Ostrzeżenie! Zawiera główne spoilery dotyczące Apartamentu 7A.
W artykule znajdują się wzmianki o samobójstwach, przemocy wobec kobiet i morderstwach.
Terry Gionoffrio podejmuje drastyczny krok Mieszkanie 7Azakończenie, które ostatecznie ujawnia, w jaki sposób zginęła Dziecko Rosemary. Służy jako prequel do Dziecko Rosemary, Mieszkanie 7A zaczyna się kilka miesięcy przed filmem macierzystym. W początkowych momentach pokazuje, jak główna bohaterka, Terry Gionoffrio (Julia Garner), łamie kostkę podczas występu tanecznego. Cztery miesiące po zagojeniu się rany kostki Terry nadal ma trudności ze znalezieniem nowych występów tanecznych, ponieważ kontuzja znacznie ogranicza ją w skutecznych występach.
Jedno prowadzi do drugiego, a ona jakimś cudem trafia do apartamentowca w stylu renesansowym w centrum miasta Rozmarynowe dzieckohistoria. Wtedy spotyka Romana i Minnie Castevet, którzy oferują jej miejsce w apartamentowcu, dopóki nie stanie na nogi. Zadowolona z ich życzliwości Terry przyjmuje ofertę, nie zdając sobie sprawy z złowrogiej umowy, pod którą się podpisze. Z tym, co następuje Mieszkanie 7ATerry stopniowo dowiaduje się, czego chcą od niej Castevets i inni mieszkańcy, co zmusza ją do podjęcia tragicznej decyzji w końcowych momentach filmu.
Wyjaśniono ostateczną decyzję Terry’ego w zakończeniu mieszkania 7A
Terry czuje się bezradny w końcowych momentach „Apartamentu 7A”.
Kiedy Terry w końcu zaczyna rozumieć, że urodzi Antychrysta, próbuje dokonać aborcji. To jednak nie skutkuje, gdy kobieta próbująca dokonać aborcji zostaje zaatakowana przez ciemną, niewidzialną siłę. W Mieszkanie 7AW końcowym wątku Terry grozi nawet Castevetsom, że się dźgnie. Jednak ku jej przerażeniu mroczna demoniczna siła, którą nosi zamiast ludzkiego dziecka, powstrzymuje ją przed wyrządzeniem sobie krzywdy. Dzięki temu Terry początkowo wydaje się akceptować swój los i zgadza się spełnić oczekiwania sabatu.
Daje ostatni występ taneczny w sali konferencyjnej sabatu w apartamentowcu, wmawiając wszystkim, że pomoże im w osiągnięciu celu, jakim jest sprowadzenie Antychrysta do ludzkiego świata. Jednak zanim ktokolwiek w pokoju będzie mógł przetworzyć to, co planuje zrobić, Terry podchodzi do okna i wyskakuje z niego. Aby mieć pewność, że nie będzie ona bramą przybycia Antychrysta na świat, Terry poświęca swoje życie, umierając w wyniku samobójstwa. Decyduje się na ten krok, bo czuje się bezradna, gdy nie może dokonać aborcji, co zmusza ją do najwyższego poświęcenia.
Czym różni się decyzja Terry’ego w zakończeniu Apartamentu 7A od decyzji Rosemary w oryginalnym filmie
Apartament 7A odwraca zakończenie Dziecka Rosemary
Terry sprzeciwia się woli sekty, poświęcając swoje życie Mieszkanie 7Akońca Rosemary zgadza się pomóc sabatowi wychować jej demoniczne dziecko. Narracje obu bohaterów znacznie się różnią, ponieważ Terry nigdy nie chciał mieć dziecka. Marzyła o zostaniu znakomitą tancerką i zdała sobie sprawę, że ciąża stanie na przeszkodzie jej ambicjom. Jednak Alan Marchand i Castevets ostatecznie zmanipulowali ją, aby zatrzymała dziecko, jednocześnie zatrzymując ją w swoich złowrogich planach.
Nawet pod koniec filmu z 1968 roku instynkt macierzyński Rosemary przejmuje kontrolę, zmuszając ją do opieki nad dzieckiem, pomimo przytłaczających dowodów wskazujących na jego złowrogą naturę.
Kiedy w końcu zrozumiała motywy kultu, zdała sobie sprawę, że nie może być bramą do zła na świecie. Dlatego zdecydowała się na drastyczny krok Mieszkanie 7Akońcowe momenty. Rozmaryn natomiast zawsze chciała mieć dziecko, co nie pozwalało jej wierzyć, że jej dziecko może być Antychrystem. Nawet pod koniec filmu z 1968 roku instynkt macierzyński Rosemary przejmuje kontrolę i zmusza ją do zaopiekowania się dzieckiem, pomimo przytłaczających dowodów wskazujących na jego złowrogą naturę.
