Recenzje i rekomendacje są bezstronne, a produkty są wybierane niezależnie. Postmedia może zarabiać prowizję partnerską od zakupów dokonanych za pośrednictwem linków na tej stronie.
Treść artykułu
LOS ANGELES (AP) — Po ponad miesięcznym strajku wykonawcy gier wideo zawarli porozumienia z 80 grami, które podpisały tymczasowe lub stopniowe umowy budżetowe ze związkiem zawodowym wykonawców i zaakceptowały postulowane przez nich postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji.
Treść artykułu
Członkowie Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists rozpoczęli strajk w lipcu po tym, jak negocjacje z gigantami branży gier, które rozpoczęły się ponad półtora roku temu, zostały przerwane w związku z ochroną AI. Liderzy związków zawodowych twierdzą, że podobizny aktorów głosowych gier i artystów motion capture mogą być powielane przez AI i wykorzystywane bez ich zgody i bez uczciwego wynagrodzenia.
SAG-AFTRA ogłosiło umowy z 80 indywidualnymi grami wideo w czwartek. Wykonawcy dotknięci wstrzymaniem pracy mogą teraz pracować nad tymi projektami.
Strajk przeciwko innym dużym wydawcom gier wideo, w tym firmom produkującym gry Disney i Warner Bros. oraz Electronic Arts Productions Inc., będzie kontynuowany.
Tymczasowa umowa zapewnia podwyżki płac, ochronę przed „wyzyskującym wykorzystaniem” sztucznej inteligencji i środki ostrożności, które uwzględniają obciążenie występów fizycznych, a także stres wokalny. Umowa o budżecie wielopoziomowym ma na celu uczynienie pracy z talentami związkowymi bardziej wykonalną dla niezależnych twórców gier lub projektów o mniejszym budżecie, a jednocześnie zapewnienie wykonawcom ochrony na mocy tymczasowej umowy.
Treść artykułu
Duncan Crabtree-Ireland, krajowy dyrektor wykonawczy i główny negocjator SAG-AFTRA, powiedział w oświadczeniu, że firmy podpisujące umowy „pomagają zachować ludzką sztukę, pomysłowość i kreatywność, które napędzają interaktywne opowiadanie historii”.
„Te umowy sygnalizują, że firmy zajmujące się grami wideo w grupie zbiorowego układu pracy nie reprezentują woli większej branży gier wideo” – kontynuował Crabtree-Ireland. „Wiele firm, które chętnie zgadzają się na nasze warunki dotyczące AI, dowodzi, że warunki te są nie tylko rozsądne, ale także wykonalne i zrównoważone dla przedsiębiorstw”.
Związek zawodowy ogłosił w środę, że studio deweloperskie gier Lightspeed LA zgodziło się produkować obecne i przyszłe gry, w tym popularny tytuł „Last Sentinel”, na mocy tymczasowego porozumienia związkowego, co oznacza, że może również współpracować z utalentowanymi członkami związku, dopóki strajk trwa.
Udostępnij ten artykuł w swojej sieci społecznościowej