Home Sport Samochód sportowy Toyota GR GT3: wszystko, co wiemy

Samochód sportowy Toyota GR GT3: wszystko, co wiemy

32
0


Toyota buduje nowy samochód wyścigowy. Pierwszy raz zobaczyliśmy koncept GR GT3 na Tokyo Auto Salon w 2022 roku, a wszystkie filmy szpiegowskie i zdjęcia patentowe od tego czasu pokazują pojazd, który wygląda bardzo podobnie do pierwotnego konceptu. Jednak ten pojazd nie będzie ograniczony do toru wyścigowego. Toyota zaoferuje również legalną wersję GR GT3, która prawdopodobnie będzie nosiła emblematy Lexusa, gdy wejdzie do produkcji.

Toyota nie podała zbyt wielu szczegółów na temat nowego samochodu wyścigowego ani jego odpowiednika przeznaczonego do jazdy po drogach. Firma opublikowała harmonogram, ale niestety nie zobaczymy samochodu na drodze w najbliższym czasie. Samochód wyścigowy prawdopodobnie nie zadebiutuje przed 2026 r., a wersja przeznaczona do jazdy po drogach pojawi się około rok później.

Nie są to jednak same złe wieści. Toyota rzucała subtelne wskazówki w ciągu ostatnich kilku miesięcy, co oznacza, że ​​samochód nie jest całkowitą tajemnicą. Zebraliśmy tyle szczegółów, ile mogliśmy; oto wszystko, co musisz wiedzieć o nadchodzącym modelu Toyota GR GT3.

Jakie jest imię?

Nazwa GR GT3 pochodzi od Koncepcja Toyoty 2022jednak oficjalna nazwa samochodu może ulec zmianie po premierze. Samochody drogowe mogą używać logo Lexusachoć nic nie jest jeszcze ostatecznie ustalone i nie jest jasne, czy będzie to bezpośredni następca obecnego RC, czy też nowy model w całej ofercie produktów. Angielski:RC trafił do sprzedaży na początku 2015 roku i nadszedł czas na aktualizację.

Jak to wygląda?

Wizualizacja Mobil Sport Toyota GR GT3

Toyota GR GT3 Samochód sportowy wizualizacja Motor1

Filmy szpiegowskie i rysunek patentowy (na zdjęciu poniżej) pokazuje smukłe, długie coupe, które wygląda bardzo podobnie do konceptu GR GT3. Testowy muł w filmie ma duży dolny otwór zderzaka z agresywnym splitterem, kanardy, skrzydło i duży otwór wentylacyjny maski z chłodnicą — cały osprzęt potrzebny do szybkiej jazdy na torze.

Zdjęcia patentowe odkryte w czerwcu 2022 r. nie wspominają bezpośrednio o GR GT3. Trudno jednak nie uwierzyć, że zdjęcia te będą zapowiedzią modelu produkcyjnego. Zdjęcia wyglądają tak, jak byśmy oczekiwali od wersji koncepcyjnej dopuszczonej do ruchu drogowego.

Samochód zachowuje przedni splitter i otwory wentylacyjne maski, które nie są szczególnie agresywne. W patencie brakuje masywnego skrzydła samochodu wyścigowego, ale nadal ma on spory tylny dyfuzor, trójkątne światła tylne i otwory wentylacyjne przypominające LFA.

Patent Obraz Toyota GR GT3
Patent Obraz Toyota GR GT3

Samochód jest również długi, z kabiną odsuniętą do tyłu na nadwoziu tuż przed tylnymi kołami; wygląda jak Mercedes-AMG GT ze ściśniętym dachem i widocznym zestawem nadwozia. Duże przednie błotniki z otworami wentylacyjnymi wydają się mieścić końcówki wydechu wychodzące z boków, które nie poparzyłyby nikomu łydek.

Pokazane tutaj zdjęcia pokazują, jak GR GT3 będzie wyglądał na drodze.

Co będzie napędzać GR GT3?

Miłośnicy Lexusa RC F i wycieczki pełne emocji (JDM)

Toyota nie podała żadnych wskazówek, co będzie napędzać GT3. Jednak najnowsze nagranie szpiegowskie dźwięk wydechu samochodu, który brzmi jak V8 — przynajmniej na torze wyścigowym. Silnik może być oparty na wolnossącym silniku V8 o pojemności 5,2 litra, który napędza Lexusa RC F GT3 i wytwarza ponad 500 koni mechanicznych.

To Lexus RC-F Możesz codziennie jeździć do pracy z wolnossącym silnikiem V-8, ale to tylko 5,0-litrowy silnik o mocy 472 koni mechanicznych. To wystarczająca moc, aby rozpędzić RC F Track Edition do 60 mil na godzinę w 3,9 sekundy, ale nie jest jasne, czy V-8 będzie napędzał samochód produkcyjny. Na pewno jest wystarczająco dużo miejsca przed przednią szybą na jeden.

Podczas gdy wersje samochodów o dużej mocy oznaczone symbolem F będą prawdopodobnie miały napęd czysto spalinowy (i miejmy nadzieję ośmiocylindrowy), bardziej popularne modele mogą przyjąć mniejsze silniki, a nawet układy hybrydowe. Lexus oferuje model RC 2024 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o mocy 241 KM i wolnossącym 3,5-litrowym silnikiem V-6 o mocy 260 KM. Zależy to jednak od tego, gdzie samochód znajdzie się w ofercie.

Kiedy nastąpi premiera GR GT3?

Koncepcja Toyota GR GT3

Prezes Toyota Racing David Wilson zasugerował na początku tego roku Samochód wyścigowy GR GT3 mógłby zadebiutować podczas wyścigu 24-godzinnego Daytona w styczniu 2026 r. Jednak samochód drogowy pojawi się dopiero później.

Samochód sportowy z logo Lexusa to jeden z powodów, dla których nie zobaczymy GR GT3 na wyścigach przed 2026 r. Miał być gotowy na sezon 2025, ale Toyota podobno musiała opóźnić go o rok z powodu problemów z rozwojem homologacji dla modelu drogowego. Oczekujemy, że Toyota wprowadzi go w połowie lub pod koniec 2025 r., a następnie trafi do sprzedaży w kolejnym roku.

Ile to kosztuje?

Koncepcja Toyota GR GT3

Lexus RC F 2024 zaczyna się od 68 295 USD, podczas gdy podstawowy model RC z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem kosztuje 45 920 USD (cena RC obejmuje opłatę za dostawę w wysokości 1150 USD, a LC 500 kosztuje 1350 USD). Obecna oferta Lexusa obejmuje również model LC 500, którego cena początkowa wynosi 99 800 USD, więc następca RC prawdopodobnie będzie musiał zmieścić się w sześciocyfrowej kwocie.

Jednak LC 500 może być wycofany z produkcji, gdy pojawi się nowy Lexus. LC trafił do sprzedaży w 2017 roku na rok modelowy 2018 i nie otrzymał jeszcze żadnych znaczących aktualizacji. Producent samochodów mógłby go jeszcze bardziej rozbudować, odświeżając go, aby zrobić miejsce dla potencjalnie droższego następcy RC, chociaż RC F Track Edition kosztuje 101 170 USD, więc będziemy musieli poczekać i zobaczyć.