Home Rozrywka Sony Pictures przejmuje kino Alamo Drafthouse

Sony Pictures przejmuje kino Alamo Drafthouse

22
0


Son Pictures Entertainment wkracza w branżę wystawienniczą. Studio stojące za najnowszymi filmami, takimi jak „Bad Boys: jedź lub giń” I „Film o Garfieldzie” spółki nabyły charakterystyczną sieć kin Alamo Drafthouse Cinema – poinformowały w środę spółki. Umowa obejmuje festiwal filmów gatunkowych Fantastic Fest.

Sony oświadczyło, że w dalszym ciągu będzie przyjmować w kinach treści ze wszystkich studiów i dystrybutorów.

Alamo Drafthouse zostało założone w 1997 roku jako rodzinny teatr repertuarowy z jednym ekranem w Austin w Teksasie i rozrósł się do 35 lokalizacji w Ameryce Północnej. Wyróżniało się w krajobrazie wystawowym napojami, obsługą gastronomiczną i fajną atmosferą, która stała się ulubieńcem miłośników kina.

„Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością połączenia sił z Sony Pictures Entertainment w celu poszerzenia wizji naszej firmy, aby być najlepszym cholernym kinem, jakie kiedykolwiek istniało lub będzie istnieć w sposób, o jakim mogliśmy jedynie marzyć” – powiedział założyciel Alamo Drafthouse Tim League w oświadczenie. „Mają głęboki szacunek i zrozumienie zdolności kina do napędzania wzrostu i tworzenia trwałego wpływu na kulturę, co idealnie pasuje do wszystkiego, co reprezentuje Alamo Drafthouse”.

W przypadku Sony przejęcie Drafthouse jest również powiązane z inicjatywami w zakresie doświadczeń, w tym z programem Wheel of Fortune Live! Wycieczka objazdowa i przestrzeń Wonderverse w Chicago. Ravi Ahuja, prezes i dyrektor operacyjny Sony Pictures Entertainment, zauważył również, że filmy Crunchyroll studia są szczególnie zgodne z interesami fanów Drafthouse.

Przez lata Alamo Drafthouse przeżywało wzloty i upadki. W marcu 2021 roku firma złożył wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11, zamknęło niektóre lokalizacje i odwołało plany otwarcia nowych. Alamo wyszło z bankructwa pod koniec maja 2021 roku, będąc własnością League, Altamont Capital Partners i Fortress Investment Group. Dyrektorem generalnym Alamo został Michael Kusterman, były dyrektor Caveman Foods. W oświadczeniu napisano, że pozostanie na stanowisku szefa nowo utworzonego działu Sony Pictures Experiences i podlegania Ahuja.

W ubiegłym roku po szał Barbenheimera, pracownicy Alamo Drafthouse na Manhattanie i Brooklynie głosowało za utworzeniem związku zawodowego. Podobne wysiłki podjęto w lokalizacjach w San Francisco i Austin, ale spotkały się z oporem kierownictwa.

Przez wiele lat studia hollywoodzkie nie mogły prowadzić kin i kontrolować tego, co jest odtwarzane na tych ekranach po przełomowej sprawie antymonopolowej Sądu Najwyższego z 1948 r., która zakazała praktyk takich jak „rezerwacja blokowa”, w ramach której studia wymagały od kin rezerwacji pakietu swoich filmów. Każde z głównych studiów zawarło dekret o zgodzie z Departamentem Sprawiedliwości, zwane najważniejszymi dekretami o zgodzie, co wymagało od głównych studiów będących wówczas właścicielami kin zbycia działalności dystrybucyjnej lub ich kin.

Konflikty między praktykami biznesowymi studia hollywoodzkiego a rządem federalnym sięgają początków lat dwudziestych XX wieku w związku z obawami dotyczącymi integracji pionowej oraz monopolizacją produkcji i dystrybucji filmów. W latach trzydziestych i czterdziestych XX wieku większość pierwszych kin miała tylko jedną salę kinową.

Dystrybucja i wystawy przeszły ogromne zmiany od czasów dekretów Paramount Consent Decreces, w tym mnożenie się multipleksów, które przez cały dzień wyświetlają filmy różnych wystawców oraz pojawienie się telewizji, domowego wideo i transmisji strumieniowej. Nakaz separacji oficjalnie wygasł w 2020 r., kiedy wygasły dekrety o zgodzie Paramount.

Obecnie na przykład Netflix jest właścicielem kilku kin w Nowym Jorku i Los Angeles, a Walt Disney Co., który nie należał do pierwotnej „wielkiej ósemki” w latach czterdziestych, jest właścicielem i operatorem El Capitan w Los Angeles. Sieci kin również zeszły ostatnio ze swojego pasa, prezentując takich artystów jak Taylor Swift i Beyoncé współpracuje bezpośrednio z teatrami AMC do dystrybucji filmów z koncertów.



Source link