Home Styl życia W kolekcji Vintage Objects obrazy Davida Cassa nazywają morze — kolosalnym

W kolekcji Vintage Objects obrazy Davida Cassa nazywają morze — kolosalnym

11
0


Dla Dawid CassMorze oferuje nieskończone źródło cudów w swojej głębi, historii, bogactwie, a czasem dzikości. Artysta (poprzednio) od dawna fascynuje się mocą wody, a zwłaszcza jej rosnącą podatnością na skutki kryzysu klimatycznego.

Na znalezionych przedmiotach, takich jak puszki i pudełka zapałek, strony książek i stare koła pasowe, Cass powtarza motywy fal i odległych horyzontów oceanicznych, stosując farby olejne i gwasz. Światło na wodzie, jego obecna wystawa indywidualna znajduje się pod adresem Galeria SzkockaArtysta w swoich obrazach, których styl balansuje między abstrakcją a przedstawieniem, podejmuje tematykę globalnego ocieplenia i podnoszenia się poziomu mórz.

„Reach” (2022-23), olej i sztaba oleju na przygotowanej plandece autobusu, 75 x 75 centymetrów

Tworząc większość prac na wystawę w swoim studio w Grecji, Cass rozważał krajobraz na zewnątrz — wyspy i półwyspy otoczone wodą. Zauważył, że falujące powierzchnie mogą zmieniać swój wygląd z czasem z powodu pogody lub czasu. Chociaż „zagrożenie czai się za tymi oszałamiającymi obrazami”, powiedział w oświadczeniu. „Na tej wystawie światło reprezentuje również ciepło”.

Cass zwraca uwagę na szacunki, że 91 procent Większość energii cieplnej Ziemi uwięzionej w systemie klimatycznym jest magazynowana przez oceany. W miarę jak planeta nadal się ociepla, ta pojemność magazynowa zanika, zagrażając wszelkim formom życia.

Artysta przedstawia czasy, w których nie byliśmy świadomi zmian klimatycznych, przedstawiając epokę przemysłową i początki emisji gazów cieplarnianych w serii obrazów olejnych zatytułowanych 500 lat co jest subtelnym nawiązaniem do Starych Mistrzów.

Światło na wodzie trwa do 28 września w Edynburgu. Dowiedz się więcej na Cass’s strona internetowa I Instagram.

„Wrzesień 2020 – kwiecień 2024, Norfolk” (2020-24), gwasz na drzwiach panelowych z litego drewna dębowego z XVIII w., 77 x 196 x 4 centymetry
"Październik 2017," gwasz na kartce
„Październik 2017”, pudełka tekturowe
„Pulley I – Rockport, ME” (2023-24), olej na krążku morskim, 23 x 11,5 x 8 centymetrów
„500 lat (po Van Eertvelcie) II” (2023-24), olej i ołówek na zagruntowanym panelu piersiowym, 22 x 29 centymetrów
„Wrzesień 2020 – kwiecień 2024, Norfolk” (2020-24), gwasz na drzwiach panelowych z litego drewna dębowego z XVIII w., 77 x 196 x 4 centymetry

Źródło