Od czasu, gdy przebiłem się (przynajmniej dla mnie) jako szalony przyjaciel Shawn w Ja, Tonya, Paul Walter Hauser miał na swoim koncie szereg znanych ról, wcielając się w facetów z przedmieść, w tym niezdarnego Horace’a w Cruella,Płaszczka w Kobra Kai, tytułowa postać oskarżonego o zamach bombowy na igrzyskach olimpijskich w Atlancie w filmie Clinta Eastwooda Richard Jewell, beznadziejny przestępca Booch w obecnym Podżegacze, i jego nagrodzona Emmy rola przerażającego zabójcy Larry’ego Halla w Czarny Ptak.
No cóż, zaliczymy kolejny sukces, gdy Hauser wybija piłkę poza park w skali dziwactwa jako legendarny uczestnik teleturnieju Michael Larson w Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce, który właśnie miał swoją światową premierę jako jeden z 2024 r. Toronto Atrakcje wieczoru otwarcia Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Larson zyskał złą sławę w 1984 r. jako bezrobotny kujon z trzema byłymi żonami, który podróżuje przez kraj w swoim rozklekotanym samochodzie z lodami, aby wziąć udział w przesłuchaniu do dziennego teleturnieju CBS Naciśnij swojego Lucak. Wyglądając jak niechluj i mając na sobie krótkie spodenki, dyrektor castingu programu (Shamier Anderson) uważa go za wyjątkowo przerażającego, zwłaszcza gdy odkrywa, że podszywa się pod kogoś innego, kto ma przyjść na spotkanie (musiał się tam dostać) jakoś), ale producent Bill Carruthers ( Dawid Strathairn) widzi coś innego, szansę na zaprezentowanie nietypowego typu uczestnika, który może przyciągnąć uwagę publiczności i nie stanowić dużego zagrożenia dla wygranej, przynajmniej sądząc po wyglądzie.
Więc ląduje jako uczestnik (nadal w szortach cargo, ale z marynarką i krawatem, jak widać na kamerze) i od razu wyciąga Whammy’ego (postać z kreskówki przedstawiającą wywrotkę), wyglądając jak przegrany w starciu z dwoma przeciwnikami. Ale w drugiej rundzie wszystko zaczyna się zmieniać i zaczyna passę zwycięstw jak nikt inny. Facet nie może przegrać, a pieniądze i nagrody zaczynają się piętrzyć, gdy biegnie po planszy, bez żadnych whammy’ch w zasięgu wzroku. Czy on jest cwaniakiem?
Tymczasem w kabinie kontrolnej Carruthers zaczyna się pocić, ponieważ jego „gwiazda” okazuje się być kimś zupełnie innym, niż się spodziewał, i wygląda na to, że może doprowadzić program do bankructwa. Rezerwujący talenty przeprowadza badania i odkrywa informacje, które rodzą obawy, że może oszukiwać system, który Rzeczywiście robi. Okazuje się, że Larson rozgryzł kilka schematów programu, gdy elektroniczna tablica wchodzi w akcję, a uczestnicy muszą ją zatrzymać i uniknąć jednego z wielu Whammy. Szefowie sieci zaczynają panikować, ale gdy passa Larsona zaczyna wzbudzać entuzjazm publiczności, zachęcają gospodarza Petera Tomarkena (Walton Goggins) żeby podnieść oglądalność.
Kolumbijski reżyser Samir Oliveros, który jest również współautorem scenariusza z Maggie Briggs, oparł swój film na prawdziwych wydarzeniach, kiedy Larson został rekordzistą w wygranych (ponad 100 000 $), wymyślając formułę, której nie można przegapić, dopracowując ją, nagrywając kasety VHS z poprzednimi odcinkami i studiując je wielokrotnie. Część z nich całkowicie trzyma się faktów, część domyśla się, co działo się w głowie i życiu Larsona, co doprowadziło do tego momentu, w tym dość absurdalny wątek poboczny, gdy wpada w panikę, gdy się z nim konfrontują, i ląduje w innym studiu, wędrując w talk-show, w którym gospodarz (Johnny Knoxville w dziwacznym epizodzie) zaczyna go przesłuchiwać.
Z Hauserem u steru cały ten scenariusz trzyma nas w napięciu dzięki zdolności aktora do tchnięcia odrobiny człowieczeństwa w te dziwaczne postacie. Można zrozumieć, dlaczego nie mógł się oprzeć tej roli. Wspaniały Strathairn jest również doskonały jako doświadczony producent, który uważał, że jego instynkty są nieprzeniknione, a Goggins mistrzowsko gra gładkiego prezentera telewizyjnego, który po prostu podąża za wskazówkami. Anderson zdobywa również punkty jako podejrzany rezerwujący talenty.
Jeśli chodzi o filmy fabularne skupiające się na teleturniejach, ten jest o kilka kroków wyżej Film Gong Show ale nie do końca na poziomie trzymającego w napięciu filmu Roberta Redforda, nominowanego do Oscara Teleturniej. I chociaż ta wersja CBS Kumuluj swoje szczęście dawno odszedł, serial powrócił, teraz w prime time na ABC, a za sterami stoi Elizabeth Banks. Podobno były, uh, korekty trafił na „Big Board” po tym, jak Larson wykazał się niezwykłym szczęściem.
Producentem filmu, poszukującym dystrybucji, jest Amanda Freeman. Pablo Larrain jest jednym z wielu wymienionych producentów wykonawczych.
Tytuł: Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce
Festiwal: Toronto
Dyrektor: Samir Oliveros
Scenariusz: Maggie Briggs, Samir Oliveros
Rzucać: Paul Walter Hauser, Walton Goggins, Shamier Anderson, David Strathairn, Maisie Williams, Patti Harrison, Johnny Knoxville, Haley Bennett, Shaunette Renee Wilson, Brian Geraghty, Lilli Kay i James Wolk.
Czas trwania: 1 godzina i 30 minut
Agent sprzedaży: CAA