Posągi Prezydentów – od Jerzego Waszyngtona po Ronalda Reagana – stoisko w amerykańskiej Rotundzie Kapitolu.
Ściany kompleksu Kapitolu zdobią wynalazcy, tacy jak Thomas Edison z Ohio i Philo Farnsworth z Utah, któremu przypisuje się pomoc w tworzeniu telewizji.
Znajdują się tam posągi Amerykańscy bohaterowieod Helen Keller, przez Amelię Earhart, po astronautę Jacka Swigarta.
W KONGRESIE – JAK W BASEBALLU – ZAWSZE JEST NASTĘPNY ROK
Pojawiają się postacie religijne, w tym Junipero Sera z Kalifornii i ojciec Damien z Hawajów.
Przedstawiciele praw obywatelskich, tacy jak Martin Luther King Jr. i Rosa Parks, są dobrze reprezentowani.
Są nawet pisarze. Will Rogers z Oklahomy i Willa Cather z Nebraski.
Ale nie było muzyków.
Aż do teraz.
Znany jest po prostu jako Człowiek w Czerni.
„Johnny Cash przeszedł linię. To nie była linia prosta. Bardziej przypominała rzekę Arkansas. Postrzępiona. Ale zawsze posuwała się do przodu” – powiedziała gubernator Sarah Huckabee Sanders, R-Ark., podczas niedawnej ceremonii poświęcenia.
Być może jest to przykład Kongresu posuwając się naprzód, sięgając do sztuki i popkultury.
„Niektórzy mogą zadać pytanie: «Dlaczego muzyk miałby mieć pomnik tutaj, w korytarzach wielkiej amerykańskiej republiki?»” – zapytał spiker Izby Reprezentantów Mike Johnson z R-La. „A odpowiedź jest w zasadzie dość prosta. Ameryka to coś więcej niż tylko prawo i polityka”.
Figurka Casha to najnowszy dodatek do kolekcji Capitol. Każdy stan otrzymuje dwa statuty na Kapitolu. Poszczególne stany ustalają, kto powinien je reprezentować. The Ustawodawca stanu Arkansas w 2019 r. głosował za wymianą obu swoich statutów. Na początku tego roku władze usunęły posąg Uriasza Róży. Był sympatykiem Konfederacji i założycielem kancelarii prawnej Rose w Little Rock – powiązanej z Hillary Clinton i innymi osobistościami z administracji Clintona. W zamian zainstalowali pomnik działaczki na rzecz praw obywatelskich Daisy Bates. Pomnik Johnny’ego Casha zajmuje miejsce zmarłego senatora Jamesa Clarke’a ze stanu Ark., segregacjonisty.
Brązowy posąg praktycznie wita Cię złocistym, charakterystycznym wstępem piosenkarza: „Witam. Jestem Johnny Cash”.
Pomnik przedstawia piosenkarza trzymającego w lewej ręce Biblię. Gitara akustyczna Martin D-35 przewieszona jest przez plecy Casha, szyją skierowaną w dół. Ubrany jest w koszulę smokingową z falbankami. Płaszcz z pudełkiem otula go niczym peleryna. I oczywiście są kowbojskie buty.
Chwilę po tym, jak ściągnęli materiał z posągu, aby odsłonić Casha, podeszła do niego jego siostra, Joanne Cash. Teraz niewidoma Joanne spędziła kilka chwil dotykając i dotykając konturów opalonej wersji swojego brata – teraz upamiętnionej na wieki.
POKAŻ GŁOSUJ: REPUBLIKAŃCY SKŁADAJĄ OŚWIADCZENIE POLITYCZNE WYSTĘPUJĄC PRZECIWKO MÓWCY JOHNSONOWI
Posąg uosabiał dychotomię Casha. Jakość przypominająca Zen. Yin i Yang. Jasne i ciemne.
„Otwarcie mówił, że znajduje się na granicy schludnego Johnny’ego i pobitego Casha” – powiedział Sanders. „Johnny jest tym miłym. Wszystkie kłopoty powoduje gotówka”.
Gubernator wspomniał, że Cash nagrywał swoje albumy w więzieniach stanowych Folsom i San Quentin.
