Home Rozrywka Czy powinieneś wejść do Planecastera w Baldur’s Gate 3?

Czy powinieneś wejść do Planecastera w Baldur’s Gate 3?

19
0


Decyzja o wejściu do Planecastera Wrota Baldura 3 jest bardziej skomplikowane niż się wydaje. Strona może stanąć przed takim wyborem, jeśli osiągnie postęp w procesie Linia zadań łóżeczka githyankico ostatecznie stawia ich twarzą w twarz z boską królową githyanki Vlaakith. Używając tajemniczego Pryzmatu Astralnego Shadowheart, który do tej pory zdawał się chronić drużynę przed wpływami Illithidów, Vlaakith otwiera portal do Planu Astralnego i żąda, aby drużyna wkroczyła do środka i zabiła więźnia. Jeśli gracz nie śledzi uważnie historii, trudno mu zrozumieć, z czym wiąże się ta decyzja, dopóki nie znajdzie się po drugiej stronie.




Wejście do Planecaster wydaje się drobną decyzją, a jednak może to mieć szokująco poważne konsekwencje. Tymczasem zaatakowanie więźnia Planu Astralnego może wydawać się ryzykownym przedsięwzięciem, ale jego konsekwencje są zaskakująco niewielkie. Pamiętajcie, że Senny Gość Tava dał im wystarczające ostrzeżenie przed perspektywą przejścia. Tak czy inaczej, są to zalety i wady każdej opcji.


Co się stanie, jeśli odmówisz wejścia do Planecastera w grze Baldur’s Gate 3?

Plusy i minusy pominięcia Planecastera


Jeśli gracz za namową Vlaakitha zdecyduje się nie wchodzić do Planecastera, Lae’zel nie zgodzi się z tym. Prawdę mówiąc, tak bardzo nie podoba jej się takie postępowanie, że może natychmiast zwrócić się przeciwko drużynie i stanąć po stronie Vlaakith, swojej królowej. W takim przypadku drużyna będzie musiała ją zabić, aby móc przejść dalej.

Jeśli Lae’zel zostanie zabity, myśliwiec githyanki stanie się całkowicie niedostępny na imprezę przez resztę gry. Nie trzeba dodawać, że to nie tylko szkodzi szansom romansując z Lae’zel Wrota Baldura 3; niezależnie od tego, jak duży postęp zrobił z nią gracz, ta decyzja ucina resztę jej historii.

Niektórzy gracze zgłaszali, że można zgodzić się na warunki Vlaakitha, a następnie po prostu opuścić pokój bez wchodzenia do Planecastera i bez ponoszenia żadnych konsekwencji. Może się to jednak zmienić w zależności od
która wersja

Wrota Baldura 3

oni grają.


Opcja ta skutkuje trudną walką z hordą wojowników githyanki. Jednakże, kiedy Lae’zel, Vlaakith i reszta githyanki zginą, resztki drużyny będą mogły kontynuować kampanię. Ten etap głównego zadania kończy się natychmiast i drużyna może kontynuować podróż przez Przełęcz aż do Aktu Drugiego. Reszta gry toczy się normalnie, tyle że bez obecności Lae’zela.

Decyzja o pominięciu Planecastera może również uniemożliwić graczom kontynuowanie niektórych innych wątków w Aktach drugim i trzecimszczególnie te dotyczące githyanki. Chociaż zawsze jest to możliwe uwolnij Orfeusza Wrota Baldura 3odmowa wejścia do Planecaster natychmiast kończy fabułę Vlaakith, co może później skutkować pominięciem niektórych treści.

Co się stanie, jeśli wejdziesz do Planecastera w Baldur’s Gate 3?

Plusy i minusy wejścia do Planecastera

Strażnik z Baldur's Gate 3 jako diabelstwo po lewej stronie i elf po prawej.


