Treść artykułu
COQUITLAM, BC — Ojciec i córka rdzennego mieszkańca Kolumbii Brytyjskiej oskarżają firmę Canadian Tire i jej zewnętrzną firmę ochroniarską o profilowanie rasowe i rasizm po tym, jak twierdzą, że został wyróżniony w sklepie w Coquitlam, a pracownik odpowiedział rasistowskim komentarzem.
Treść artykułu
Dawn Wilson wypowiada się publicznie na temat skargi dotyczącej praw człowieka, którą ona i jej ojciec, Richard Wilson, złożyli po latach prób samodzielnego rozstrzygnięcia sporu, wyrażając nadzieję, że doprowadzi to do zmian systemowych w gigantycznym handlu detalicznym.
W skardze zarzuca się, że 17 stycznia 2020 r. para kupiła nowe opony do montażu i w oczekiwaniu na zakupy zrobiła zakupy w sklepie.
Wilson twierdzi, że przy kasie strażnik z firmy Blackbird Security poprosił o przeszukanie plecaka jej ojca, mimo że inni klienci również mieli podobne torby.
Wilson, członek Narodu Heiltsuk, mówi, że kiedy poruszyła kwestię tego, co przydarzyło się jednemu z mechaników w sklepie, opowiedział jej, jak jego tata nauczył go, że „różnica między„ Hindusem ”a tubylcem” polega na tym, że „Indianin pochodzi z rezerwatu, żebrze, kradnie i żąda pieniędzy, a tubylcy tego nie robią.
Treść artykułu
W oświadczeniu Canadian Tire Corporation stwierdzono, że profilowanie rasowe i rasizm nie powinny mieć miejsca, a właściciel sklepu współpracuje z trybunałem od chwili złożenia pozwu.
Wilson twierdzi, że chce, aby firma Canadian Tire przeprosiła, poprawiła szkolenia i zapewniła rekompensatę finansową, w tym pieniądze, które bezpośrednio wspierałyby miejskich członków Narodu Heiltsuk.
W zeszłym roku rodzina Wilsonów zwróciła się o wsparcie, a w sprawę zaangażowali się prawnicy z organizacji Heiltsuk Nation.
Wybrana szefowa Marilyn Slett stwierdziła w oświadczeniu, że od tego czasu Canadian Tire nie chce w znaczący sposób angażować się w działania na rzecz rozwiązania problemu.
„Zaufanie zostało nadszarpnięte. Firma Canadian Tire nie miała powodu przeszukiwać plecaka Richarda poza tym, że wyglądał na miejscowego” – mówi.
„Rasistowska «lekcja», którą podzielono z Dawn, była obrzydliwa i pokazuje, ile pracy musi wykonać firma Canadian Tire, zanim będzie mogła odzyskać zaufanie rdzennych klientów i osób kolorowych. Prawda i pojednanie wymagają od nich przyznania się do tego, co się wydarzyło, i zapewnienia, że nigdy więcej się to nie powtórzy”.
Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 1 października 2024 r
Udostępnij ten artykuł w swojej sieci społecznościowej