Home Rozrywka Według doniesień DirecTV i Dish są bliskie osiągnięcia porozumienia w sprawie połączenia,...

Według doniesień DirecTV i Dish są bliskie osiągnięcia porozumienia w sprawie połączenia, które może pozyskać ponad 20 milionów abonentów

22
0


Jak wynika z wielu raportów, DirecTV i Dish prowadzą zaawansowane rozmowy w sprawie połączenia się w ramach umowy, która może stworzyć największego amerykańskiego dostawcę płatnej telewizji, mającego ponad 20 milionów abonentów.

Porozumienie może zostać ogłoszone już w poniedziałek, jak podaje The Wall Street Journal zgłoszone Czwartkowy wieczór. Obejmowałoby to również Sling TV, markę telewizji strumieniowej Dish.


Według doniesień DirecTV ponownie prowadzi rozmowy z Dish w sprawie fuzji, która pomogłaby obu firmom zmniejszyć koszty i zadłużenie. Photothek za pośrednictwem Getty Images

Obie firmy oferujące telewizję satelitarną przysporzyły klientom kłopotów, decydując się na tańsze i łatwiejsze do anulowania usługi przesyłania strumieniowego.

Proponowana transakcja dałaby AT&T, spółce dominującej DirecTV, oraz firmie private equity TPG sposób na radykalne cięcie kosztów. Dla Dish zapewniłoby to Charliemu Ergenowi, współzałożycielowi spółki-matki EchoStar, ratunek przed zmiażdżeniem spłaty zadłużenia, Poinformował Bloomberg.

Spółki flirtowały już z fuzją, w ciągu ostatnich dwóch dekad kilkakrotnie prowadziły rozmowy. W 2001 roku Ergen próbował połączyć dwie sieci telewizji satelitarnej, ale organy regulacyjne udaremniły tę decyzję.

Odważna taktyka negocjacyjna Ergena, byłego pokerzysty, skomplikowała inne wysiłki, łącznie z jej niedawnymi negocjacjami w 2022 r.

Nie jest jasne, czy federalne organy regulacyjne uznają tym razem krajobraz płatnej telewizji za konkurencyjny, tak jak kiedyś, i zablokują proponowaną umowę, czy też zobaczą, jak ponura przyszłość telewizji satelitarnej stała się w związku z rozwojem transmisji strumieniowej.


Charlie Ergen
Współzałożyciel Dish Charlie Ergen prowadził rozmowy w sprawie połączenia swojej firmy z DIrecTV, ale stanął w obliczu
przeszkody regulacyjne. Poczta Denver za pośrednictwem Getty Images

Według danych zebranych przez Bloomberg Intelligence w 2015 r. branża płatnej telewizji, w tym telewizji kablowej i satelitarnej, miała 104 miliony abonentów w USA.

Liczba ta spadła w tym roku do mniej niż 70 milionów w wyniku odcięcia kabli i dramatycznego rozwoju usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix i Amazon Prime.

Ostatnio DirecTV również odniosło sukces utracił pakiet niedzielnych biletów na rzecz YouTube TV.



Source link