Te wcześniej dziwaczne akcesoria stały się najfajniejszymi designerskimi dekoracjami.
Soczewki Transition stały się jednymi z najnowocześniejszych akcesoriów dostępnych na rynku.
Soczewki fotochromowe — znane również jako soczewki przejściowe, nazwane na cześć Transitions Optical, firmy, która wypuściła na rynek pierwsze plastikowe wersje w 1991 r. — są przezroczyste w pomieszczeniach i ciemnieją pod wpływem promieni UV ze słońca.
Jednak okulary wynalezione w latach 60. XX wieku zazwyczaj charakteryzowały się powolnym i nierównym przejściem od ciemnoszarego lub brązowego do półprzezroczystego, żółtawego odcienia, co sprawiało, że były bardziej funkcjonalne niż modne. (Przepraszam, tato.)
Teraz dzięki nowej technologii okulary udoskonalono — rozwiązanie to prawdopodobnie zostanie bardzo docenione przez połowę światowej populacji, która według przewidywań będzie potrzebować okularów do 2050 r., – ostrzega niedawne badanie opublikowane w Opthalmology.
w marcu Firma Transitions Optical wprowadziła na rynek soczewki Gen S które zmieniają się z przezroczystych w całkowicie chroniące przed słońcem w około 25 sekund i z powrotem w przejrzyste w mniej niż dwie minuty, zapewniając o 39% szybszą regenerację wzroku po intensywnym, jasnym świetle w porównaniu z przezroczystymi soczewkami, twierdzi firma.
Szybka wymiana i opcje kolorów — w tym rubin, ametyst i złoto — zmieniły soczewki z głupkowatych w designerskie.
„Jestem w stu procentach sceptykiem reform” – Simon Anderson, lat 54, pośrednik w obrocie nieruchomościami z Brooklynu, powiedział „Wall Street Journal”. jego soczewek przejściowych Eyevan. „Codziennie dostaję na ich temat komplementy”.
Jego okulary „dwa w jednym” płynnie zmieniają kolor z pięknego niebieskiego na przezroczysty w ciągu kilku sekund, dostosowując się do ekspozycji na światło, aby chronić oczy.
Jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie produkty Meta i wiodąca marka okularów Ray-Ban nawiązały współpracę, aby je wprowadzić inteligentne okulary Ray-Ban Meta w ubiegłym roku. Akcesoria są wyposażone w obiektywy szybko zmieniające się oraz technologię AI umożliwiającą zadawanie pytań, robienie zdjęć, wykonywanie połączeń, wysyłanie wiadomości, słuchanie muzyki, transmisję na żywo i nie tylko.
Oczekuje się, że marki zaprezentują w tym tygodniu swoje okulary do rzeczywistości rozszerzonej.
„Są praktyczne i stylowe” – powiedział Michael Miraflor, dyrektor ds. marki w firmie venture capital Hannah Gray VC, powiedział Business of Fashion swoich okularów Ray-Ban Meta.
Optyk z Manhattanu, Anthony Aiden, zgodził się z tym, zwracając się do WSJ, że przejścia stały się „teraz bardziej modą” i „naprawdę wzbudziły zainteresowanie młodszego pokolenia”.