Home Rozrywka Według Kevina Feige’a z Marvela „Matrix” zrujnował jeden aspekt filmów o X-Menach

Według Kevina Feige’a z Marvela „Matrix” zrujnował jeden aspekt filmów o X-Menach

35
0


Tom Rothman (niegdyś prezes 20th Century Fox, obecnie dyrektor generalny Sony Pictures). kilka dobrych pomysłów na zapisywanie filmów. Jednak jego podejście do filmów „X-Men” w Fox było historycznie kontrowersyjne. Według scenarzysty Davida HayteraPerspektywa Rothmana podczas kręcenia „X-Men” była następująca: „Fani komiksów skończą do 22:00 w piątek wieczorem i musimy pozyskać wszystkich pozostałych”.

Postawa Rothmana brzmi obecnie niemal odświeżająco, kiedy studia schlebiają daleko za dużo dla fanboyów. Jednak wyraża postawę pogardy dla materiału, podobnie jak (według Haytera) Bryan Singer najwyraźniej uważa nawet słowo „X-Men” za zbyt śmieszne, aby je wypowiedzieć na głos. (Faaaaar z najgorszej zbrodni Singera, żeby było jasne.)

Dlatego w „X-Menach” pojawiają się teksty, takie jak Cyclops (James Marsden) pytające Wolverine’a (Hugh Jackman), czy wolałby zamiast tego nosić żółty spandex. Komiksy są głupie i głupie, mówi film, dlatego sprawimy, że będą „dojrzałe”. Jeśli kostiumy X-Men wyglądają śmiesznie w akcji na żywo, to tylko dlatego, że zostały zaprojektowane tak, aby można je było narysować w niezwykle kolorowym środowisku komiksów. (Argument za pozostawieniem ich tam.)

Jednak jednolite czarne kostiumy w filmach „X-Men” Singera nie mają osobowości – i większość postaci noszących te kostiumy też tego nie robi! Kiedy po latach Singer przybył do „X-Men” na „Days of Future Past” i „Apocalypse”, ponownie ubrał X-Men w nudne, ciemne kostiumy z jedynie odrobiną koloru, mimo że „Matrix” nie był już błyszcząca nowość w oczach Hollywood.

Filmy „X-Men” wywierają wpływ I kiepskie odwzorowanie materiału źródłowego, co stanowi zabójczą mieszankę. Mark Millar, scenarzysta „Ultimate X-Men”, przyznał, że przed otrzymaniem tego zadania nic nie wiedział o komiksach X-Men, więc zamiast tego wykorzystał te filmy jako materiał badawczy. (Artysta Andy Kubert oferował przynajmniej pewną odrębność poszczególnych znaków i więcej żółtych akcentów.) „Nowi X-Men” Granta Morrisona i Franka Quitly’ego chcąc zmienić markę książki, włożył także X-Men w czarno-żółte kurtki.

Inni przełamali ten trend. W 2004 roku w filmie „Astonishing X-Men” Jossa Whedona artysta John Cassaday przeprojektował postacie z powrotem w niebiesko-żółty Jack Kirby/Dave Cockrum. Cyklop (właściwie Whedon) wyjaśnił w ten sposób:

Najnowszy (i uznany) serial animowany „X-Men ’97” zażartował także z Cyclopsem, pytając Cable’a, czy wolałby nosić czarną skórę zamiast zwykłych kostiumów X-Men. Jeśli/kiedy Marvel Cinematic Universe nakręci film „X-Men”, jestem prawie pewien, że ci mutanci będą wyglądać bardziej jak wersje bohaterów Jima Lee, a mniej jak Bryan Singer.

Z drugiej strony „Deadpool i Wolverine” udowadniają, że jakości nie da się osiągnąć sam kostium Wolverine’a, zgodny z komiksem



Source link