Treść artykułu
Mniej uczniów klas 3 i 6 w Ontario spełnia prowincjonalne standardy w czytaniu i pisaniu w porównaniu z zeszłym rokiem, podczas gdy wyniki z matematyki utrzymują się na stałym poziomie lub nieznacznie się poprawiają – chociaż nadal są niskie – jak wynika z nowych, standardowych wyników testów.
Reklama 2
Treść artykułu
Wyniki Biura ds. Jakości i Odpowiedzialności Edukacji za rok szkolny 2023–24 wykazały, że wyniki z matematyki w klasach 6 i 9 utrzymują się na utrzymującym się niskim poziomie – tylko około połowa uczniów spełnia standardy, podczas gdy w klasach 3 61% uczniów spełnia ten standard, co oznacza wzrost o jeden punkt procentowy w każdym z ostatnich dwóch lat.
W przypadku uczniów klas 3. 71% osiągnęło standardy prowincjonalne w zakresie czytania, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z rokiem poprzednim, a 64% osiągnęło standardy w zakresie pisania, co stanowi spadek w porównaniu z 65% w roku poprzednim.
W przypadku uczniów klasy 6 82% osiągnęło standardy prowincjonalne w zakresie czytania, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z rokiem poprzednim, a 80% osiągnęło standardy w zakresie pisania, co stanowi spadek w porównaniu z 84% w roku poprzednim.
Polecane przez redakcję
Treść artykułu
Reklama 3
Treść artykułu
Uczniowie klasy 10 zazwyczaj piszą test umiejętności czytania i pisania w szkole średniej w Ontario, który ocenia umiejętność czytania i pisania do końca klasy 9, a 85% z nich zdało egzamin, czyli taki sam odsetek jak w zeszłym roku
Minister edukacji Jill Dunlop stwierdziła, że wyniki są zachęcające.
„Dzisiejsze wyniki EQAO pokazują, że po latach zakłóceń w podstawowym nauczaniu w klasach spowodowanych pandemią, poziom nauczania uczniów w Ontario stabilizuje się, ponieważ zaczyna być odczuwalne skupienie się naszego rządu na nauczaniu podstawowym i rozwoju umiejętności praktycznych” – napisała w oświadczeniu.
„Widzimy, że uczniowie z Ontario czerpią korzyści z przyjętego przez nasz rząd podejścia polegającego na powrocie do podstaw, w tym z inwestycji o wartości ponad 165 milionów dolarów mających na celu wspieranie umiejętności czytania i pisania i matematyki, a także z kroków, które podjęliśmy, aby uniknąć niepokojów na rynku pracy, aby uczniowie mogli pozostać w klasie .”
Reklama 4
Treść artykułu
POLECANE WIDEO
Dunlop stwierdziła w swoim oświadczeniu, że kilku radom szkolnym udało się radykalnie poprawić swoje wyniki z matematyki, osiągając 14-procentowy wzrost w Radzie Szkolnej Okręgu Limestone w zakresie matematyki dla klas 3 i 12-procentowy wzrost w szkole Bruce-Grey Catholic Okręgowa Rada Szkolna w klasie 6 z matematyki.
„Te przykłady dostarczą ważnych dowodów, ponieważ w nadchodzących latach będziemy w dalszym ciągu w pełni wdrażać środki mające na celu wzmocnienie podstawowych umiejętności uczniów” – napisała.
Dyrektor generalny biura standaryzowanych testów stwierdził w oświadczeniu, że osiągnięcia w zakresie czytania w szkole podstawowej są wysokie i „wykazują zachęcającą stabilność w czasie, natomiast osiągnięcia w pisaniu zasługują na większą uwagę.
„Wypełnianie luk w nauce pozostaje ostatecznym celem wszystkich osób inwestujących w edukację” – napisał Dan Koenig.
„Dane i działania informacyjne EQAO pomagają rozwijać i wzmacniać inicjatywy, które wspierają uczniów lokalnie i ogólnosystemowo, ponieważ informacje dotyczące ocen zwiększają nasze zrozumienie potrzeb i mocnych stron uczniów”.
Treść artykułu