Wyjaśnienie celu Sabatu i procesu indoktrynacji w mieszkaniu 7A
Sabat sprytnie wciąga kobiety w swoje niegodziwe intrygi
Jak widać w obu Dziecko Rosemary I Mieszkanie 7Aczłonkowie sabatu początkowo zwabiają niczego niepodejrzewające kobiety lub pary do swojego apartamentowca, zachowując się przyjaźnie i życzliwie. Gdy nowi lokatorzy budynku zaczną im ufać, wykonują pierwszy krok rytuału, podczas którego Szatan zapładnia siłą wybrane kobiety. W przypadku kobiet takich jak Rosemary, które akceptują ciążę, członkowie sekty jedynie utrzymują je pod kontrolą, upewniając się, że nie popadają w paranoję co do tego, kim właściwie jest ich dziecko.
Obsada i opis postaci Apartamentu 7A |
|
Aktor |
Rola |
Julia Garner |
Terry’ego Gionoffrio |
Diana Wiest |
Margaux „Minnie” Castevet |
Jima Sturgessa |
Alana Marchanda |
Kevina McNally’ego |
Romana Casteveta |
Marla Siu |
Annie Leung |
Jamesa Swantona |
szatan |
Patryka Lystera |
Doktor Sapirstein |
Rosy McEwan |
Wera Clarke |
Amy Leeson |
Rosemary Woodhouse |
Scotta Hume’a |
Guya Woodhouse’a |
Historia Guya Woodhouse’a w Dziecko Rosemary pokazuje także, jak zachowują się członkowie kultu zawrzeć układ z mężami wybranych kobiet, oferując im władzę i uznanie w zamian za ich uległość. Jeśli jednak chodzi o kobiety takie jak Terry, które nie chcą rodzić dziecka, członkowie sekty oferują im układ. Obiecują, że pomogą im osiągnąć ich największe ambicje, nie ujawniając tak naprawdę złowrogich szczegółów tego, w co ich angażują. Pomimo najlepszych wysiłków, aby uciec z sabatu, zarówno Terry, jak i Rosemary wpadają w pułapkę kłamstw i manipulacji kultu.
Dlaczego Terry początkowo zgadza się zatrzymać dziecko w mieszkaniu 7A
Terry jest zaślepiona swoją ambicją
Narracja Terry’ego w Dziecko Rosemary film prequelowy motywuje ją dążenie do osiągnięcia materialnego sukcesu. Mimo poważnej kontuzji nogi nie rezygnuje ze swoich marzeń i kontynuuje przesłuchania, mając nadzieję, że pewnego dnia znajdzie się w centrum uwagi. Podczas wstępnego przesłuchania tanecznego mówi nawet Alanowi Marchandowi, że jest gotowa zrobić wszystko, aby dostać szansę, ale nie będzie wystawiać na szalę swojego szacunku do samego siebie. Wyczuwając jej desperację, Marchand postrzega ją jako idealny cel dla sabatu.
W oryginalnej książce Rosemary, podobnie jak Terry, rozważa zabicie swojego dziecka i śmierć w wyniku samobójstwa. Jednak w końcu poddaje się, mając nadzieję, że uda jej się wychować go na dobrego człowieka, zanim kult go zepsuje.
Kiedy Terry w końcu dowiaduje się o jej ciąży i rozważa aborcję, Roman i Minnie Castevet przekonują ją, by zatrzymała dziecko, twierdząc, że są gotowi zaoferować jej wszystko w zamian. Zapewniają ją, że skoro nigdy nie mieli możliwości wychowywania dziecka, byliby skłonni zrobić to dla niej. W zamian mówią jej, że wykorzystają swoje koneksje i bogactwo, aby pomóc jej awansować w szeregach tancerki i osiągnąć sławę. Ponieważ nigdy jej nie mówią, że jej dziecko jest Antychrystem, Terry początkowo akceptuje tę umowę, wierząc, że utoruje jej drogę do odniesienia sukcesu jako artystka.
Dlaczego szatan w mieszkaniu 7A wygląda inaczej niż ten w dziecku Rosemary
Szatan w mieszkaniu 7A służy jako metafora czegoś innego
W Dziecko RosemarySzatan pozornie ma typowy wygląd, jego skóra jest czerwona, a oczy drapieżne i przekrwione. Film najwyraźniej zadowala się tym wyglądem, ponieważ tak jest zamierza zastanowić się nad wzrostem obsesji Zachodu na punkcie czarów w związku ze znaczącymi zmianami kulturowymi i ruchami kontrkulturowymi w latach sześćdziesiątych. W filmie wykorzystano także oczy diabła jako narzędzie narracyjne, aby pokazać, jak Rosemary rozpoznaje, że coś jest nie tak z jej dzieckiem, gdy widzi jego przekrwione, demoniczne oczy.