„Nietrudno sobie wyobrazić, że on także patrzył na więzienny tłum i widział swoją wersję siebie” – powiedział Sanders.
Dodała, że Cash „napisał, że czuł się jak chodząca wizja śmierci”.
Johnson zauważył, że oprócz Casha „nikt inny nie będzie śpiewał w więzieniu Folsom”.
Johnny Cash śpiewał o rolnikach zmytych przez powódź w „Five Feet High and Rising”. Te piosenki wydawały się najważniejsze w jego repertuarze, ponieważ skupił się na „zapomnianych mężczyznach i kobietach” – powiedział Johnson.
To były jedne z najważniejszych piosenek w repertuarze Casha.
Oprócz jego scenicznej osobowości z „Człowieka w czerni”, Johnny’ego Casha nieustannie spowijała ciemność. To spowodowało, że teksty stały się rujnujące i graniczyłyby z hiperbolą, gdyby nie były tak donośne.
„Nauczyłem wierzbę płaczącą płakać” – napisał Cash w Big River.
„Zawiodę cię. Sprawię ci ból” – przyznaje Cash w Hurt.
„Wpadłem w płonący pierścień ognia” – śpiewa Cash w jednej ze swoich najbardziej znanych piosenek. „I płonie, płonie, płonie”.
Prosty.
Jednak bezlitośnie prawdziwe.
„Był Szekspirem Południa” – powiedziała córka Casha i piosenkarka Rosanne Cash. „Wysypały się z niego tony poezji. Był pełnym wad, ale głęboko pokornym, życzliwym i współczującym człowiekiem o wspaniałej hojności ducha”.
Jego córka powiedziała, że Cash „kochał tych, którzy zawiedli i popełnili straszliwe błędy, ale którzy przyznali się do swoich błędów przed Bogiem i sobą, ponieważ sam znał ciemność, z którą zmagał się przez całe życie”.
Jednak pomimo wewnętrznych demonów córka Casha stwierdziła, że nauczyła się od ojca szczególnej lekcji.
„Wiele razy mówił nam, dzieciom, w chwilach konfliktu lub złości: «Dzieci, możecie wybrać miłość lub nienawiść. Ja wybieram miłość»” – powiedziała Rosanne.
W rzeczywistości słowa te są wyryte na betonowej podstawie posągu, aby każdy mógł je przeczytać.
Przywódca mniejszości w Izbie Reprezentantów Hakeem Jeffries, DN.Y., powiedział, że Cash inspirował pokolenia artystów. Powiedział, że na długo przed tym, jak Jay-Z porzucił Black Album lub Black Sabbath praktycznie stworzył gatunek heavy metal, Man in Black przejął na własność ten odcień.
„Snoop Doggy Dogg ujął to inaczej. Nazwał Johnny’ego Casha «prawdziwym amerykańskim gangsterem»” – powiedział Jeffries, wywołując śmiech. „To komplement od Snoop Doggy Dogga”.
Nawet prawodawcy recytują teksty Casha.
„Naprawdę widzę żwir w jego wnętrznościach i ślinę w oku” – powiedział przedstawiciel Steve Womack z R-Ark., nawiązując do hitu country Casha A Boy Named Sue. „Uwielbiałam tę piosenkę. Kochałam ją tak bardzo, że zapamiętałam jej tekst”.
I choć wiele osób odwiedzających Kongres nigdy tego nie robiło słyszałem niektórzy z ludzi uhonorowanych posągami Kapitolu, wszyscy tak mają usłyszał Johnny’ego Casha.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS
„Usłyszysz Johnny’ego Casha klasyczny kraj. Usłyszysz Johnny’ego Casha w klasycznym rocku. Usłyszycie Johnny’ego Casha w utworach gospel” – powiedział przedstawiciel Rick Crawford, R-Ark. „To po prostu świadectwo jego zdolności do przekraczania tych gatunków muzycznych”.
Jak nucił Johnny Cash: „Byłem wszędzie”.
Teraz był w Kapitolu USA.
Ale tutaj zostanie.
W miejscu zamieszkania stałego.