Jeśli byłeś klientem Verizon lub chciałeś wieczorem pograć na PS5, to był chaotyczny poniedziałek. Najpierw zgłosili to klienci mobilni Verizon awarie w poniedziałek w całych Stanach Zjednoczonych. Około godziny 9:30 czasu wschodniego setki tysięcy użytkowników zgłosiło problemy z usługami mobilnymi w Downdetector. O godzinie 11:20 liczba raportów wzrosła do prawie 105 000. Problemy obejmowały niemożność wysyłania SMS-ów i całkowity brak usług komórkowych. Problem dotyczył wschodniego wybrzeża i środkowego zachodu. Przewoźnik nie wyjaśnił, co było przyczyną problemu. FCC stwierdziła, że „pracuje nad ustaleniem przyczyny i zakresu zakłóceń w świadczeniu usług”.
Kilka godzin później w PlayStation Network doszło do poważnych wydarzeń kwestiewyrzucanie ludzi z meczów i zawieszanie gier online na całym świecie. (Tak, to nawet więcej niż Środkowy Zachód i Wschodnie Wybrzeże.) Użytkownicy nie mogli logować się na PS5, PS4, PS Vita i PS3 ani przeprowadzać konserwacji kont w Internecie. Funkcja przesyłania strumieniowego również została wyłączona w trybie offline. Usługi wróciły do trybu online we wczesnych godzinach października. Rozmawiamy także z Sony o przyczynie.
— Mat Smith
Najważniejsze historie technologiczne, które mogłeś przeoczyć
Firma musi także regularnie składać raporty.
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ukarała Cruise’a, dział GM zajmującym się pojazdami autonomicznymi, grzywną w wysokości 1,5 miliona dolarów. Kara została nałożona za pominięcie kluczowych szczegółów wypadku, który miał miejsce w październiku 2023 r., kiedy jeden z autonomicznych pojazdów firmy uderzył i pociągnął pieszego w San Francisco. Cruise zostaje ukarany grzywną za początkowe złożenie niekompletnych raportów, ale jest coś gorszego. Kierownictwo początkowo odtworzyło film z wypadku podczas spotkań, które odbyły się 3 października z biurem burmistrza San Francisco, NHTSA, DMV i innymi urzędnikami. Jednak transmisję wideo „zakłócały problemy z łącznością internetową”, co zasłaniało fragment, w którym pojazd ciągnął ofiarę. Kierownictwo, które według raportu wiedziało o przeciąganiu, również nie wspomniało ustnie o tym kluczowym szczególe.
NHTSA chce, aby Cruise złożył plan działań naprawczych wraz z innymi planami obejmującymi całkowitą liczbę pojazdów, przejechane kilometry oraz to, czy działały bez kierowcy. Musi także podsumowywać aktualizacje oprogramowania, które wpływają na działanie i nie tylko. Wreszcie Cruise będzie musiał także spotkać się z kwartalnikiem NHTSA, aby omówić i dokonać przeglądu tych raportów.
Twierdzi, że funkcja Auto Blocker firmy Samsung utrudnia instalację sklepu z aplikacjami.
Epic uwielbia bitwy na sali sądowej. Kolejnym konkurentem jest Samsung i Google. (Tak, już epicki przeciwko Google w grudniu ubiegłego roku, które stwierdziło, że Google posiada nielegalny monopol na dystrybucję aplikacji i usługi rozliczeniowe w aplikacjach). Epic Games twierdzi, że funkcja automatycznego blokowania firmy Samsung utrudnia użytkownikom instalowanie sklepu Epic Games Store na najnowszych urządzeniach Samsung. Dzieje się tak, ponieważ Samsung aktywuje teraz funkcję automatycznego blokowania, która domyślnie zezwala na instalowanie aplikacji tylko ze sklepów Google Play i Samsung Galaxy Store. Szczerze mówiąc, wyłączenie jest dość pracochłonne. Dyrektor generalny Epic Games, Tim Sweeney, sugeruje nawet współpracę Google i Samsunga, choć przyznaje, że nie ma konkretnych dowodów na to twierdzenie.