Największe supermarkety w Wielkiej Brytanii planują wprowadzenie technologii, która pozwoli im automatycznie aktualizować ceny towarów na półkach w ciągu dnia.
Właściciele sklepów spożywczych rozważają wyrzucenie papierowych metek z cenami, co mogłoby zasygnalizować koniec żółtych naklejek rabatowych na przeterminowanej żywności pod koniec dnia i z samego rana.
Próbują dogonić niemieckie dyskonty Aldi i Lidl, które już wdrożyły tę technologię w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii.
Okazje: Największe supermarkety w Wielkiej Brytanii rozważają wyrzucenie papierowych metek z cenami, co mogłoby zasygnalizować koniec żółtych naklejek rabatowych na kończącej się żywności
Francuska firma technologiczna Vusion z siedzibą na przedmieściach Paryża ma nadzieję wprowadzić do końca tego roku cyfrowe metki z cenami w 1000 sklepach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Nawiązała już współpracę z Walmartem – największym sprzedawcą w supermarketach w USA – i jest w trakcie wprowadzania cyfrowych cenników w 2300 swoich sklepach.
Vusion prowadzi rozmowy ze wszystkimi największymi sieciami spożywczymi. Marks & Spencer prowadzi już testy tej technologii w sześciu swoich sklepach i planuje jej szersze wdrożenie.
Sprzedawcy detaliczni twierdzą, że digitalizacja metek z cenami pozwala pracownikom zwiększyć wydajność i skupić się na innych zadaniach, zamiast aktualizować ceny na półkach.
Jest także bardziej przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza ilość odpadów papierowych i pozwala sklepom dokładniej monitorować poziom zapasów.
Pojawiły się jednak obawy w związku z potencjalnym „zawyżeniem cen”, w wyniku którego ceny wzrosną, gdy na produkty będzie większy popyt.
Kolejną wadą z punktu widzenia kupującego jest to, że trudniej byłoby mu dostrzec produkty przecenione bez dobrze widocznej żółtej etykiety.
Nie byliby w stanie stwierdzić, których produktów obniżono w ciągu dnia, ponieważ etykieta cyfrowa zmieniłaby się automatycznie.
„Prowadzimy rozmowy z większością marek” – powiedział dyrektor generalny Vusion, Thierry Gadou.
„Do końca 2026 roku większość marek będzie stosować cyfrowe ceny. Pozostali zostaną w tyle. W Wielkiej Brytanii jesteśmy w punkcie zwrotnym”.
PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY
AJ Bella
AJ Bella
Łatwe inwestowanie i gotowe portfele
Hargreavesa Lansdowna
Hargreavesa Lansdowna
Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje
inwestor interaktywny
inwestor interaktywny
Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie
Sakso
Sakso
Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych
Handel 212
Handel 212
Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto
Linki partnerskie: Jeśli kupisz produkt This is Money, możesz otrzymać prowizję. Te oferty są wybierane przez naszą redakcję, ponieważ naszym zdaniem warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.