Home Biznes MG prezentuje koncepcję Cyber ​​GTS, która ma być elektrycznym duchowym następcą MGB...

MG prezentuje koncepcję Cyber ​​GTS, która ma być elektrycznym duchowym następcą MGB GT

16
0


MG zamierza uczcić w przyszłym roku 60. rocznicę klasycznego MGB GT, wypuszczając nową wersję dla generacji samochodów elektrycznych.

Zaprezentowany na Goodwood Festival of Speed ​​w czwartek rano, Cyber ​​GTS jest hardtopową wersją coupe nowego Cyberster EV roadster. I podobnie jak kultowy B GT wprowadzony na rynek w 1965 roku, oferuje dwa plus dwa miejsca siedzące i zawadiacki wygląd.

MG twierdzi, że Cyber ​​GTS oddaje hołd MGC GTS Sebring – samochodowi, który pomógł ugruntować pozycję MG jako brytyjskiej marki wyścigowej. Ale może to nie być koncept zbyt długo, z sugestiami, że może wejść do produkcji już wkrótce.

MG zaprezentowało koncepcyjne coupe Cyber ​​GTS EV z twardym dachem. Czy może ono stać się elektrycznym duchowym następcą legendarnego MGB GT?

Koncepcja MG Cyber ​​GTS
MGB GT z 1964 r.

Podobnie jak model MGB GT produkowany w latach 1965–1974, ma on pochyły, twardy dach, który dramatycznie opada w kierunku tylnej części samochodu

MG twierdzi, że koncepcja Cyber ​​GTS „eksploruje dalszy potencjał MG w zakresie tworzenia nowej przyszłości modelu GTS w erze pojazdów elektrycznych i podąża śladami Cyberstera”.

Zasadniczo jest to wersja coupe roadstera, która dzieli z nim ten sam sportowy przód i opadające linie profilu, co jego otwarty odpowiednik.

Jednak podobnie jak MGB GT produkowany w latach 1965-1974, ma on pochyły, twardy dach, który dramatycznie opada w kierunku tylnej części samochodu.

Model MGB GT pojawił się trzy lata po roadsterze MGB, co oznacza, że ​​w 2025 roku będzie obchodził swoje 60. urodziny. Jego dach typu fastback został zaprojektowany przez legendarny dom projektowy Pininfarina i wyróżniał się wspaniałym wyglądem

Model MGB GT pojawił się trzy lata po roadsterze MGB, co oznacza, że ​​w 2025 roku będzie obchodził swoje 60. urodziny. Jego dach typu fastback został zaprojektowany przez legendarny dom projektowy Pininfarina i wyróżniał się wspaniałym wyglądem

MGB GT jest obecnie uważany za kultowy klasyk. W Wielkiej Brytanii sprzedano prawie 65 000 egzemplarzy MGB GT, a na całym świecie nieco ponad 60 000 egzemplarzy w ciągu 9 lat produkcji

MGB GT jest obecnie uważany za kultowy klasyk. W Wielkiej Brytanii sprzedano prawie 65 000 egzemplarzy MGB GT, a na całym świecie nieco ponad 60 000 egzemplarzy w ciągu 9 lat produkcji

Wielkie głowy MG milczały na temat tego, czy Cyber ​​GTS stanie się rzeczywistością, ale biorąc pod uwagę plany marki dotyczące świętowania 60. rocznicy MGB GT w przyszłym roku, nie bylibyśmy zaskoczeni, widząc wersję produkcyjną w 2025 roku

Wielkie głowy MG milczały na temat tego, czy Cyber ​​GTS stanie się rzeczywistością, ale biorąc pod uwagę plany marki dotyczące świętowania 60. rocznicy MGB GT w przyszłym roku, nie bylibyśmy zaskoczeni, widząc wersję produkcyjną w 2025 roku

Koncepcja napędu na tylne koła wykorzystuje wydajne układy napędowe MG EV – duży krok naprzód w stosunku do silników serii B stosowanych w modelu MGB GT około 59 lat temu

Koncepcja napędu na tylne koła wykorzystuje wydajne układy napędowe MG EV – duży krok naprzód w stosunku do silników serii B stosowanych w modelu MGB GT około 59 lat temu

Aby zapewnić wystarczającą ilość miejsca nad głową dwóm pasażerom z tyłu, dach umieszczono nieco wyżej niż w kabriolecie Cyberster.

Przeniesiono także tylne światła w kształcie strzałek, podobnie jak efektowne drzwi otwierane do góry, które są cechą charakterystyczną modelu z otwartym dachem.

Koncepcja napędu na tylne koła wykorzystuje wydajne układy napędowe MG EV – to duży krok naprzód w porównaniu z silnikiem serii B w modelu MGB GT.

Jeśli będzie miał takie same układy napędowe jak jego kabriolet, to coupé będzie dostępne w wersji z jednym silnikiem o mocy 335 KM lub w najmocniejszej wersji z dwoma silnikami o mocy 503 KM.

Firma MG zachowała milczenie na temat tego, czy Cyber ​​GTS faktycznie stanie się rzeczywistością, ale odniesienia do przypadającej w przyszłym roku 60. rocznicy modelu MGB GT sugerują, że projekt ten jest w toku i może trafić do sprzedaży w 2025 roku.

Jeśli model trafi na linię produkcyjną, można się spodziewać, że jego cena będzie porównywalna z ceną Cyberstera i wyniesie od 55 000 funtów.

Koncepcję Cyber ​​GTS zaprezentowano na Festiwalu Prędkości w Goodwood przez Jozefa Kabana, wiceprezesa Globalnego Centrum Projektowego MG (na zdjęciu)

Koncepcję Cyber ​​GTS zaprezentowano na Festiwalu Prędkości w Goodwood przez Jozefa Kabana, wiceprezesa Globalnego Centrum Projektowego MG (na zdjęciu)

W zasadzie jest to wersja coupe roadstera, ma ten sam sportowy przód i opadające linie profilu

W zasadzie jest to wersja coupe roadstera, ma ten sam sportowy przód i opadające linie profilu

Wiele cech roadstera Cyberster EV przeniesiono do koncepcyjnego modelu Cyber ​​GTS, w tym tylne światła w kształcie strzałek i efektowne drzwi nożycowe

Wiele cech roadstera Cyberster EV przeniesiono do koncepcyjnego modelu Cyber ​​GTS, w tym tylne światła w kształcie strzałek i efektowne drzwi nożycowe

Historia MGC GTS Sebring

MG twierdzi, że nowy koncept Cyber ​​GTS jest hołdem dla jego MGC GTS Sebring – samochód, który osiągnął najwyższy wynik fabryczny w historii marki.

W 1968 roku samochód MGC GTS wystartował w 12-godzinnym wyścigu Sebring, najważniejszym wydarzeniu motorowym w Ameryce Północnej, które rozpoczęło się na Florydzie w 1954 roku. Jego bezbłędnym pilotem był Andrews Hedges i legendarny Paddy Hopkirk – człowiek, który zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo w 1964 roku w Mini Cooper S.

Samochód zajął 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w klasie prototypów.

Jedynymi samochodami, które wyprzedziły MGC w klasyfikacji generalnej na torze Sebring, były dwa Porsche – oba były wyścigowymi prototypami i nie miały nic wspólnego z żadnymi drogowymi samochodami sportowymi.

Obaj kierowcy nadali MG przydomek „Mable”, a Hedges był „powszechnie uznawany za najbardziej utytułowanego kierowcę w Abingdon Works po wojnie”.

Cyber ​​GTS to hołd złożony MGC GTS Sebring – samochodowi, który ugruntował pozycję MG jako brytyjskiej marki wyścigowej. Wyprodukowano tylko sześć egzemplarzy.

Cyber ​​GTS to hołd złożony MGC GTS Sebring – samochodowi, który ugruntował pozycję MG jako brytyjskiej marki wyścigowej. Wyprodukowano tylko sześć egzemplarzy.

Andrew Hedges (po lewej) jest „ogólnie uznawany za najbardziej utytułowanego kierowcę Abingdon Works po wojnie”. On i Paddy Hopkirk pilotowali MGC GTS, aby zająć 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w klasie prototypów w Sebring w 1968 r.

Andrew Hedges (po lewej) jest „ogólnie uznawany za najbardziej utytułowanego kierowcę Abingdon Works po wojnie”. On i Paddy Hopkirk pilotowali MGC GTS, aby zająć 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w klasie prototypów w Sebring w 1968 r.

W 2016 roku samochód MGC GTS Sebring z 1969 roku został sprzedany na aukcji w Monako za kwotę 140 000 euro

W 2016 roku samochód MGC GTS Sebring z 1969 roku został sprzedany na aukcji w Monako za kwotę 140 000 euro

Wiele osób uważa, że ​​MGC GTS Sebring to jedno z najbardziej kultowych dzieł, jakie wyszło spod rąk tajnego wydziału zawodów BMC w latach 60.

Baza Abingdon stworzyła jeden z najbardziej utytułowanych zespołów sportów motorowych, jakie kiedykolwiek widziała Wielka Brytania.

Początkowo przeznaczony do rajdów, Sebring stał się mistrzem wytrzymałości – i do dziś pozostaje jednym z najbardziej ekskluzywnych symboli na świecie.

Wyprodukowano tylko sześć oryginalnych Sebringów i tylko dwie lekkie wersje. Jedną z nich był oczywiście samochód Sebring ’68.

W 2016 roku jeden z sześć oryginalnych egzemplarzy GTS trafiło na sprzedaż w Monako za atrakcyjne 140 000 euro.

Obchody 100-lecia MG zajmują centralne miejsce w FOS

Centralny materiał Gerry’ego Judaha z Festiwalu Prędkości prezentuje dwa wznoszące się MG na niebie przed Goodwood House: MGB i jego nowoczesny poprzednik, nowy Cyberster

Centralny materiał Gerry’ego Judaha z Festiwalu Prędkości prezentuje dwa wznoszące się MG na niebie przed Goodwood House: MGB i jego nowoczesny poprzednik, nowy Cyberster

Prezentacja Cyber ​​GTS przez MG w Goodwood jest częścią obchodów 100-lecia marki, które obecnie odbywają się na tegorocznym Festiwalu Prędkości

Prezentacja Cyber ​​GTS przez MG w Goodwood jest częścią obchodów 100-lecia marki, które obecnie odbywają się na tegorocznym Festiwalu Prędkości

Prezentacja modelu MG Cyber ​​GTS w Goodwood jest częścią obchodów 100-lecia marki, które odbędą się podczas czterodniowego Festiwalu Prędkości w West Sussex.

Książę Richmond otworzył wydarzenie, prowadząc samochód wyścigowy MG C-Type należący do jego dziadka, który brał udział w wyścigu Brooklands Double 12 w 1931 r., po czym nastąpiła parada starych i nowych MG, mijając Goodwood House i wjeżdżając na wzgórze.

Centralny materiał Gerry’ego Judaha z Festiwalu Prędkości prezentuje dwa wznoszące się na niebie przed Goodwood House MG: klasycznego MGB i jego nowszego następcę, Cyberstera EV Roadstera.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link