Apple stało się pierwszą firmą, która przekroczyła 1 bilion dolarów wartości marki, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy wartość Nvidii wzrosła prawie trzykrotnie, jak pokazał w środę światowy ranking BrandZ firmy Kantar. .
Producent iPhone’a trzeci rok z rzędu utrzymał tytuł najcenniejszej marki świata w 2024 roku, a za nim plasował się Alphabet z 753 miliardami dolarów i Microsoft z 713 miliardami dolarów, powiedział Kantar.
W tym tygodniu Apple zaprezentowało nowe funkcje sztucznej inteligencji, które mają ponownie pobudzić popyt na iPhone’y i odwrócić spadek sprzedaży jego flagowego produktu z powodu niestabilnych wydatków konsumentów i odrodzenia się konkurentów.
„Apple konsekwentnie dostarcza produkty, usługi i przekazy, które bezpośrednio trafiają w gusta konsumentów, tworząc silną bazę fanów dla marki” – powiedział analityk Counterpoint Varun Mishra.
Z kapitalizacją rynkową wynoszącą 3,18 biliona dolarów Apple wyprzedza Nvidię z 2,97 biliona dolarów.
Po fali entuzjazmu dla sztucznej inteligencji i wzroście popytu na chipy, Nvidia po raz pierwszy znalazła się na liście dziesięciu najcenniejszych marek świata sporządzonej przez Kantar.
Wartość marki wzrosła do ponad 200 miliardów dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim, co czyni Nvidię szóstą najcenniejszą marką, powiedział Kantar.
Kantar twierdzi, że jego badania objęły ponad 4,3 miliona wywiadów konsumenckich w 532 kategoriach, a także 21 000 różnych marek na 54 rynkach.