Kiedy Terry widzi go po raz pierwszy, jest ubrany na czarno i ma błyszczące klejnoty na ciele, co odzwierciedla, jak Terry musi sprzedać mu swoją duszę, aby osiągnąć blichtr i przepych, które wiążą się ze sławą.
Demoniczna postać w Mieszkanie 7A najwyraźniej służy innemu celowi. Kiedy Terry widzi go po raz pierwszy, jest ubrany na czarno i ma błyszczące klejnoty na ciele, co odzwierciedla, jak Terry musi sprzedać mu swoją duszę, aby osiągnąć blichtr i przepych, które wiążą się ze sławą. Terry nawet wpada w pułapkę Szatana, po tym jak początkowo zgodził się zatrzymać dziecko. Jednak ostatecznie przeciwstawia mu się, gdy zdaje sobie sprawę, jaką cenę będzie musiała zapłacić, aby osiągnąć materialny sukces.
Czym Apartament 7A różni się tematycznie od Dziecka Rosemary
Mieszkanie 7A bardziej przypomina czarnego łabędzia niż dziecko Rosemary
Dziecko Rosemary zajmuje się tematami związanymi z bólami macierzyństwa i problemami, przed którymi staje kobieta, gdy jej samolubny mąż poświęca jej dobro dla kariery. Pomimo elementów nadprzyrodzonego horroru w narracji, Dziecko Rosemary przedstawia solidną alegorię otaczającą ucisk kobiet i powszechność patriarchatu w systemach małżeńskich. Subtelnie bawi się pomysłami wokół autonomii kobiet i praw reprodukcyjnych poprzez przedstawienie zmagań Rosemary.
Film |
Wynik krytyków Rotten Tomatoes |
Dziecko Rosemary |
96% |
Mieszkanie 7A |
42% |
Chwila Mieszkanie 7A również porusza niektóre z tych tematów i pomysłów, rozwija się głównie podobnie jak Darrena Aronofsky’ego Czarny Łabędź w swoim początkowym łuku. Pokazuje, jak daleko postać taka jak Terry jest gotowa posunąć się w swojej obsesji na punkcie osiągnięcia materialnego sukcesu, zanim zda sobie sprawę, że nie jest to warte kosztów, jakie musi ponieść. W przeciwieństwie do Rosemary z filmu z 1968 roku Terry najwyraźniej przekracza pewne granice moralne, zanim zrozumie, że podąża złą drogą.
Kiedy zakończenie Apartamentu 7A ma miejsce w Dziecku Rosemary
Rosemary spotyka Castevets zaraz po śmierci Terry’ego
Po śmierci Terry’ego Mieszkanie 7Apo zakończeniu sabatu członkowie sabatu zdają sobie sprawę, że będą musieli obrać za cel nową kobietę, aby sprowadzić na świat Antychrysta. Dlatego, jak widać w Dziecko RosemaryCastevets udają, że nic nie wiedzą o śmierci Terry i wykorzystują jej śmierć jako pretekst, aby rozgrzać się w Woodhouses. Chwilę po tym, jak Rosemary powiedziała Minnie kilka miłych słów po śmierci Terry’ego Dziecko RosemaryW pierwszym wątku Minnie pojawia się w jej domu, aby jej podziękować.
Ira Levin opublikował także kontynuację Dziecka Rosemary, zatytułowaną Son of Rosemary, w 1997 roku. Obie książki zostały zaadaptowane na potrzeby miniserialu NBC Rosemary’s Baby, w którym wystąpiła Zoe Saldaña.
Niestety Rosemary i jej mąż nie dostrzegają nic poza jej dobrocią i ostatecznie wpadają w pułapkę sabatu. Aby podkreślić jego narracyjne skrzyżowania z Dziecko Rosemary, Mieszkanie 7A zawiera sceny, w których można mrugnąć lub przegapić, w których ścieżki Rosemary i Terry się krzyżują. W niektórych scenach w tle widać także Rosemary i Guya, co podkreśla, że wprowadzili się do apartamentowca na kilka dni przed śmiercią Terry’ego.
Zakończenie Apartamentu 7A przedstawia historię Rosemary i Guya Woodhouse’a w „Dziecku Rosemary”
Woodhouseowie przenoszą się do budynku po śmierci Lily Gardenii
Po tym jak kult odprawia satanistyczny rytuał na Terrym Mieszkanie 7ALily Gardenia pojawia się w jej domu i próbuje ją zamordować. Twierdzi, że musi zapobiec urzeczywistnieniu planów kultu. Jednak zanim będzie mogła zabić Terry’ego, ktoś inny pozornie ją morduje. W Dziecko Rosemaryłuk otwierający, Agent Guya odkrywa, że centralny dom był wcześniej własnością Lily Gardenii, która zmarła zaledwie kilka dni temu. Dzięki tej łączącej nici, Mieszkanie 7A toruje drogę Rosemary, aby stawiła czoła tym samym problemom i przerażeniom, co Terry Gionoffrio Dziecko Rosemary.