Yang Suiyi Kras zdobył nagrodę dla najlepszego filmu w konkursie Fei Mu Awards dla wschodzących chińskich filmowców na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pingyao, a szwajcarski reżyser Ramon Zurcher Wróbel W Kominie zdobył nagrodę dla najlepszego filmu w konkursie Roberto Rossellini Awards dla wschodzących międzynarodowych reżyserów.
Jury Fei Mu pochwaliło Kraso kobiecie powracającej do dzieciństwa w prowincji Guizhou, za „wielką pełnię, prostotę, subtelność i portret regionu i kobiety”. Nagroda obejmowała nagrodę pieniężną w wysokości 143 000 dolarów (1 milion RMB), z której połowa trafia do reżysera filmu za opracowanie kolejnego filmu, a połowa do chińskiego dystrybutora filmu. Sponsorem nagrody był częściowo chiński aktor Duan Yihong.
Również w konkursie Fei Mu Tang Yongkang zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera Gwiazdy I Księżycpodczas gdy Xu Lei Zielona Fala zdobył Nagrodę Jury i nagrodę dla najlepszego aktora za Xu Chaoying. Najlepsza aktorka trafiła do Jiang Zhuojun W środkuw reżyserii Zhou Quana.
W skład jury Fei Mu, oceniającego filmy zakwalifikowane do sekcji Ukryte Smoki festiwalu, wchodzi reżyser Miguel Gomes, Christian Jeune z Festiwalu Filmowego w Cannes, krytyk i reżyser Mark Peranson, chińska aktorka i reżyserka Qin Hailu oraz chiński reżyser Yu Lik-Wai.
Jury Roberto Rosselliniego, które wybiera filmy z sekcji Przyczajone Tygrysy, pochwaliło film Wróbel W Kominie za bycie „mrocznym dramatem rodzinnym, ciepłym, ale bolesnym. Podczas dwudniowego spotkania urodzinowego rodzin dwóch sióstr skomplikowane emocjonalne uwikłania pomiędzy dziewięcioma postaciami oraz ukryte traumy są żywo ukazywane i rozwijane warstwami.”
Nagroda dla najlepszego filmu obejmowała nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 dolarów, z której połowa została przekazana reżyserowi do wykorzystania przy tworzeniu kolejnego filmu, a połowa firmie dystrybucyjnej w Chinach.
Nagroda Roberto Rosselliniego dla najlepszego reżysera trafiła do Borisa Lojkine’a Historia Souleymane’anatomiast amerykańsko-japoński reżyser Neo Sora otrzymał Nagrodę Jury za Szczęśliwe zakończenie. Wyróżnienie specjalne trafiło do amerykańskiej reżyserki Indii Donaldson za film Dobry.
W jury nagrody Roberto Rosselliniego zasiadali reżyser z Hongkongu Stanley Kwan, krytyk i kurator z Hongkongu Li Cheuk-to, chiński poeta, krytyk i profesor Ouyang Jianghe, chiński reżyser Wei Shujun i Yang Yang, zastępca dyrektora Broadway Film Center.
Założony przez Jia Zhangke i organizowany w starożytnym mieście Pingyao w prowincji Shanxi, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Pingyao ma na celu prezentację wschodzących chińskich talentów filmowych, a także sprowadzenie do Chin światowego kina zarówno nowych, jak i uznanych twórców filmowych. W ramach festiwalu działa także rynek projektów dla dzieł chińskojęzycznych, Pingyao Project Promotion, na którym główną nagrodę otrzymał projekt Billy’s Prawie kochankowie.
Wśród innych jurorów festiwalu nagroda Netpac dla najlepszego pierwszego filmu trafiła do Shen Tao Pływające chmury zasłaniają słońce; podczas gdy Zhu Xin Rzeka Song zdobył zarówno Nagrodę Jury Młodzieżowego, jak i Nagrodę Krytyków Cinephilia. Wang Chuwei Tygrys W Klatkach zdobył nagrodę Tong Ye.
W innym miejscu programu przywrócona wersja Chen Kaige Żółta Ziemia pokazywany w sekcji Retrospektywa klasycznych filmów pt. „Ziemia” wraz z filmem Auguste’a Francois Obrazy ChinSatyajita Raya Ojciec Panchali i Gastona Meliesa Ruiny Angkoruwśród innych tytułów. Chen i Walter Salles zostali uhonorowani nagrodą Wschód-Zachód przyczajonego tygrysa i ukrytego smoka.
Festiwal, który odbył się w dniach 24-30 września, rozpoczął się występem Liu Juana Rzeka bez łez a specjalna prezentacja podczas nocy Pingyao była światową premierą filmu krótkometrażowego Pukanie do drzwi twierdzyw reżyserii Wang Yitonga.