Home Styl życia Możesz popełnić ten błąd, który może zakończyć Twoją karierę, podczas dojazdu do...

Możesz popełnić ten błąd, który może zakończyć Twoją karierę, podczas dojazdu do pracy

8
0


Czy jesteś winny zrobienia tego? (Zdjęcie: Getty Images)

Wszyscy znamy tę procedurę transport publiczny: zgłaszaj wszelkie podejrzane zachowania lub przedmioty, zwracaj uwagę na swoje rzeczy osobiste i okazuj szacunek innym pasażerom.

Są to czynności, które wielu z nas wykonuje codziennie. W Wielkiej Brytanii około 2,2 miliona osób korzysta z transportu publicznego, aby codziennie dojechać do pracy.

Ale podczas gdy my dbamy o swoje bezpieczeństwo osobiste w pociągach, autobusach i metrzewygląda na to, że popełniamy jeden powszechny błąd, który może nas, a dokładniej rzecz biorąc, narażać na niebezpieczeństwo pracezagrożony.

Nowe badania firmy Kaspersky, zajmującej się cyberbezpieczeństwem, ujawniły, że wielu pracowników dojeżdżających do pracy wykazuje niepokojące zachowania, które mogą skutkować wyciekiem danych lub poważnym naruszeniem prywatności w miejscu pracy.

Do ryzykownych zachowań zalicza się pisanie służbowych e-maili w transporcie publicznym; dwie trzecie (66%) osób dojeżdżających do pracy, z którymi rozmawiano, przyznało się do takiego zachowania, podczas gdy 29% stwierdziło, że otwarcie pracuje nad ważnymi dokumentami, niezależnie od tego, kto znajduje się w ich otoczeniu.

Wiele osób naraża swoje poufne dane służbowe na ryzyko podczas korzystania z transportu publicznego. (Zdjęcie: Getty Images)

Kolejne 35% dojeżdżających do pracy stwierdziło, że podsłuchali poufne szczegóły biznesowe podczas rozmów telefonicznych w drodze, a jedna czwarta (24%) podsłuchała identyfikowalne nazwy firm i konkretne lokalizacje miejsc pracy. Ojej.

Jak głosi przysłowie „luźne usta zatapiają statki” i ważne jest, aby pamiętać, że nigdy nie wiesz, obok kogo możesz siedzieć. Osoba naprzeciwko ciebie może być cyberprzestępcą, a ty możesz po prostu przekazać jej cenne informacje, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Firma Kaspersky ostrzegła również pasażerów, aby rozważyli ukrywanie „bardzo wrażliwych wskazówek wizualnych”, takich jak identyfikatory służbowe, dowody osobiste, podpisy e-mail i lokalizacja miejsca pracy, podczas korzystania z transportu publicznego.

David Emm, główny badacz ds. bezpieczeństwa w firmie Kaspersky, wyjaśnia: „Wielu z nas nieświadomie pozostawia cenne osobiste informacje, z których inni korzystają podczas codziennych podróży do pracy, w tym nazwy firm, dane kontaktowe oraz inne poufne informacje.

„Jeśli zajmujesz się strategicznymi informacjami w trakcie dojazdu do pracy, wpływ wycieku może być ogromny — i potencjalnie łatwo wyśledzić osoby, które mają do niego dostęp. Niezależnie od tego, czy chodzi o transakcję finansową, sprawę sądową czy dane pacjenta, ujawnienie takich szczegółów publicznie może mieć poważne konsekwencje zarówno dla firmy, jak i osoby odpowiedzialnej.

„Z drugiej strony, nawet pozornie mniej krytyczne informacje — takie jak wewnętrzne procesy lub luźne dyskusje w pracy — mogą być nadal cenne dla ukierunkowanego atakującego, który chce zdobyć przyczółek w organizacji, tak jak w przypadku phishingu. W takich przypadkach może być trudniej bezpośrednio powiązać naruszenie z konkretnym działaniem, ale długoterminowe szkody mogą być równie znaczące”.

Kontynuował: „Branże takie jak finanse, opieka zdrowotna i prawo mają surowe zasady zabraniające pracownikom pracy w niezabezpieczonych przestrzeniach publicznych, takich jak pociągi czy kawiarnie, gdzie przepisy takie jak GDPR i wytyczne FCA stawiają ochronę danych na pierwszym miejscu. W tych sektorach dostęp do poufnych informacji poza bezpiecznymi środowiskami może oznaczać koniec kariery, z potencjalnymi działaniami dyscyplinarnymi, reperkusjami prawnymi i znacznymi szkodami dla firmy.

„Bez względu na to, czy jesteś prawnikiem, bankierem czy lekarzem, ochrona danych w miejscach publicznych jest kwestią niepodlegającą negocjacjom”.

Dla niektórych wykonywanie pracy w trakcie dojazdu do pracy nie podlega dyskusji, a czas podróży jest konieczny, aby wykonać zadanie.

Dlatego dla osób, które muszą wykonywać zadania służbowe w transporcie publicznym, firma Kaspersky nawiązała współpracę z ekspertami ds. etykiety z Debrett’s, aby stworzyć Przewodnik po dyskrecji cyfrowej aby pomóc ludziom zadbać o bezpieczeństwo swoich urządzeń w trakcie dojazdów do pracy.

Wśród najważniejszych wskazówek zawartych w przewodniku znajduje się zajęcie odosobnionego miejsca, w którym możesz usiąść, jeśli zamierzasz pracować nad poufnymi dokumentami, aby uniknąć „osobistych podglądaczy”.

Ostrzegają także, by podczas pisania wiadomości e-mail lub SMS-ów rozważyć skorzystanie z usług „obserwatorów okien” (ekran telefonu może odbijać się w ciemnym oknie za użytkownikiem), a także by w miarę możliwości zamiast rozmawiać przez telefon, starać się wysyłać poufne informacje SMS-em.

Liz Wyse, szefowa działu wydawniczego Debrett’s, dodaje: „Wielu z nas jest zafascynowanych naszymi urządzeniami cyfrowymi, a szczególnie w transporcie publicznym gubimy się w złudzeniu, że poruszamy się w naszej własnej prywatnej cyfrowej bańce. W sferze publicznej, gdzie możemy być poddawani ścisłej i złośliwej inwigilacji, kluczowe jest, abyśmy chronili nasze własne cyberbezpieczeństwo.

„Obserwowanie ludzi wokół nas jest podstawą dobrych manier, a także istotnym narzędziem ochrony naszej prywatności”.

Masz jakąś historię do opowiedzenia?

Skontaktuj się z nami, wysyłając e-mail MetroLifestyleTeam@Metro.co.uk.

WIĘCEJ : Jedna rzecz, którą powinieneś dodać do swojego CV, jeśli zrobiłeś sobie przerwę w karierze

WIĘCEJ : Ciężarówka wjeżdża w pas dzielący i dachuje na autostradzie M40

WIĘCEJ : Nie wzięłam ani jednego dnia urlopu macierzyńskiego – mamy naprawdę mogą mieć wszystko





Source link