- Greggs ujawnił, że w kwartale kończącym się 28 września jego przychody wzrosły o 10,6%.
- Szczyt obrotów firmy nastąpił we wrześniu, tuż po wprowadzeniu na rynek jesiennego menu
Akcje Greggs spadły we wtorek po tym, jak grupa odnotowała wolniejszy wzrost sprzedaży, pomimo ożywienia spowodowanego nowymi produktami i dłuższymi godzinami otwarcia.
Sieć piekarni głównych stwierdziła, że przychody wzrosły o 10,6 procent w ciągu 13 tygodni kończących się 28 września, co oznacza, że jej łączne obroty wzrosły o 12,7 procent od początku roku.
Jednak porównywalna sprzedaż w sklepach zarządzanych przez firmę wzrosła w trzecim kwartale o 5 procent, co oznacza spadek o około dwie trzecie w porównaniu ze stopą wzrostu wynoszącą 14,2 procent odnotowaną w tym samym okresie ubiegłego roku.
Smaczny posiłek: sieć piekarni Greggs ujawniła, że w kwartale kończącym się 28 września jej przychody wzrosły o 10,6 procent
Handel osiągnął szczyt we wrześniu, zaraz po wprowadzeniu na rynek jesiennego menu, które obejmowało tradycyjne ulubione dania klientów, takie jak latte z solonym karmelem, oraz nowe pozycje, takie jak pączek z przyprawą dyniową i całodzienna bagietka śniadaniowa.
Greggs powiedział, że jego nowy asortyment napojów lodowych jest obecnie dostępny w 800 sklepach, ale do końca 2024 r. planuje się, że będzie ich w 1000.
Przypisuje także wzrost „dalszemu postępowi w zakresie wydłużonych godzin handlu i kanałów cyfrowych”.
Firma z Newcastle sukcesywnie zwiększa liczbę sklepów otwartych do wczesnych godzin wieczornych.
Szło to ręka w rękę ze wzrostem powierzchni sklepów, która po uruchomieniu w tym roku 86 nowych placówek netto wynosi obecnie 2559.
Greggs nadal spodziewa się, że w 2024 r. otworzy od 140 do 160 sklepów, a inflacja kosztowa będzie zbliżona do dolnej granicy przewidywanego zakresu 4–5%.
Powiedział inwestorom: „Choć zarząd zdaje sobie sprawę z utrzymującej się niepewności gospodarczej, spodziewa się, że wynik za cały rok będzie zgodny z wcześniejszymi oczekiwaniami.
„Zarząd jest przekonany, że Greggs ma długoterminowe możliwości wzrostu i inwestujemy, aby wspierać ten rozwój”.
Na początku tego lata, Greggs podniósł ceny niektórych popularnych produktówtakich jak kanapki z serem i wegańskie bułki z kiełbasą, częściowo ze względu na presję wynikającą z wyższych wynagrodzeń.
W Wielkiej Brytanii krajowa płaca minimalna dla osób w wieku 21 lat i starszych wzrosła od kwietnia o około 10 procent do 11,44 funta, podczas gdy krajowa płaca minimalna dla osób młodszych i praktykantów wzrosła o 12 do 21 procent.
Mark Crouch, analityk rynku w eToro, powiedział: „Mimo że konsumenci szczypią grosze, starając się złagodzić presję związaną z wyższymi cenami żywności, Greggs radzi sobie znakomicie w wciąż wymagającym otoczeniu.
„Schłodzenie inflacji niewątpliwie pomogło w uzyskaniu imponujących wyników, dlatego chociaż przewiduje się dalszy spadek stóp procentowych w przyszłym roku, apetyt inwestorów na Greggsa prawdopodobnie wzrośnie”.
akcje Greggsa były o 3,1 procent niższe i wyniosły 30,28 funtów we wtorek rano, ale w tym roku nadal wzrosły o około 15 procent.
PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY
AJ Bella
AJ Bella
Łatwe inwestowanie i gotowe portfele
Hargreavesa Lansdowna
Hargreavesa Lansdowna
Bezpłatne pomysły na handel funduszami i inwestycje
inwestor interaktywny
inwestor interaktywny
Inwestowanie ze stałą opłatą od 4,99 GBP miesięcznie
Sakso
Sakso
Uzyskaj zwrot 200 GBP z tytułu opłat transakcyjnych
Handel 212
Handel 212
Bezpłatne transakcje i brak opłat za konto
Linki partnerskie: Jeśli kupisz produkt This is Money, możesz otrzymać prowizję. Te oferty są wybierane przez naszą redakcję, ponieważ naszym zdaniem warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.