Pernod Ricard Nigeria, członek Grupy Pernod Ricard, obchodzi tegoroczny Światowy Dzień Sprzątania pod hasłem „Zrób miejsce dla życia” we współpracy z Let’s Do It Nigeria, upoważnionym przedstawicielem Światowego Dnia Sprzątania w Nigerii.
World Cleanup Day, coroczny globalny program akcji społecznej, ma na celu zwalczanie globalnego problemu odpadów i propagowanie przejścia na lepsze zarządzanie odpadami. W zeszłym roku ponad 2800 ton odpadów zostało zebranych w 28 stanach przez ponad 26 000 wolontariuszy we współpracy z Let’s Do It Nigeria.
Operacja oczyszczania wpisuje się w Plan działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności Pernod Ricard do roku 2030, zwłaszcza w ramach filaru gospodarki o obiegu zamkniętym, i stanowi trwałe zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska, zapewniające zdrową przyszłość zarówno Nigeryjczykom, jak i całemu światu.
Jako organizacja odpowiedzialna społecznie i realizująca swoją mapę drogową zrównoważonego rozwoju, Pernod Ricard zasadziła ponad 6000 drzew w całej Nigerii, wyeliminowała jednorazowe plastiki, zmniejszyła swój wpływ na środowisko dzięki opakowaniom wielokrotnego użytku i nadającym się do recyklingu, rozpakowując niektóre ze swoich marek, Jameson Irish Whisky, Chivas Regal i Imperial Blue Whisky, rezygnując z kartonów po pojedynczych butelkach, aby zmniejszyć ilość odpadów, jednocześnie stosując w swoich działaniach pięć kluczowych zasad: przemyślenie, ograniczenie, ponowne wykorzystanie, recykling i szacunek.
Według dyrektora zarządzającego Pernod Ricard Nigeria, Michaela Ehindero, „Dzielimy się światem ograniczonych zasobów, który jest pod ogromną presją ze strony działalności ludzkości. W Pernod Ricard dążymy do minimalizacji odpadów na każdym kroku, wyobrażając sobie, produkując i dystrybuując nasze produkty i doświadczenia w sposób, który optymalizuje wykorzystanie i promuje ochronę zasobów naturalnych”. Naszym celem jest minimalizacja wpływu na środowisko przy jednoczesnym tworzeniu lepszych chwil i pozytywnych interakcji z naszymi konsumentami.
W związku z tym zachęcamy wszystkich do przyłączenia się do sprawy i udziału w działaniach World Cleanup Day w swoich społecznościach. Razem możemy stworzyć czystszą, zdrowszą planetę dla obecnych i przyszłych pokoleń.
O Pernod Ricard Nigeria
Powstała w 2012 roku nigeryjska spółka Pernod Ricard jest częścią Grupy Pernod Ricard, lidera na światowym rynku wina i napojów spirytusowych.
Mapa drogowa zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności firmy opiera się na czterech filarach – Pielęgnowanie Terroir, Docenianie Ludzi, Odpowiedzialne Gospodarowanie i Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – które obejmują procesy biznesowe firmy od ziarna do szklanki, przy czym każdy z nich wyznacza ambitne cele mające na celu napędzanie innowacyjności, różnicowanie marki i przyciąganie pracowników.
Firma, która ma w ofercie ponad 240 marek premium w ponad 160 krajach, działa w ramach Grupy Pernod Ricard i zarządza rozwojem swojej marki za pośrednictwem sześciu spółek: Chivas Brothers, Irish Distillers, Martell Mumm Perrier-Jouet, The Absolut Group, Pernod Ricard Winemakers i Havana Club International.
Do jej marek premium i luksusowych należą: wódka Absolut, pastis Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, szkockie whisky Glenlivet, irlandzka whisky Jameson, koniak Martell, rum Havana Club, gin Beefeater, likier Malibu oraz szampany Mumm i Perrier-Jouet.