Fani są przyzwyczajeni do oglądania Dale’a Earnhardta Jr. w ramach transmisji NBC, która rozpoczyna się w ten weekend na torze Iowa Speedway.
Jednak Earnhardt – zdecydowanie najpopularniejszy kierowca NASCAR w swojej wieloletniej karierze – nie wrócił w tym roku na stoisko NBC. Wraca w przyszłym sezonie na 10 wyścigów (wyścigi punktowe 13-22 w harmonogramie Pucharu), pięć w Amazon Prime Video i pięć w TNT.
Jak więc Earnhardt spędza czas tego lata? FOX Sports spotkało się z Earnhardtem – osobowością medialną, przedsiębiorcą i współwłaścicielem JR Motorsports – w zeszłym miesiącu podczas dnia fanów JRM, aby dowiedzieć się, co robi i co myśli o pakiecie na krótkim torze (jego kolejne dwa wyścigi odbędą się na 0,875 mili Iowa i New Hampshire 1 mila), jak szybko wystartuje w wyścigu Xfinity Series i czy JR Motorsports weźmie udział w wyścigu pucharowym.
Myślę, że ludzie zastanawiają się, co robi Dale Earnhardt Jr. bo w tym roku nie było go na stoisku. Więc co robisz?
Co ja robię? Cóż, w październiku tego roku skończyłem 50 lat, więc dużo podróżuję. Pojechałem do Europy, żeby spędzić czas z Jimmiem Johnsonem, Casey Mears, Mattem Kensethem i wszystkimi naszymi żonami. Wybraliśmy się na małą, zabawną wycieczkę. Prawdopodobnie wrócimy do Europy jeszcze w tym roku. Mamy zaplanowanych kilka wycieczek. Śledzimy rozwój sytuacji – oglądamy wszystkie wyścigi i staramy się być na bieżąco z tym, co dzieje się w sporcie. Nadal prowadzimy wszystkie podcasty Dirty Mo’ Media. I my tutaj, w JR Motorsports, co tydzień tworzymy całą naszą zawartość w tym celu. Tu i tam ścigałem się naszym małym, późnym modelem samochodu. W tym roku ponownie poprowadzę samochód Xfinity w Bristolu, tak jak to zrobiliśmy w zeszłym roku z Hellmann’s, a następnie wezmę udział w trzech do pięciu wyścigach późnych modeli w ramach CARS Tour i cotygodniowej serii Advanced Auto Parts organizowanej przez NASCAR. To wszystko jest naprawdę zabawne. Przegapiłem transmisję. Wiem, że NBC nie rozpoczęło jeszcze roku i ciężko będzie słuchać i oglądać tych gości, nie będąc tam z nimi, ponieważ czułem się komfortowo, pracując ze wszystkimi w NBC i oczywiście moimi przyjaciółmi z NBC. budka. A kiedy już się zacznie, robi się to trochę trudne. Zamiast tego ogłosiliśmy naszą umowę z Amazonem i TNT, więc zaczęliśmy spotykać się na temat tego, czego chcemy w naszej transmisji i jak powinna ona wyglądać. Nie skończyliśmy jeszcze budowy stoiska. … Gdy tylko nasze stoisko zostało zbudowane, zaczęliśmy robić próbne przebiegi, po prostu wchodząc do pokoju i udając, że transmitujemy prawdziwy wyścig, jaki mogłyby zrobić NBC lub FOX. Nie mogę się więc tego doczekać, ponieważ nie mogę się doczekać dobrej chemii z kimkolwiek, kto siedzi ze mną na stoisku, ponieważ mamy pięć wyścigów, aby wszystko dobrze zrobić. Chcemy być tam wkrótce z Amazonem i TNT. Byłoby więc lepiej, gdybyśmy wykonali kilka ćwiczeń. Dużo do zrobienia, mnóstwo zajęć, które mnie zajmują.
Rozmawialiśmy o wyścigu, w którym zamierzasz wziąć udział. Wiem, że słyszałem, jak mówisz, że pewnego dnia nie będziesz już się ścigać. Czy wiesz, kiedy to jest, czy też nie możesz się doczekać kilku wyścigów Xfinity w roku?
Od dawna chciałem uruchomić swój ostateczny model. Wyobrażam sobie, że kiedy będę miał około 60 lat, prawdopodobnie pomyślę, że mogę być za stary, aby walczyć z niektórymi z tych młodych chłopaków. Mam więc około 10 lat na zrobienie wszystkiego, co chcę z moim ostatecznym modelem. Samochody Xfinity? Co roku to mówię – prywatnie, ale nie dzielę się tym publicznie – ale co roku czuję, że to może być mój ostatni rok. Wystartuję w tym roku w Bristolu ze świadomością, że to może być mój ostatni wyścig. Tak naprawdę nikt nie podejmuje takiej decyzji. Po prostu w zeszłym roku było dużo zabawy, prowadząc kilka okrążeń. Ale to duże zobowiązanie. Właśnie zajrzałem do kalendarza mojej nadchodzącej karty SIM, aby spróbować się na to przygotować. W związku z tym wyścigiem zrobiliśmy wiele promocji w związku ze współpracą z Hellmannem. Nie chodzi więc tylko o przybycie i ściganie się ze stwierdzeniem: „Wow, to wspaniale. Zrobimy to ponownie w przyszłym roku.” Jest mnóstwo pracy do zrobienia na kilka miesięcy wcześniej. Ale dopóki będziemy tak dobrze biegać – w zeszłym roku w Bristolu pobiegliśmy o wiele lepiej, niż myślałem – i dopóki tak się stanie, myślę, że zawsze będę chciał tu wrócić. Kiedy wyjeżdżasz na wyścig i wiesz, że samochód jest dobry, a nie stać Cię na wyniki, może nadszedł czas, aby pozwolić spróbować komuś innemu.
