Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) nawiązała roczną współpracę z TikTokiem, aby promować wiedzę zdrowotną, zachęcać do zdrowych zachowań i zwalczać dezinformację użytkowników.
TikTok to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych, szczególnie wśród młodszego pokolenia.
Ta grupa demograficzna jest szczególnie ważna, ponieważ badania pokazują, że co czwarty młody dorosły aktywnie poszukuje wiadomości i informacji w mediach społecznościowych, co czyni platformy takie jak TikTok kluczowym źródłem wpływu na decyzje dotyczące zdrowia.
WHO uznaje, że media społecznościowe wpływają na decyzje zdrowotne ludzi, szczególnie wśród młodszych pokoleń. Niestety na tych platformach powszechne są dezinformacje. Współpraca WHO z TikTok ma na celu promowanie treści opartych na dowodach, aby przeciwdziałać temu rosnącemu problemowi.
Co powiedzieli
Główny naukowiec WHO, dr Jeremy Farrar, opisał partnerstwo jako kluczowy krok w kierunku odpowiedzialności społecznej na platformach takich jak TikTok. „Ta współpraca może okazać się punktem zwrotnym w sposobie, w jaki platformy mogą być bardziej odpowiedzialne społecznie” –
„Współpracując z TikTok, pomagamy ludziom uzyskać dostęp do wiarygodnych informacji i angażować się w dyskurs naukowy, który wspólnie pomaga kształtować zdrowszą przyszłość dla wszystkich”. powiedział
Valiant Richey, globalny dyrektor ds. zaufania i bezpieczeństwa w TikTok, ponownie podkreślił zaangażowanie platformy w promowanie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. „Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z siecią WHO Fides, skupiającą osoby mające wpływ na zdrowie, dostarczającą naszej społeczności angażujące i wiarygodne treści dotyczące dobrostanu psychicznego” – powiedział.
W ramach tej nowej współpracy TikTok będzie współpracować z siecią Fides WHO, grupą twórców treści zdrowotnych utworzoną w 2020 roku, aby zwiększyć zasięg wiarygodnych informacji na temat zdrowia.
Obsługa treści zdrowotnych twórców
TikTok planuje rozszerzyć wsparcie dla wpływowych osób poprzez programy szkoleniowe dla twórców, pomagając im przekładać informacje naukowe na przystępne, wciągające filmy. Inicjatywa ta skupi się na promowaniu treści poruszających główne tematy zdrowotne, ze szczególnym uwzględnieniem dobrostanu psychicznego.
Dr Alain Labrique, dyrektor ds. cyfrowego zdrowia i innowacji w WHO, podkreślił, w jaki sposób osoby wpływowe mogą wypełnić lukę między nauką a życiem codziennym. „Twórcy, którzy rozumieją potrzeby swoich odbiorców, mają niepowtarzalną szansę na wypełnienie luki pomiędzy nauką a życiem codziennym. W tym miejscu WHO może wkroczyć, aby wesprzeć wpływowe osoby w dostarczaniu informacji opartych na dowodach, zapewniając, że rozmowy na temat zdrowia na platformach takich jak TikTok będą zarówno skuteczne, jak i świadome” – powiedział.
Co powinieneś wiedzieć
Dezinformacja na temat zdrowia zniekształca postrzeganie i prowadzi do szkodliwych konsekwencji, od odrzucenia szczepionek po ignorowanie kluczowych wytycznych zdrowotnych. Rozprzestrzenia się szybko za pośrednictwem mediów społecznościowych, często żerując na strachu i niepewności, podważając zaufanie do systemów opieki zdrowotnej. Szczególnie zagrożone są szczególnie wrażliwe populacje, ponieważ dezinformacja pogłębia nierówności w zakresie zdrowia i pogarsza wyniki
Z kolei dostęp do dokładnych informacji zdrowotnych umożliwia ludziom podejmowanie świadomych decyzji chroniących ich dobro, takich jak zaszczepienie się lub zwrócenie się w odpowiednim czasie o pomoc w zakresie zdrowia psychicznego. Godne zaufania źródła promują zdrowsze zachowania i ostatecznie ratują życie, pomagając jednostkom lepiej dokonywać wyborów zdrowotnych.