Home Biznes Koniec drogi dla żółtych etykiet rabatowych w supermarketach? Sklepy spożywcze zamierzają wprowadzić...

Koniec drogi dla żółtych etykiet rabatowych w supermarketach? Sklepy spożywcze zamierzają wprowadzić nową technologię ustalania cen

13
0


Największe supermarkety w Wielkiej Brytanii planują wprowadzenie technologii, która pozwoli im automatycznie aktualizować ceny towarów na półkach w ciągu dnia.

Właściciele sklepów spożywczych rozważają wyrzucenie papierowych metek z cenami, co mogłoby zasygnalizować koniec żółtych naklejek rabatowych na przeterminowanej żywności pod koniec dnia i z samego rana.

Próbują dogonić niemieckie dyskonty Aldi i Lidl, które już wdrożyły tę technologię w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii.

Okazje: Największe supermarkety w Wielkiej Brytanii rozważają wyrzucenie papierowych metek z cenami, co mogłoby zasygnalizować koniec żółtych naklejek rabatowych na kończącej się żywności

Francuska firma technologiczna Vusion z siedzibą na przedmieściach Paryża ma nadzieję wprowadzić do końca tego roku cyfrowe metki z cenami w 1000 sklepach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Nawiązała już współpracę z Walmartem – największym sprzedawcą w supermarketach w USA – i jest w trakcie wprowadzania cyfrowych cenników w 2300 swoich sklepach.

Vusion prowadzi rozmowy ze wszystkimi największymi sieciami spożywczymi. Marks & Spencer prowadzi już testy tej technologii w sześciu swoich sklepach i planuje jej szersze wdrożenie.

Sprzedawcy detaliczni twierdzą, że digitalizacja metek z cenami pozwala pracownikom zwiększyć wydajność i skupić się na innych zadaniach, zamiast aktualizować ceny na półkach.

Jest także bardziej przyjazny dla środowiska, ponieważ zmniejsza ilość odpadów papierowych i pozwala sklepom dokładniej monitorować poziom zapasów.

Pojawiły się jednak obawy w związku z potencjalnym „zawyżeniem cen”, w wyniku którego ceny wzrosną, gdy na produkty będzie większy popyt.

Kolejną wadą z punktu widzenia kupującego jest to, że trudniej byłoby mu dostrzec produkty przecenione bez dobrze widocznej żółtej etykiety.

Nie byliby w stanie stwierdzić, których produktów obniżono w ciągu dnia, ponieważ etykieta cyfrowa zmieniłaby się automatycznie.

„Prowadzimy rozmowy z większością marek” – powiedział dyrektor generalny Vusion, Thierry Gadou.

„Do końca 2026 roku większość marek będzie stosować cyfrowe ceny. Pozostali zostaną w tyle. W Wielkiej Brytanii jesteśmy w punkcie zwrotnym”.

PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Bella

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Bella

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Hargreavesa Lansdowna

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Hargreavesa Lansdowna

Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

inwestor interaktywny

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

inwestor interaktywny

Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Sakso

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Sakso

Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto

Linki partnerskie: Jeśli kupisz produkt This is Money, możesz otrzymać prowizję. Te oferty są wybierane przez naszą redakcję, ponieważ naszym zdaniem warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Porównaj najlepsze dla siebie konto inwestycyjne





Source link