Home Rozrywka Pracownicy CNN boją się zwolnień w związku z umową Network Ink z...

Pracownicy CNN boją się zwolnień w związku z umową Network Ink z AP

34
0



Pracownicy CNN obawiają się, że nowa umowa z Associated Press może oznaczać zwolnienia w trzeciej w kolejności telewizji kablowej.

CNN podpisało umowę z Associated Press na wykorzystanie jej egzemplarza na swojej stronie internetowej – stało się to po raz pierwszy od zerwania współpracy z serwisem prasowym 14 lat temu.

Jednak transakcja budzi obawy wśród pracowników dotyczące dalszych zwolnień w borykającej się z trudnościami stacji kablowej, zdaniem Puckaktóry jako pierwszy przekazał tę wiadomość. Obawy pojawiają się, gdy szef CNN Mark Thompson wyostrza swoją strategiczną wizję zmiany kierunku działania sieci.

CNN w 2010 roku rozwiązał umowę z AP aby w większym stopniu skoncentrować się na oryginalnych reportażach i rozszerzyć swój własny globalny zasięg wiadomości.

Szef CNN Mark Thompson podpisał umowę na swoją sieć z AP, co wywołało obawy dotyczące zwolnień w firmie. Getty Images dla Warner Bros. Discovery

Rzeczniczka CNN zaprzeczyła, jakoby nowe porozumienie z AP oznaczało redukcję miejsc pracy.

„Dzięki temu nasi dziennikarze mogą spędzać więcej czasu na raportach korporacyjnych, a mniej na krótkich artykułach na różnych platformach” – powiedział przedstawiciel. „Celem jest zwiększenie naszego zasięgu redakcyjnego, a jednocześnie umożliwienie nam skupienia się na kluczowych priorytetach redakcyjnych”.

Ale Thompson zasugerował to w kwietniu w planach są dalsze działania mające na celu zmniejszenie kosztówtwierdząc, że „prawdopodobnie pojawią się znaczące możliwości deduplikacji równoległych organizacji, struktur i działań”.

„Myślę, że możemy i powinniśmy szukać sposobów na robienie tego, co robimy oboje lepiej, ale także taniej” – dodał. Thompson powiedział wówczas.

Powiedział też, że sieć stoi w obliczu „kryzysu egzystencjalnego” ponieważ zajmuje się przecinaniem kabli i kurczącym się biznesem telewizji kablowej.

CNN zerwała współpracę z AP w 2010 roku, powołując się na chęć opracowania własnego, oryginalnego reportażu. AP

Były dyrektor generalny BBC i były dyrektor generalny New York Timesa ma trudne zadanie: odwrócić sytuację CNN, która z trudem utrzymał się w rankingach Fox News i MSNBC.

Thompsona publicznie przedstawił plan skierowane do reklamodawców w maju i skupiające się na branżach CNN, co wtajemniczeni opisali jako rewizję planu rozpoczętego siedem lat temu przez byłego szefa CNN Jeffa Zuckera, w ramach którego sieć uruchomiła cyfrowe branże zorientowane na kulturę i styl życia oraz wielopoziomowe oferty subskrypcji zbudowane wokół osobowości sieciowych.

“Tam są wiele rzeczy musimy naprawić w CNN”, powiedział Thompson w zeszłym miesiącu.

Sieć informacyjna borykająca się z trudnościami w dalszym ciągu ma problemy z rankingami, ponieważ Thompson planuje zmodernizować firmę, koncentrując się na technologiach cyfrowych. Obrazy Getty’ego

Jego komentarze były zgodne z nieco zawiłym planem dyrektora dotyczącym tego, jak CNN stanie się bardziej nowoczesną firmą medialną.

On 1 marca przedstawił pięciopunktowy plan które obejmowały niejasne, wypunktowane punkty: „Budowanie naszej cyfrowej przyszłości”, „Globalne zintegrowane działanie w zakresie wiadomości multimedialnych”, „Przyszłościowa produkcja telewizyjna”, „Rozwój nowych źródeł przychodów” oraz „Komunikacja i kultura”.

Tymczasem CNN osiągnęło kamień milowy w tygodniu rozpoczynającym się 13 maja, kiedy to ucierpiało najgorsze oceny wśród widzów w godzinach największej oglądalności w najbardziej pożądanej przez reklamodawców grupie demograficznej od 1991 r.



Source link