Jeśli gracz zdecyduje się wykonać polecenie Vlaakitha i natychmiast wejść do Planecastera, Lae’zel wyraża na to zgodę. Drużyna pojawia się na opuszczonym fragmencie Planu Astralnego, gdzie staje przed świecącym portalem. Przez to, Tav słyszy ich Wymarzonego Gościathe Strażnik, którego wybrali podczas tworzenia postaci w Wrota Baldura 3. Wizytator ostrzega ich, aby nie przechodzili i, co ważniejsze, aby nie wykonywali rozkazów Vlaakitha.

Ale oczywiście Tav może przejść przez portal i zobaczyć osobę i miejsce, które tak często pojawiały się w ich snach. Odwiedzający ze snu zwraca się teraz do nich bezpośrednio i wyjaśnia są rozczarowani, że Tav nie posłuchał ich ostrzeżeń. Jednakże Tav może zapytać o sytuację i Vlaakitha, po czym Senny Odwiedzający ożywia się. Ujawniają, że byli odpowiedzialni za kradzież Pryzmatu Astralnego Vlaakith. Chce go z powrotem tylko dlatego, że wierzy, że może go użyć do pokonania Imperium Illithidów, tak jak zrobili to jej gith przodkowie przed nią.


Jednak jej plan ma jedną zasadniczą wadę. Vlaakith tak naprawdę nie wie, jak działa Pryzmat Astralnyalbo jak githowie mogli z tego skorzystać. Wie to tylko Odwiedzający ze Snów i nie chcą dzielić się swoją mądrością z Vlaakithem. Co więcej, królowa githyanki nie planuje pozwolić Tavowi ani Lae’zelowi przebywać w pobliżu wystarczająco długo, aby się o tym przekonać. Gdy tylko drużyna opuści Planecaster, Senny Odwiedzający ujawnia, że ​​Vlaakith i jej poddani zaatakują ich.


Samo wejście do Planecastera i rozmowa z Odwiedzającym ze snów nie ma wpływu na ogólną fabułęJednakże. Choć początkowo będą rozczarowani Tavem, dość szybko pogodzą się z sytuacją. Gracz może po tym wydarzeniu dalej ufać Odwiedzającemu ze snów lub ostatecznie zwrócić się przeciwko niemu, według własnej woli. Jednak kolejna decyzja, którą podejmą, może mieć poważne konsekwencje dla całej gry.

Czy powinieneś zabić strażnika gości ze snów w Baldur’s Gate 3?

Plusy i minusy zabicia Guardiana

Diabelski Strażnik/Przybysz ze Snu na Planie Astralnym z rękami opartymi na biodrach na zrzucie ekranu z Baldur's Gate 3.

W tym momencie Przybysz ze Snów klęka i pochyla głowę, podając Tavowi miecz z pleców. Inaczej mówiąc, mówią: „Spróbuj mnie”, a gracze mogą wybrać, co stanie się dalej. Jeśli zdecydują się nie zabijać Gościa ze snu, rozmowa będzie kontynuowana spokojnie i z szacunkiem. Odwiedzający ze snów rzuca jeszcze kilka słów ostrzeżenia na temat machinacji Vlaakitha, po czym wypuszcza Tava.


Jeśli zdecydują się zabić Gościa ze snów, Tav wbija im miecz w pierś. Gość ze snów zastanawia się, że mieli lepsze zdanie o Tavie i mieli wobec niego większe oczekiwania. Teleportują się wcześniej powrócił, całkowicie wyleczony. Są wyraźnie bardzo źli na Tava i tak mówią, ale nadal rozmawiają z nimi otwarcie, aby chronić swój własny spisek. Odwiedzający ze snów ponownie ostrzega Tava przed Vlaakithem i pozwala im odejść – na razie.


Ten wybór może mieć wpływ na relacje Tava ze Strażnikiem Snów, ale nawet gdyby próbowali ich zabić, nie będzie to nieodwracalne. Teraz jednak ta konfrontacja dobiegła końca, Lae’zel będzie miał pytania dotyczące tego, co się stało kiedy Tav wróci. Mogą próbować ją oszukać, ale lepiej jest wykonać test Perswazji o stopniu trudności 12, aby wyjaśnić prawdę. Nie bój się oszczędzać szumowin w tym krytycznym momencie Wrota Baldura 3 chwili, ponieważ samo niezaliczenie testu dialogu może spowodować, że Lae’zel zwróci się przeciwko drużynie w walce z Vlaakithem.

