Home Styl życia „Próbujemy nie umrzeć”: operatorzy turystyczni obciążeni długami pomimo rosnącego popytu

„Próbujemy nie umrzeć”: operatorzy turystyczni obciążeni długami pomimo rosnącego popytu

27
0


Maureen Gordon już wcześniej przeżywała trudne chwile.

Ona i jej mąż zaczęli prowadzić firmę ekoturystyczną Maple Leaf Adventures w Vancouver na około miesiąc przed atakami terrorystycznymi z 11 września, które spustoszyły podróże międzynarodowe w 2001 roku.

Odbicie nastąpiło stosunkowo szybko. Opad wirusa Covid-19 okazał się znacznie dłuższy.

„Pandemia była oczywiście niezwykle burzliwa i przerażająca, podobnie jak, jak sądzę, większość biur podróży w Kanadzie” – powiedział Gordon, który organizuje tygodniowe rejsy szkunerem, przebudowanym holownikiem i katamaranem wzdłuż wybrzeża Pacyfiku.

„To był naprawdę traumatyczny czas. W obliczu różnych przestojów w rządzie w ogóle nie mogliśmy działać” – wspomina. „Byliśmy przestraszeni, nasz bank się bał”.

Chociaż rok 2022 był „niesamowity”, gdy Kanadyjczycy, chcący wykorzystać stłumioną energię, powrócili do podróży krajowych, w 2023 r. nastąpiła „czkawka” ze względu na rosnące stopy procentowe, które ostudziły nastroje niektórych gości.

Historia kontynuowana jest pod reklamą

„Chociaż branża turystyczna – jeśli chodzi o zainteresowanie podróżami i rezerwacjami – odzyskuje siły, firmy naprawdę ucierpią” – powiedział Gordon. „Myślę, że wszyscy dźwigamy największe zadłużenie, jakie kiedykolwiek mieliśmy. Z pewnością tak.

„Przepłynęliśmy ocean na naszej rozbitej łodzi, a teraz… wszyscy po prostu staramy się nie umrzeć na plaży”.

Turystyka gwałtownie wróciła z najniższych poziomów wywołanych pandemią, ale operatorzy twierdzą, że sektor nie osiągnął jeszcze poziomu sprzed pandemii, a zadłużenie pozostaje poważnym obciążeniem dla tysięcy małych firm w całym kraju.

Według korporacji Crown Destination Canada liczba turystów z zagranicy pozostała niższa w porównaniu z czterema latami wcześniej – turyści z USA stanowili 85% poziomu z 2019 r., a turyści z dalszych miejsc – 78%.

Według Kanadyjskiego Stowarzyszenia Przemysłu Turystycznego branża ta przyniosła w ubiegłym roku ponad 109 miliardów dolarów przychodów, czyli o około cztery procent więcej niż w 2019 r., ale znacznie mniej realnie po uwzględnieniu inflacji.

Powiązane wideo

Historia kontynuowana jest pod reklamą

Beth Potter, która stoi na czele stowarzyszenia, wezwała rząd federalny do stworzenia nowego programu niskooprocentowanych pożyczek i strumienia tymczasowych pracowników zagranicznych, oba specyficzne dla branży turystycznej.

Najświeższe wiadomości z Kanady i całego świata
wysłane na Twój e-mail, tak się dzieje.

„Nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów, że je zobaczymy” – zauważyła. W rzeczywistości rząd zamierza w ciągu najbliższych trzech lat zmniejszyć odsetek mieszkańców Kanady w populacji tymczasowej.

Dodała, że ​​skutki w turystyce nie będą „tak ekstremalne”, jak w rolnictwie czy przetwórstwie spożywczym. Ale uderzy w ośrodki narciarskie, a także obszary zależne od turystyki, takie jak Północna Kanada i wodospad Niagara w Ontario.

Oferty dotyczące podróży, gościnności i rekreacji to w rzeczywistości towar szybko psujący się, co oznacza, że ​​szczególnie trudno jest odzyskać utracone zarobki.

„Jeśli nie zarezerwujesz pokoju hotelowego na dziś wieczorem, nie będziesz mógł zarezerwować tego pokoju hotelowego jutro wieczorem dwa razy” – powiedział Potter.

