Home Biznes Nigeria wydaje nowe wytyczne praktyczne, otwierając tańsze możliwości suchego leasingu dla krajowych...

Nigeria wydaje nowe wytyczne praktyczne, otwierając tańsze możliwości suchego leasingu dla krajowych linii lotniczych

25
0


Sektor lotniczy Nigerii przeszedł znaczącą zmianę wraz z wydaniem nowych wytycznych dotyczących postępowania przez Federalny Sąd Najwyższy, zapewniających zgodność z Konwencją z Kapsztadu i umożliwiających krajowym liniom lotniczym dostęp do leasingu bez załogi.

Decyzja ta, ogłoszona na posiedzeniu Rady ds. Wspierania Biznesu przy Prezydencie (PEBEC), któremu przewodniczył wiceprezydent Kashim Shettima, ma na celu usunięcie wieloletnich barier prawnych, które utrudniały lokalnym przewoźnikom leasing samolotów.

W oświadczeniu stwierdzono ponadto, że decyzja ta jest następstwem lat, w których lokalne linie lotnicze nie były w stanie pozyskać samolotów na podstawie tańszych umów leasingu bez załogi ze względu na umieszczenie Nigerii na czarnej liście prowadzonej przez Aviation Working Group.

Czarna lista, będąca wynikiem nieprzestrzegania Konwencji, ograniczyła możliwości finansowania dla linii lotniczych.

Nowe dyrektywy mają teraz na celu usunięcie tych przeszkód sądowych, przywrócenie dostępu do tańszych opcji leasingu i ułatwienie płynniejszych zakupów samolotów. Oczekuje się, że przyniesie to bardzo potrzebną ulgę sektorowi lotniczemu, co z kolei przyczyni się do tworzenia miejsc pracy i szerszego wzrostu gospodarki Nigerii.

„Monumentalna historia została stworzona wcześniej dzisiaj, gdy Nigeria stała się jednym z niewielu krajów na świecie, które były pionierami w wydawaniu Praktycznych Zaleceń przez Federalny Sąd Najwyższy, który jest obdarzony jurysdykcją konstytucyjną w sprawach lotnictwa. Podpisaniu Praktycznych Zaleceń przewodniczył wiceprezydent Nigerii, senator Kashim Shettima na spotkaniu Prezydenckiej Rady ds. Wspierania Środowiska Biznesowego (PEBEC) w Prezydenckiej Willi w Abudży” czytamy w oświadczeniu:

Dodał, „Nowe wytyczne praktyczne wydane przez Głównego Sędziego Federalnego Sądu Najwyższego wyeliminują przeszkody sądowe w implementacji i przestrzeganiu Konwencji z Kapsztadu. Ten wyjątkowy ruch zrewolucjonizował branżę lotniczą w Nigerii, ponieważ zwiększy zaufanie inwestorów i otworzy wrota dla nigeryjskich operatorów lotniczych, aby mieli łatwy dostęp do zakupu samolotów po znacznie niższych kosztach”.

W oświadczeniu wyjaśniono, że przy wsparciu Prezydenta, Wiceprezesa i Prokuratora Generalnego zaangażowano kluczowe instytucje sądownicze, co doprowadziło do podpisania nowych Instrukcji Praktyki. Gwarantuje to, że wierzyciele mogą ubiegać się o ulgę w ciągu 10 dni, jeśli linia lotnicza nie wywiąże się ze swoich płatności z tytułu leasingu suchego.

Ruch ten jest konsekwencją niedawnego zobowiązania złożonego przez Ministra Lotnictwa firmie Boeing podczas wizyty w USA, w trakcie której obiecał on skrócić w Nigerii proces wyrejestrowywania niespłaconych samolotów z pięciu do czterech dni na mocy Konwencji z Kapsztadu.

Co powinieneś wiedzieć

Dry-lease to umowa leasingu samolotów, w której leasingodawca dostarcza samolot, ale leasingobiorca (linia lotnicza) odpowiada za wszystkie aspekty operacyjne, w tym załogę, konserwację, paliwo i ubezpieczenie. Ta umowa pozwala liniom lotniczym na rozbudowę flot bez początkowych kosztów zakupu samolotów i jest zazwyczaj stosowana w przypadku leasingu średnio- lub długoterminowego.

W ostatnich miesiącach minister lotnictwa Festus Keyamo zabiegał o zapewnienie nigeryjskim liniom lotniczym korzystniejszych warunków dzierżawy bez załogi, dostosowanych do światowych praktyk.

Jego wysiłki koncentrują się na rozwiązaniu dwóch kluczowych problemów: konieczności uzyskania międzynarodowego ubezpieczenia, zanim samoloty będą mogły zostać sprowadzone do Nigerii na podstawie umowy leasingu bezgotówkowego, oraz nowelizacji ram prawnych, aby umożliwić leasingodawcom przejmowanie samolotów od niewypłacalnych linii lotniczych bez ingerencji sądu.

Grupa Robocza ds. Lotnictwa, której współprzewodniczącymi są Airbus i Boeing, wcześniej wskazała te kwestie jako naruszenia Konwencji Kapsztadzkiej.

Dzięki nowym wytycznym Federalnego Sądu Najwyższego, zapewniającym zgodność z Konwencją Kapsztadzką, pierwsze wyzwanie zostało rozwiązane.

Keyamo zauważył również, że trwają prace nad spełnieniem wymogu posiadania ubezpieczenia.

Niedawno przewodził delegacji największych nigeryjskich linii lotniczych, która podpisała protokół ustaleń z firmą Boeing w USA. Porozumienie to ma na celu usprawnienie procesu zakupu samolotów i poprawę bezpieczeństwa w branży lotniczej.



Source link