Impreza wraca przez Planecaster i Vlaakith atakuje ich, tak jak obiecał Senny Odwiedzający. Miejmy jednak nadzieję, że Tav będzie miał Lae’zela po swojej stronie po próbie wykonania rozkazów Vlaakitha, pomimo powrotu z niewygodną prawdą.

Powinieneś wejść do Planecastera i oszczędzić swojego wymarzonego gościa w Baldur’s Gate 3

Jeśli pozwolisz swojemu opiekunowi żyć, Twoje opcje pozostaną otwarte


Gracze powinni wejść do Planecastera Wrota Baldura 3ale gdy już znajdziesz się w środku, odmów wykonania rozkazów Vlaakitha. Nie ma nic złego we wejściu do Planecastera. Nie blokuje to strony w żadnym konkretnym kierunku działania. Poza tym zgoda przynajmniej na przejście przez Planecaster może być jedynym sposobem na utrzymanie Lae’zela w drużynie i, jeśli o to chodzi, przy życiu.

Bez względu na wszystko, drużyna będzie musiała walczyć z Vlaakithem po ukończeniu scen na Planie Astralnym. Jednak wejście do Planecastera, gdy jest on dostępny, pozwala im to zrobić z większym zrozumieniem, kim jest Vlaakith, czego chce i dlaczego należy ją powstrzymać. Pozwoli im to również kontynuować rozwój tej fabuły w późniejszych rozdziałach gry


Oszczędzenie Śniącego Gościa jest tutaj również najlepszym wyborem, gdyż dzięki temu opcje drużyny pozostają otwarte przez resztę gry. I tak nie da się ich zabić, ale pokojowe podejście do Gościa ze snów świadczy o wiarygodności Tava. Senny Gość może być nieco tajemniczy i jego próby przekonania do tego Tava użyj mocy Illithida Wrota Baldura 3 może nie zyskać wielu przyjaciół. Ale Tav będzie miał później szansę dowiedzieć się o nich więcej i choć mają swoje własne motywy, można śmiało założyć, że przynajmniej na razie mają na względzie dobro Tava.

Strażnik Snów to jedna z bardziej elastycznych historii NPC w grze. Gracz może wielokrotnie wyrazić brak zaufania do nich i pozostać po ich stronie przez całą grę.

Na koniec warto to zauważyć zarówno Vlaakith, jak i Senny Odwiedzający mogą powrócić w dalszej części gry. Oboje pragną zakończenia wojny i Tav po raz kolejny może wybrać po stronie githyanki lub Illithida Wrota Baldura 3.


Nie wchodząc w zbyt wiele szczegółów (ani zbyt wielu spoilerów) na temat tego zadania w późnej fazie gry, najlepiej jest utrzymać przy życiu Sennego Gościaponieważ może to pomóc uniknąć złego zakończenia i odblokować nowy zestaw niezwykle potężnych zdolności Illithida. Pozostanie w łasce Gościa we śnie może ułatwić późniejsze spotkanie, więc najlepiej oszczędzić mu go w pierwszym akcie. Ostatecznie jednak właściwy wybór zależy tutaj całkowicie od Tava.

Postacie graczy Githyanki, które przysięgają wierność Vlaakithowi, mogą chcieć bez zadawania pytań wykonywać jej rozkazy. Sugerowana sympatia Gościa ze Snów dla Illithidów również może ich zmylić. Bardziej nieufni Tavowie mogą całkowicie ominąć Planecaster, ponieważ przed wejściem do środka nie można przewidzieć, co się wydarzy. Niektórzy gracze mogą zdecydować się na obranie drogi Podmroku do Przeklętych Krain Cienia i całkowicie pominąć to zadanie. Bez względu na wszystko, podobnie jak wiele innych opcji w Wrota Baldura 3ten ostatecznie sprowadza się do wyboru.

Źródło: Ranking ekranowy/YouTube




Source link