Home Świat Wykonawcy gier wideo osiągnęli porozumienie z 80 twórcami gier wideo w sprawie...

Wykonawcy gier wideo osiągnęli porozumienie z 80 twórcami gier wideo w sprawie warunków dotyczących sztucznej inteligencji

16
0


Treść artykułu

LOS ANGELES (AP) — Po ponad miesięcznym strajku wykonawcy gier wideo zawarli porozumienia z 80 grami, które podpisały tymczasowe lub stopniowe umowy budżetowe ze związkiem zawodowym wykonawców i zaakceptowały postulowane przez nich postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji.

Treść artykułu

Członkowie Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists rozpoczęli strajk w lipcu po tym, jak negocjacje z gigantami branży gier, które rozpoczęły się ponad półtora roku temu, zostały przerwane w związku z ochroną AI. Liderzy związków zawodowych twierdzą, że podobizny aktorów głosowych gier i artystów motion capture mogą być powielane przez AI i wykorzystywane bez ich zgody i bez uczciwego wynagrodzenia.

SAG-AFTRA ogłosiło umowy z 80 indywidualnymi grami wideo w czwartek. Wykonawcy dotknięci wstrzymaniem pracy mogą teraz pracować nad tymi projektami.

Strajk przeciwko innym dużym wydawcom gier wideo, w tym firmom produkującym gry Disney i Warner Bros. oraz Electronic Arts Productions Inc., będzie kontynuowany.

Tymczasowa umowa zapewnia podwyżki płac, ochronę przed „wyzyskującym wykorzystaniem” sztucznej inteligencji i środki ostrożności, które uwzględniają obciążenie występów fizycznych, a także stres wokalny. Umowa o budżecie wielopoziomowym ma na celu uczynienie pracy z talentami związkowymi bardziej wykonalną dla niezależnych twórców gier lub projektów o mniejszym budżecie, a jednocześnie zapewnienie wykonawcom ochrony na mocy tymczasowej umowy.

Treść artykułu

Duncan Crabtree-Ireland, krajowy dyrektor wykonawczy i główny negocjator SAG-AFTRA, powiedział w oświadczeniu, że firmy podpisujące umowy „pomagają zachować ludzką sztukę, pomysłowość i kreatywność, które napędzają interaktywne opowiadanie historii”.

„Te umowy sygnalizują, że firmy zajmujące się grami wideo w grupie zbiorowego układu pracy nie reprezentują woli większej branży gier wideo” – kontynuował Crabtree-Ireland. „Wiele firm, które chętnie zgadzają się na nasze warunki dotyczące AI, dowodzi, że warunki te są nie tylko rozsądne, ale także wykonalne i zrównoważone dla przedsiębiorstw”.

Związek zawodowy ogłosił w środę, że studio deweloperskie gier Lightspeed LA zgodziło się produkować obecne i przyszłe gry, w tym popularny tytuł „Last Sentinel”, na mocy tymczasowego porozumienia związkowego, co oznacza, że ​​może również współpracować z utalentowanymi członkami związku, dopóki strajk trwa.

Udostępnij ten artykuł w swojej sieci społecznościowej



Source link