Ożywienie w tym sektorze w dalszym ciągu podąża za ożywieniem w szerszym świecie biznesu. Dane Destination Canada wykazały, że w grudniu liczba przedsiębiorstw związanych z turystyką czynną utrzymywała się nieco poniżej poziomu sprzed pandemii, podczas gdy ogólna liczba przedsiębiorstw przekroczyła dane z 2019 r.

Według ankiety Kanadyjskiej Federacji Niezależnych Biznesów, w której wzięło udział 3148 członków, we wszystkich sektorach na koniec ubiegłego roku dwa na trzy małe i średnie przedsiębiorstwa nadal posiadały zadłużenie spowodowane pandemią, wynoszące średnio 107 700 dolarów. Spośród 14 ankietowanych sektorów operatorzy z branży hotelarskiej i transportowej byli jednymi z najbardziej pesymistycznych co do nadchodzącego roku. Gorszy wynik uzyskał jedynie handel detaliczny.

Historia kontynuowana jest pod reklamą

Szczególnie trudny rok miały ośrodki narciarskie i popularne miejsca turystyczne, takie jak dolina Okanagan.

„Mieliśmy zimy, które dla nas nie były zimami” – powiedziała minister turystyki Soraya Martinez Ferrada w rozmowie telefonicznej.

„W zeszłym roku naprawdę odczuliśmy wpływ zmian klimatycznych w postaci pożarów, suszy i powodzi” – kontynuowała. „Ludzie tak naprawdę odwoływali swoje podróże do Kanady, ponieważ myśleli, że cały kraj stoi w płomieniach. Pamiętasz dym w Nowym Jorku?

Chociaż niektóre statystyki dotyczące turystyki w czterech największych miastach Kanady – Toronto, Montrealu, Vancouver i Calgary – są obecnie na dobrej drodze, aby przewyższyć liczby z 2019 r., w bardziej odległych częściach kraju nadal występują problemy.

„Regiony nieco oddalone od tych bardzo dużych węzłów miały większe trudności z odzyskaniem dynamiki” – stwierdził minister. Dodała, że ​​podróże służbowe i kongresy również nadal pozostają w tyle.

Według Destination Canada również transport regionalny nie powrócił do dobrej kondycji – w czwartym kwartale 2023 r. przepustowość przewozów krajowych kształtowała się na poziomie 84% w porównaniu z poziomem z 2019 r. Może to zaszkodzić krajowym rynkom podróży i wypoczynku.

„Jeśli ludzie chcą podróżować między Wyspą Księcia Edwarda a Nową Fundlandią zimą, kiedy prom nie kursuje, musieliby lecieć do Toronto” – powiedział Potter, wskazując na środek odstraszający.

Minister przytoczył zawarte w budżecie federalnym zobowiązania dotyczące wsparcia turystyki. Rząd obiecał zapewnić nowe fundusze na wymianę starzejącej się floty Via Rail na trasach poza korytarzem biegnącym między Quebec City a Windsor w Ontario. — kwota nie została jeszcze określona ze względu na zbliżający się proces zamówień.

Historia kontynuowana jest pod reklamą

Martinez Ferrada podkreślił także kwotę 124 milionów dolarów na operacje promowe na Atlantyku, a także ogłoszone w zeszłym roku inwestycje w możliwości rozwoju na północy i turystykę tubylczą.

Chociaż na horyzoncie nie widać żadnych nowych pożyczek dla poszczególnych sektorów, uznała 2,5 miliarda dolarów rabatów za emisję dwutlenku węgla, które w nadchodzących miesiącach mają trafić na konta bankowe małych i średnich przedsiębiorstw, jako boja finansowa.

Po powrocie do Vancouver Gordon stwierdził, że rok wygląda obiecująco, z pewnymi zastrzeżeniami.

„Większość ludzi nie jest w 100% pewna swoich przewidywań” – stwierdziła. „To nie jest ożywienie w linii prostej… Wszyscy mamy poczucie, że rynek jest obecnie naprawdę nieprzewidywalny.

„Ludzie w naszej branży są pasjonatami tego, co robią i dość zdeterminowani. To nie jest historia o zagładzie i mroku” – pomyślała.

„Ale to historia ogromnych zmagań – być może częściowo niepotrzebnych – i obciążeń dla kluczowej branży, która przynosi tak wiele korzyści Kanadzie i promuje naszą markę na świecie”.

Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 23 kwietnia 2024 r.

Zalecenia kuratorskie





Source link