Tylko mógł zaimponować fanom niedawnym gościnnym występem u boku Leona Thomasa, wydaje się jednak, że pracuje nad swoją nową muzyką z dyrygentem Williamsem.
W sobotni wieczór (28 września) dziennikarz DC zamieścił na X (dawniej Twitterze) aktualizację związaną z muzyką: „Dyrygent właśnie przesłał mi kilka bitów… bądźcie czujni”.
Wale nawiązał do reakcji niektórych fanów na to oświadczenie, ale nie podał żadnych dodatkowych szczegółów.
Do ujawnienia tej informacji doszło po lawinie pozytywnych reakcji na jego pojawienie się na najnowszym albumie piosenkarza Leona Thomasa BŁAZEN.
Post na koncie fanów zawierający fragment wersetu Wale’a z piosenki „FEELINGS ON SILENT” spotkał się z odpowiedziami w stylu: „Kurczę, jeśli to choć trochę przypomina jego nowy album, to będzie on stale powtarzany @Wale” i „Podoba mi się to @KrajkaBardzo mi się to podoba.”
Raper odpowiedział na to drugie, pisząc po prostu: „Ja też”.
Dyrygent właśnie przysłał mi kilka bitów… bądźcie czujni
— Wale (@Wale) 28 września 2024 r
Kurczę, jeśli to choć trochę przypomina jego nowy album, to będzie on stale powtarzany @Krajkahttps://t.co/RbEpwa02Z0
— Mel (Ona/Ona) 🦅 (@figuremelout) 29 września 2024 r
Ja też https://t.co/pif5fkhLUI
— Wale (@Wale) 29 września 2024 r
w sierpniu Wale udostępnił zapowiedź nowej piosenki „Ghetto Speak” w ramach długo oczekiwanej współpracy z Nike.
MC, który w 2008 roku dał wyraz swojej miłości do marki w filmie „Nike Boots”, jest twarzą kampanii DMV Cherry Blossom Foamposite One giganta odzieży sportowej.
Wale nie tylko wystąpił w reklamie tych butów, ale także dodał do niej ścieżkę dźwiękową z fragmentem nigdy wcześniej nie słyszanej piosenki „Ghetto Speak”, która jest odą do jego rodzinnego miasta.
W utworze rapuje: „Z krainy, która zbyt dobrze pojmuje powszechne szaleństwo / Niezbyt daleko od symbolicznej architektury, która je maskuje / Ale chyba wszystko jest sprawiedliwe, / Bo potłuczone szkło, kwiaty wiśni, te fragmenty kul nie wyglądają tak fantastycznie na ekranie broszura.”
W reklamie pojawia się także epizodycznie postać lokalnej legendy undergroundu, Big Lordy.
Nie wiadomo, czy „Ghetto Speak” doczeka się wydania komercyjnego, czy powstał wyłącznie na potrzeby kampanii.