GameGen-O firmy Tencent podniosło poprzeczkę dla gier wideo generowanych przez sztuczną inteligencję, umożliwiając generowanie ograniczonych gier z otwartym światem na podstawie tekstu.
Ta generowana proceduralnie technologia ma na celu drastyczne skrócenie czasu i kosztów tworzenia gier z otwartym światem oraz treści, z którymi gracze wchodzą w interakcję. Tencent współpracował ze studentami w Hongkongu, aby opracować ten zestaw danych o treści gry, który może niezależnie generować środowiska, postacie i zasoby gry.
Pojawienie się tej technologii może przełożyć się na obniżenie wydatków studiów gier, które w ostatnich latach redukowały zatrudnienie, aby zaoszczędzić pieniądze.
Zespół badawczy w GraGen-o uważa, że „podkreśla to potencjał modeli generatywnych jako alternatywy dla technik renderowania, które mogą efektywnie łączyć generowanie kreatywne z możliwościami interaktywnymi”.
Nowy kreator świata AI firmy Tencent
Tencent wprowadza GameGen-O
Generowanie gier wideo z otwartym światem
Przedstawiamy GameGen-O, pierwszy model transformatora dyfuzyjnego dostosowany do generowania gier wideo w otwartym świecie. Ten model ułatwia generowanie wysokiej jakości w otwartej domenie poprzez symulowanie szerokiej gamy silników gier… fot.twitter.com/DlBt9iiLYZ
-AK (@_akhaliq) 13 września 2024 r.
Artyści i deweloperzy spędzają miesiące na tworzeniu postaci, środowisk, akcji i wydarzeń do naszych ulubionych gier. Tencent, chiński gigant stojący za tym nowym oprogramowaniem AI, ma zróżnicowane portfolio z udziałami w globalnych firmach gamingowych. Riot Games od Valorant, Ubisoft Entertainment, Larian Studios od Baldur’s Gate 3 i Remedy Entertainment.
Badacze AI nazwali proces tworzenia tych środowisk Open World Video Game Dataset (OGameData). Ta baza danych informacji o grach obejmuje 150 najnowocześniejszych gier i 4000 godzin klipów wideo, zgodnie z Fani gadżetów.
Oprogramowanie gry przechodzi przez dwuetapowy proces opracowywania treści, według twórców GameGen-O, który obejmuje „wstępne trenowanie modelu bazowego i dostrajanie instrukcji. W pierwszej fazie model jest wstępnie trenowany na OGameData przy użyciu funkcji text-to-video i kontynuacji wideo, co daje GameGen-O możliwość generowania gier wideo w domenie otwartej. W drugiej fazie wstępnie wytrenowany model jest zamrażany i dostrajany przy użyciu trenowalnego InstructNet, co umożliwia generowanie kolejnych klatek na podstawie wielomodalnych instrukcji strukturalnych”.
Proces ten jest jeszcze na wczesnym etapie, ale postacie takie jak Geralt z Rivii z Wiedźmina, John Marston z Red Dead Redemption i Jin Sakai z Ducha Cuszimy zostały już wyrenderowane w OGameData, zgodnie ze stroną ogłoszenia w serwisie GitHub.
Jak informowaliśmy, inne firmy, w tym Google, poczyniły postępy w zakresie treści generowanych przez AI. Największa wyszukiwarka na świecie opublikowała dokument, który szczegółowo opisuje GameNGen i jego proces tworzenia rozgrywki w stylu Doom przy użyciu sieci neuronowej.
Obraz: W połowie podróży