Home Świat Jak walczyć z samotnością w pracy i nawiązywać przyjaźnie

Jak walczyć z samotnością w pracy i nawiązywać przyjaźnie

24
0


Badania pokazują, że przyjaźnie w miejscu pracy i poczucie przynależności mają kluczowe znaczenie dla szczęścia pracowników – i sukcesu firm

Treść artykułu

Dwa razy w miesiącu dyrektorzy firmy aplikacji randkowych Hinge spotykają się na spotkaniu zespołu. Ale zamiast zagłębiać się w dyskusje o metrykach lub przychodach, zaczynają od zwykłej rozmowy.

Reklama 2

Treść artykułu

Przez pierwsze 30 minut dwugodzinnego spotkania współpracownicy ci ujawniają nadzieje i niepokoje — o co się martwią, za co są wdzięczni, co czują. Nawet w firmie nastawionej na łączenie ludzi, budowanie prawdziwych relacji w miejscu pracy wymaga wysiłku, powiedział dyrektor generalny Hinge, Justin McLeod, publiczności na konferencji South by Southwest na początku tego roku. Współprowadził prezentację na wydarzeniu z Ann Shoket, której inicjatywa mająca na celu zwalczanie samotności w miejscu pracy nosi nazwę „10 Minutes to Togetherness”.

Podczas gdy Ameryka Północna zmaga się z tym, co amerykański chirurg generalny Vivek Murthy opisał w zeszłym roku jako epidemię samotności, pracodawcy i pracownicy starają się rozwiązać problem, który dla wielu osób oznacza brak prawdziwych przyjaźni w pracy.

Treść artykułu

Reklama 3

Treść artykułu

Zdalne spotkania „małych główek w kwadratach”

Problem samotności narasta od dziesięcioleci; Robert D. Putnam udokumentował go w swojej przełomowej książce „Bowling Alone” prawie ćwierć wieku temu. Praca zdalna tylko nasiliła problem, zarówno dla ekstrawertyków, jak i introwertyków, mówi ekspert ds. przywództwa Michael Bungay Stanier, autor „How to Work with (Almost) Anyone”.

„Ludzie mają pragnienie, by ich widziano i słyszano” — mówi Bungay Stanier, ale podczas rozmów wideo grupa od razu przechodzi do rzeczy, zamiast mieć naturalne, nieformalne interakcje prawdziwego pokoju. Sprowadza to ludzi do „małych głów w kwadratach”.

Niełatwo jest mówić o tym braku przyjaźni w pracy, „ponieważ wydaje się to wstydliwym wyznaniem”, mówi Bungay Stanier. Jednak jego klienci zaczynają poruszać ten temat.

Reklama 4

Treść artykułu

Choć może to być niezręczne, warto odbyć takie rozmowy, twierdzi profesor psychologii Laurie Santos, twórca znanego kursu „Nauka o dobrym samopoczuciu” na Uniwersytecie Yale’a.

Przyjaźnie w pracy są dobre również dla pracodawców

W swoim wystąpieniu na konferencji South by Southwest, które miało miejsce na początku tego roku, Santos powołała się na badania, które wykazały, że przyjaźnie w miejscu pracy i poczucie przynależności mają kluczowe znaczenie dla szczęścia pracowników – i sukcesu firm.

Zakładamy, że przyjaźnie w pracy to „fajna sprawa, a nie konieczność” – powiedziała.

Ale „być może jednym z powodów, dla których wszyscy jesteśmy tak niezaangażowani w pracę, być może jednym z powodów, dla których „ciche odejście” wydaje się tak kuszące, jest to, że aktywnie nie inwestujemy w to, co może mieć największe znaczenie dla naszego szczęścia w pracy, czyli w nasze relacje z innymi ludźmi” – powiedział Santos.

