała ogromny wynik 90,55% satysfakcji.
Jednak na pierwszym miejscu znalazło się, ku pewnemu zaskoczeniu, Subaru, które uzyskało 90,66% satysfakcji i zdobyło złoty medal.
Subaru, często pomijana marka samochodów, zajęła najwyższe miejsca pod względem zadowolenia właścicieli, uzyskując ogólny wynik 90,66%. Został wybrany najlepszym ze wszystkich producentów w pięciu odrębnych kategoriach
Oto pełna lista zwycięzców i przegranych: