Kolekcje: Kelly Hoppen i jej była pasierbica Sienna Miller mają umowy z M&S
Firma Marks & Spencer zobowiązała się do gruntownej odnowy swojego działu artykułów gospodarstwa domowego po udanym powrocie do branży modowej.
Ulubieniec sieciówek dokonał rewolucji w swojej odzieży po latach nudnych kolekcji – w zeszłym roku w kampaniach reklamowych pojawiła się nawet Sienna Miller.
Teraz jedna z najbardziej znanych brytyjskich projektantek wnętrz, była macocha Millera, Kelly Hoppen, dołączyła do gwiazdorskiej ekipy, tworząc kolekcję przeznaczoną do domu.
W rozmowie z gazetą Mail przed inauguracją sprzedaży w przyszły czwartek szef działu odzieży i wyposażenia wnętrz M&S Richard Price powiedział, że firma skupia całą „energię na rozwijaniu swojej podstawowej działalności w segmencie wyposażenia wnętrz, w którym naszym zdaniem tkwi o wiele więcej możliwości”.
Komentarze te pojawiły się po wzroście akcji M&S o 0,8 proc., czyli 2,8 pensa, do 344,7 pensa, czyli najwyższego poziomu od ponad siedmiu lat.
W przyszłym tygodniu ruszamy z ofertą artykułów gospodarstwa domowego, która będzie kontynuacją premiery kolekcji odzieży jesiennej, o której pisaliśmy wczoraj w Mail.
Price powiedział, że moda nadal będzie główną specjalnością sklepów, ale artykuły gospodarstwa domowego, których wiele jest sprzedawanych online, również „pójdą w ruch”.
Połączenie sił z Hoppen jest efektem starań M&S o zwiększenie sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego i przejęcie klientów od rywali, m.in. John Lewis i Next.
John Lewis od dawna jest ulubioną marką klasy średniej, oferującą wszystko, od oświetlenia i pościeli po szklanki i wazony, a w ostatnich latach Next poczynił duże postępy na tym polu.
Asortyment projektów Hoppen dla M&S obejmuje świeczniki za 5 funtów, lampę za 129 funtów i narzutę na łóżko za 149 funtów. „To było niesamowite doświadczenie, tworzenie przedmiotów wyposażenia wnętrz, które naprawdę mają coś dla każdego” – powiedziała Hoppen.
„Współpraca z tak cenioną marką to spełnienie marzeń”. Dzięki solidnemu biznesowi spożywczemu i odrodzeniu się mody firma M&S pod wodzą Stuarta Machina i prezesa Archiego Normana znów działa na pełnych obrotach.
W zeszłym roku spółka powróciła do indeksu FTSE 100 po czteroletniej przerwie, a w ciągu niecałych dwóch lat wartość jej akcji wzrosła niemal czterokrotnie, przekraczając tym samym 7 mld funtów.
W związku z tym, że duzi kredytodawcy obniżają stopy procentowe kredytów hipotecznych, co zwiększa optymizm wśród właścicieli i nabywców domów, sprzedawcy detaliczni liczą na wzrost popytu na artykuły wyposażenia wnętrz.
Price powiedział, że zespoły projektowe otrzymały zadanie nadania produktom takim jak talerze i szklanki bardziej stylowego wyglądu.
Firma M&S wycofała ze sprzedaży w sklepach również duże meble, takie jak sofy i łóżka, ale nadal prowadzi sprzedaż internetową za pośrednictwem partnerów zewnętrznych.
Chociaż firma dobrze prosperuje w segmencie produktów do kąpieli i pościeli, Price stwierdził, że istnieje możliwość wzmocnienia działalności w innych obszarach, np. w segmencie zasłon i oświetlenia.
M&S planuje zwiększyć swój udział w rynku odzieżowym i krajowym do 10,6 proc. do 2028 r. z 9,6 proc. w 2023 r.
W zeszłym roku marka zdobyła uznanie za promowanie mody za sprawą kolekcji „boho chic”, które zaprojektowała Miller, a której ojciec Edwin był mężem Hoppen w latach 1989–2003.
PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY
AJ Dzwon
AJ Dzwon
Łatwe inwestowanie i gotowe portfele
Hargreaves Lansdown
Hargreaves Lansdown
Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami
interaktywny inwestor
interaktywny inwestor
Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie
Saksofon
Saksofon
Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych
Handel 212
Handel 212
Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta
Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.