Reklama 5

Treść artykułu

Nowe przestrzenie, nowe programy i „przypadkowe zderzenia”

Niektóre duże firmy zaczęły zwracać większą uwagę na zdrowie pracowników na długo przed pandemią, często koncentrując się na zdrowiu fizycznym: otwierając siłownię w budynku biurowym lub serwując zdrowsze jedzenie w stołówce.

Dzisiaj więcej pracodawców „nie tylko odhacza pola wyboru, ale faktycznie szuka sposobów na rzeczywiste polepszenie zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi”, mówi Suzanne Heidelberger, która kierowała zespołami zarządzającymi nieruchomościami dla globalnych firm, w tym American Express i Fidelity Investments. Skupia się na wprowadzaniu gościnności do przestrzeni korporacyjnych.

Na przykład pracodawcy mogą:

— Przemyślmy przestrzenie fizyczne, mając na uwadze relacje — mówi. Niektóre firmy dodają schody, zarówno po to, aby pomóc ludziom pokonywać więcej kroków, jak i po to, aby zachęcić do „przypadkowych zderzeń”, które mogą prowadzić do dobrych relacji. Niektóre próbują przekształcić zielone dachy — stworzone, aby były przyjazne dla środowiska — w przestrzenie spotkań.

Reklama 6

Treść artykułu

— Twórz grupy i wydarzenia, aby pomóc pracownikom znaleźć znajomych, którzy podzielają ich zainteresowania. „Może to być nawet coś zabawnego, jak spotkanie towarzyskie miłośników lodów dla psów, podczas którego nauczymy Cię, jak zrobić zdrowe lody dla Twojego psa” — mówi Heidelberger.

— Oferuj również spotkania online. Podczas pandemii American Express oferował kursy gotowania online, które pomagały pracownikom czuć się połączonymi i zapoznawały ich ze współpracownikami.

Co mogą zrobić pracownicy

Pracownicy również szukają odpowiedzi na własną rękę, zauważa trener kadry kierowniczej Daniel Boscaljon, założyciel Healthy Relationship Academy, która pomaga organizacjom tworzyć lepsze miejsca pracy.

Nie zawsze jest łatwo: Jak mówi, mimo że ludzie pragną relacji, wielu z nich brakuje silnych umiejętności interpersonalnych.

Reklama 7

Treść artykułu

„Kiedy poznajesz kogoś z dobrymi umiejętnościami budowania relacji, często jest to jak magia” — mówi Boscaljon. „Ludzie się otwierają, zaczynają rozmawiać, czują się komfortowo. A potem, czasami, mają coś w rodzaju ‘kaca po wrażliwości’, kiedy myślą sobie: ‘Byłem zbyt otwarty. Co się właśnie stało?’ … Ludzie są do tego tak nieprzyzwyczajeni”.

Jednym z kluczy, jak mówi, jest praca nad własnym dobrostanem. „Nie można mieć osobowości zawodowej i osobowości domowej” – mówi. „To, kim jesteś jako całość, ujawnia się w każdym miejscu, w którym jesteś”.

Inna strategia, według Bungay’a Staniera, polega na rozmowie ze współpracownikami na temat tego, jak najlepiej możecie współpracować, zanim rozpoczniecie pracę nad projektem.

„Wszyscy mamy swoje małe nawyki i preferencje” – mówi. „I zakładamy, że to, co jest normalne dla nas, jest normalne dla wszystkich”.

Jak twierdzi Bungay Stanier, poruszanie kwestii z wyprzedzeniem pomaga „uniknąć drobnych pęknięć w strukturze związku”, które uniemożliwiają nawiązanie przyjaźni.

Warto również omówić te nieuniknione pęknięcia. „Związki, które się rozwijają, to te, które się naprawiają” – mówi.

Powiedz cześć

Ponad wszystko pamiętaj o znaczeniu codziennych powitań w pracy — nawet jeśli sprawiają, że czujesz się trochę niekomfortowo. Proste „cześć”, mówi Bungay Stanier, może być początkiem końca samotności.

Treść artykułu



Source link