Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem Crowdstrike wywołała globalna awaria w zeszłym miesiącu dotknęło to szeroką gamę firm, od aplikacji Microsoft 365, które nie działały, po awarię systemu National Health Service w Wielkiej Brytanii. Jedną z firm, której to dotknęło w szczególności, była Delta Air Lines, która odwołała tysiące lotów, co spowodowało strata 500 milionów dolarów w pięć dniOdpowiedź Crowdstrike na Deltę jest podobna do „no cóż, próbowaliśmy”.
Prawnicy Crowdstrike wysłali list do zespołu Delta w odpowiedzi na groźby prawne dotyczące ogromnej awarii, która miała miejsce 19 lipca. Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem stwierdza w liście, że jest „bardzo rozczarowana sugestią Delty, że CrowdStrike działał niewłaściwie i stanowczo odrzuca wszelkie zarzuty, że był rażąco niedbały lub dopuścił się umyślnego wykroczenia”. W liście napisano, że firma zrobiła wszystko, co mogła, a nawet rzuciła cień na Deltę za to, że tak długo zwlekała z ponownym uruchomieniem swoich operacji, podczas gdy jej konkurenci przywrócili je wcześniej. Firma złowieszczo napisała, że jeśli podejmie kroki prawne, „Delta będzie musiała wyjaśnić opinii publicznej, swoim udziałowcom, a ostatecznie ławie przysięgłych, dlaczego CrowdStrike wziął odpowiedzialność za swoje działania — szybko, przejrzyście i konstruktywnie — podczas gdy Delta tego nie zrobiła”.
„Wyraziliśmy nasz żal i przeprosiny wszystkim naszym klientom za ten incydent i powstałe zakłócenia” — powiedział rzecznik Crowdstrike w wiadomości e-mail. „Publiczne pozowanie na potencjalne wniesienie bezpodstawnego pozwu przeciwko CrowdStrike jako wieloletniemu partnerowi nie jest konstruktywne dla żadnej ze stron. Mamy nadzieję, że Delta zgodzi się współpracować, aby znaleźć rozwiązanie”.
Delta twierdzi, że nie ma nic do dodania poza komentarzami dyrektora generalnego firmy Eda Bastiana podczas wywiadu dla CNBC 31 lipca. Bastian twierdzi, że Crowdstrike nie zaoferował żadnej rekompensaty za przerwę w działaniu usługi.
Crowdstrike napisał w blog 25 lipca, że przyczyną awarii była aktualizacja wydana dla systemów Windows. Aktualizacja okazała się wadliwa i zapoczątkowała reakcję łańcuchową systemów, które nie działały prawidłowo, chyba że był to Mac lub Linux. Crowdstrike twierdzi, że problem został rozwiązany, gdy w piątek rano cofnięto aktualizację, ale szkody już zostały wyrządzone.