Home Najnowsze wiadomości Zidentyfikowano nowy gatunek dinozaura, który żył 125 milionów lat temu w Anglii

22
0

Nowy gatunek dinozaura został zidentyfikowany w Anglii.

Kości Comptonatus chasei, roślinożercy, który żył 125 milionów lat temu w okresie kredowym, znaleziono po raz pierwszy w 2013 r. na wyspie Wight u południowego wybrzeża Anglii, na klifach Zatoki Comptona. Jednak dinozaura tego nie zidentyfikowano aż do tej pory.

Uważa się, że szkielet – składający się w sumie ze 149 kości – jest najpełniejszym szkieletem dinozaura, jaki kiedykolwiek znaleziono. Zjednoczone Królestwo w ciągu ostatnich 100 lat.

Comptonatus chasei został nazwany na cześć zmarłego poszukiwacza skamieniałości Nicka Chase’a, który znalazł kości.

LOKICERATOPS, „NIEZWYKŁY” NOWY GATUNEK DINOZAURA, ZOSTAŁ ZNALEZIONY W MONTANIE, MÓWIĄ BADACZE

Przedstawienie artysty Johna Sibbicka przedstawia Comptonatus chasei, nowy gatunek roślinożernego dinozaura, którego skamieniałości znaleziono na wyspie Wight w Anglii. (John Sibbick/Materiały prasowe Reuters)

„Nick miał fenomenalny nos do znajdowania kości dinozaurów. … To naprawdę niezwykłe znalezisko” – powiedział Jeremy Lockwood, doktorant na Uniwersytecie w Portsmouth, który brał udział w wykopaliskanapisano w oświadczeniu.

Dodał: „Pomaga nam to lepiej zrozumieć różne rodzaje dinozaurów, które żyły w Anglii we wczesnej kredzie”.

Comptonatus chasei, należący do grupy dinozaurów zwanych iguanodontami, ważył około 2000 funtów, co odpowiada wadze dużego samca bizona amerykańskiego – powiedział Lockwood.

SKAMIENIAŁOŚĆ STAROŻYTNEGO GADA MORSKIEGO JEST NAJSTARSZA NA PÓŁKULI POŁUDNIOWEJ

Duża kość biodrowa dinozaura

Na zdjęciu widoczna jest kość łonowa biodra Comptonatusa chasei, nowego gatunku roślinożernego dinozaura, którego skamieniałości odkryto na wyspie Wight w Anglii. (Uniwersytet w Portsmouth/Materiały prasowe Reuters)

Zaledwie dwa lata temu prawdopodobnie w Europie największy mięsożerny dinozaur został odkryty na wyspie Wight.

„Rozmiar okazu jest imponujący. To jeden z największych, a prawdopodobnie największy znany drapieżnik lądowy, jaki kiedykolwiek czyhał w Europie” – powiedział Chris Barker, doktorant paleontologii na University of Southampton.

Wyspa Wight w Anglii

Kości znaleziono na wyspie Wight na południowym wybrzeżu Anglii. (DeAgostini/Getty Images)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

Dinozaur ten żył również w okresie kredowym i należał do grupy zwanej Spinosaurus.

Do sporządzenia raportu przyczyniła się agencja Reuters.

Source link