Puchar ściga się po raz pierwszy w Iowa. Pakiet krótkich tras był wyzwaniem. Czego najbardziej nie możesz się obecnie doczekać, oglądając filmy krótkometrażowe?
Myślę, że wiele się nauczyliśmy. Bardzo krytycznie odniosłem się do pakietu ditty w moich własnych treściach Dirty Mo’ Media „The Dale Jr. Download”. Fani są krytyczni i każdy chce, żeby NASCAR zrobił to dobrze, ale każdy ma inne zdanie, łącznie ze mną – chodzi o samochód, to to, to to, to jeszcze inna sprawa. Myślę jednak, że naszym osiągnięciem, przynajmniej w tej chwili, jest to, że możemy się wiele nauczyć, majstrując przy oponach, a Goodyear wydaje się być w stosunku do nich nieco agresywny. W gwiazdorskim wyścigu w North Wilkesboro nie osiągnęliśmy oczekiwanych wyników (przy bardziej miękkich oponach). Nie uzyskaliśmy pożądanych rezultatów przy różnych kombinacjach opon. Ale oni się z tego nauczyli. Myślę, że kierowcy mają otwarte umysły i przekazali wiele dobrych uwag i opinii na temat tego, co myślą o oponach, gdy zaczynają zmieniać mieszanki. Mam więc nadzieję, że Goodyear będzie mógł kontynuować wyścig po wyścigu, maksymalizując bardziej miękkie mieszanki i opony, które zapewnią wyścigi, jakich pragniemy. I szczerze mówiąc, myślę, że wyścig gwiazd to duży krok we właściwym kierunku. Zobaczyliśmy nową nawierzchnię wielorowkową. Nigdy wcześniej tego nie widzieliśmy i odkąd pamiętam, na odnowionym torze wyścigowym odbywały się wspaniałe wyścigi. Wiem, że trudno przez to przejść, ale powinno być ciężko. Przejście przez to nigdy nie będzie trudne, gwarantuję to. Jedynym momentem, w którym nie jest trudno wyprzedzić, jest sytuacja, gdy jedziesz z dużą prędkością i możesz złapać wiatr i kogoś wyprzedzić. Ale w innych miejscach musi być trudno przejść. Dlatego zawsze będziemy debatować nad tym, ile trudności możemy pokonać. Za każdym razem, gdy masz transmisję wielostrumieniową, tak jak w Wilkesboro, jest to świetna rzecz. Miejmy nadzieję, że będziemy nadal obserwować ten rozwój w miarę rozwoju harmonogramu i ścigania się na tych krótkich torach przez resztę roku (i) Goodyear będzie nadal naciskał na opony i będzie bardziej agresywny. Bo nie sądzę, żeby tor był uszkodzony. A ja nie bardzo wierzę, że samochód został uszkodzony. Próbowali wszystkiego z tym samochodem. Wyeliminowali docisk. Na egzaminie zrobili wszystko, co mogli. Dokonując tej zmiany, kierowca nic nie czuje. Dlatego nie jestem na 100% pewien, że problem leży w samochodzie.
Jeśli jedziesz na wakacje, to chyba oznacza to, że nie będziesz musiał negocjować czynszu?
Wycofaliśmy się już z wynajmu. …Sprzedaż czarterowa, ja to nazywam cykliczna, prawda? Tak, przegapiliśmy ten ostatni cykl. Zobaczymy co się stanie. Prawie czuję, że gdybym kiedykolwiek grał w drużynie pucharowej, byłoby to jak inwestycja – moja osobista inwestycja pieniężna w coś aktualnego. Byłbym otwarty na rozmowę z właścicielami zespołów na temat inwestowania pieniędzy w konkretną kartę i powiedziałbym: „Hej, zainwestuję tutaj, w tę kartę. Zostawię to moim przyszłym pokoleniom, moim dzieciom i tym, co macie wy”. Poza tym nie będzie nic innego. Nie wiem więc, czy kiedykolwiek JR Motorsports będzie fizycznie posiadało statut i kierowało zespołem wyścigowym, który będzie zarządzał każdym jego aspektem. Myślę, że ten statek odpłynął.
Bob Pockrass reprezentuje NASCAR dla FOX Sports. Spędził dziesięciolecia pisząc o sportach motorowych, w tym ponad 30 Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, magazynu NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze @Bobpockras.
Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby uzyskać informacje o grach, nowościach i nie tylko