Home Technologia Ford „reaktywuje” Capri po 30 latach jako czterodrzwiowy pojazd elektryczny

Ford „reaktywuje” Capri po 30 latach jako czterodrzwiowy pojazd elektryczny

36
0


Ford jest ożywianie większość samochodów z lat 70., Capri, choć tylko z nazwy. Nie wygląda jak oryginał dwudrzwiowy szybki tył w stylu kucyka który zadebiutował w 1968 roku, nowy Capri będzie czterodrzwiowym samochodem elektrycznym zbudowanym na platformie MEB Volkswagena i sprzedawanym wyłącznie w Europie.

Capri wygląda, jakby zaprojektował je komitet wykonawczy, ze stylem przypominającym Polestar 2, ale znacznie mniej wyrazistym. Ford nazywa go „rodzinnym sportowym coupe”, a jedyną rzeczą, która jest niejasno tak samo buntownicza jak oryginał, jest schemat malowania, albo jasnożółty, albo niebieski.

Bród

Na początku dostępne będą dwa modele: podstawowy i Premium, oba o nazwie „Extended Range”. Podstawowy to model o mocy 282 koni mechanicznych, z napędem na tylne koła i pojedynczym silnikiem, akumulatorem 77 kWh, zasięgiem 390 mil (WLTP) i 28-minutowym czasem ładowania od 10 do 80 procent.

Model Premium ma napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami i moc 335 koni mechanicznych. Nieco większa bateria 79 kWh przyjmuje ładowanie 185 kW (50 kW więcej niż wersja podstawowa), więc może przejść od 10 do 80 procent w 26 minut. Zasięg tego modelu jest nieznacznie zmniejszony do 368 mil, zgodnie z europejskim standardem WLTP. Jeśli chodzi o osiągi, model podstawowy może przyspieszyć od 0 do 62 mil na godzinę w 6,4 sekundy, podczas gdy Premium może to zrobić w 5,3 sekundy.

Ford wskrzesza Capri po 30 latach jako czterodrzwiowy pojazd elektrycznyFord wskrzesza Capri po 30 latach jako czterodrzwiowy pojazd elektryczny

Bród

Model Premium zyskuje kilka innych dodatków, w tym 20-calowe felgi aluminiowe zamiast 19-calowych, a także oświetlenie ambientowe, system dźwiękowy B&O i bezdotykowy system otwierania tylnej klapy.

Jeśli chodzi o technologię, Capri oferuje automatyczną zmianę pasa ruchu, wykrywanie rowerzystów podczas otwierania drzwi i masujący fotel kierowcy. 14,6-calowy pionowy ekran dotykowy wysuwa się, odsłaniając schowek, a przedni podłokietnik mieści „MegaConsole” o pojemności 0,6 stopy sześciennej.

Ford niedawno ujawnił w Europie kolejny EV nazwany na cześć klasycznego modelu, Explorer. Podobnie jak Capri, nie przypomina oryginału ani pod względem wyglądu, ani ducha, będąc kompaktowym crossoverem, a nie pickupem lub SUV-em.

Dostępny tylko w Europie, będziesz mógł kupić Capri na włoskiej wyspie o tej samej nazwie, ale nigdzie w Ameryce Północnej. Będzie produkowany w Niemczech i zaczyna się od 49 400 euro (około 53 590 $) za model podstawowy i 53 000 euro (57 490 $) za pakiet Premium, według Forda. Strona internetowa po francusku.