Ten Toronto Festiwal filmowy rozpoczął się 5 września pokazem wielosemestralnym wieczór otwarcia w tym komedię rodzinną Davida Gordona Greena Dziadek do orzechów z Benem Stillerem w roli głównej. Rozpoczął on serię światowych premier i głośnych filmów w ciągu 11 dni 49. edycji jednego z największych festiwali filmowych w Ameryce Północnej.
Inne kluczowe tytuły debiutujące w Toronto to m.in. Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce z udziałem Paula Waltera Hausera, w roli głównej Amy Adams Nocna sukaguru teatru Marianne Elliott Ścieżka SolnaAnimacje DreamWorks Dziki robot i Mike’a Flanagana Życie Chucka.
Wśród filmów dokumentalnych, które zrobią furorę, znajdują się: Elton John: Nigdy nie jest za późno I Paul Anka: Jego droga.
Kliknij poniżej, aby przeczytać recenzje Deadline z Toronto i zaglądaj tu regularnie, gdy dodamy więcej. Festiwal kończy się 15 września.
Witaj Smutku
Sekcja: Odkrycie
Reżyser-scenarzysta: Durga Chew Bose
Rzucać: Chloe Sevigny, Claes Bang, Lily McInerny, Nailia Harzoune, Aliocha Schneider, Nathalie Richard
Podsumowanie Deadline’a: Ta debiutująca w Montrealu reżyserka i scenarzystka Durga Chew Bose wydaje się bliższa powieści Françoise Sagan i staje się bardziej złożoną opowieścią o naturze kobiecych relacji, kryjących się w nich tajemnicach i ich krętych ścieżkach.
Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce
Sekcja: Prezentacje specjalne
Dyrektor: Samir Oliveros
Rzucać: Paul Walter Hauser, Walton Goggins, Shamier Anderson, David Strathairn, Maisie Williams, Patti Harrison, Johnny Knoxville, Haley Bennett, Shaunette Renee Wilson, Brian Geraghty, Lilli Kay, James Wolk
Podsumowanie Deadline’a: Z Hauserem u steru, cały ten scenariusz trzyma nas w napięciu dzięki zdolności aktora do tchnięcia odrobiny człowieczeństwa w te dziwaczne postacie. Można zrozumieć, dlaczego nie mógł się oprzeć temu.
Dziadek do orzechów
Sekcja: Prezentacje galowe
Dyrektor: David Gordon Zielony
Rzucać: Ben Stiller, Linda Cardellini, Tim Heidecker, Edi Patterson, Toby Huss, Homer Janson, Ulysses Janson, Atlas Janson, Arlo Janson
Podsumowanie Deadline’a: To jest rodzaj filmu, który Hollywood zawsze dostarczał, ale wyraźnie zapomniał, jak go robić — aż do teraz. Wśród inspiracji dla reżysera Davida Gordona Greena znalazły się Niedźwiedzie Złe Wiadomości, Sześciopak, Wujek Buck I Za burtęMożna by się spodziewać, że John Hughes powrócił z martwych, a wraz z nim ten gatunek.