Federalne Ministerstwo Sztuki, Kultury i Gospodarki Kreatywnej na właśnie zakończonym Zgromadzeniu Ogólnym Narodów Zjednoczonych (ZO ONZ) w Nowym Jorku promowało popęd inwestycyjny na rzecz gospodarki kreatywnej i zabezpieczyło od Afreximbanku inwestycję o wartości 200 mln dolarów.
Minister Hannatu Musawa powiedział inwestorom w ramach programu pt. „Destination 2030: Nigeria Everywhere event”, że tętniące życiem dziedzictwo artystyczne Nigerii zawsze cieszy inwestorów i obiecuje dobry zwrot z inwestycji.
Minister powiedział inwestorom, że tętniąca życiem kultura i doskonałość twórcza Nigerii, widoczne w połączeniu z globalnym wpływem jej artystów i dziedzictwa kulturowego, stanowią główną przewagę dla kreatywnej gospodarki Nigerii, która zwiększa obecność inwestycyjną kraju na świecie.
Komentując dalej „Kierunek 2030”, Minister zauważył, że Nigeria dąży do ugruntowania swoich wpływów kulturowych i wzmocnienia swojej pozycji jako wiodącego ośrodka kreatywnego, jednocześnie znacząco przyczyniając się do globalnej dyplomacji kulturalnej i pobudzając wzrost gospodarczy.
„Wydarzenie Destination 2030 było żywym świętem bogatego dziedzictwa kulturowego Nigerii” – podkreśla minister
Istotnym elementem wizji Destination 2030 jest partnerstwo Ministerstwa z Afrykańskim Bankiem Eksportu-Importu (Afreximbank Bank).
Obecny na wydarzeniu profesor Benedict Oramah, prezes i prezes Afreximbank, wszedł na scenę, aby podkreślić zaangażowanie banku w nigeryjski przemysł kreatywny.
Zapowiedział uruchomienie finansowania w wysokości 200 mln dolarów, którego celem będzie wsparcie nowej inicjatywy ministerstwa, podkreślając, że inwestowanie w przemysły kreatywne polega na budowaniu podstaw trwałego wzrostu gospodarczego i pozycjonowaniu Afryki jako światowego lidera kulturalnego.
Należy zauważyć, że centralnym elementem inicjatywy „Kierunek 2030” jest cel Nigerii, jakim jest zdobycie pozycji światowego lidera miękkiej siły do roku 2030.
Od 2024 r. Ministerstwo Gospodarki Kreatywnej odnotowało 36-procentowy wzrost wpływów kulturowych Nigerii przy 18-procentowym wzroście wskaźnika procentowego marki, co odzwierciedla pozytywny odbiór wysiłków Nigerii w zakresie dyplomacji kulturalnej na arenie międzynarodowej.