Home Rozrywka Koncept artystyczny Romulusa ujawnia niewidoczny etap cyklu życia potomstwa

Koncept artystyczny Romulusa ujawnia niewidoczny etap cyklu życia potomstwa

14
0






W tym artykule znajdują się ważne informacje spoilery dla „Obcy: Romulus”.

„Obcy: Romulus” stosuje podejście „Przebudzenia Mocy” do formuły sequela legacy, serwując zbiór najlepszych momentów z całej serii „Obcy” (jak większość fanów, ten film ignoruje „Obcy kontra Predator” i jego sequel), co skutkuje mnóstwem easter eggów i odniesień. To podejście nie sprawdzi się u każdego, ale jest w nim mnóstwo świetnych momentów, które czynią ten film wyjątkowym.

Szczególnie dotyczy to ostatniej sceny w „Obcym: Romulusie”, w której ciężarna Kay (Isabela Merced) wstrzykuje sobie czarną maź, aby wyleczyć poważną ranę. W nowej odsłonie oryginalnego filmu, w którym obcy terror wkrada się do statku kosmicznego, Kay rodzi potwora, który szybko mutuje i dojrzewa do gigantycznego ksenomorfa z twarzą Inżyniera — The Offspring. Groza seksu i porodu została motyw przewodni w filmie „Obcy” od samego początkuale The Offspring sprawia (i wygląda) wrażenie kulminacja pomysłu skrzyżowania ludzi, ksenomorfów i inżynierów z „Prometeusza”, doprowadzając koncepcję do końca, co przyniosło przerażające rezultaty.

Nic dziwnego, że dotarcie tam było procesem i podobnie jak Xenomorph przeszedł przez wiele projektów, tak samo The Offspring przeszedł przez pewne zmiany w fazie przedprodukcyjnej. Wcześniej widzieliśmy wczesny, nieużywany projekt Offspring, który obejmował długie, czarne włosy; teraz artysta koncepcyjny Dane Hallett pokazał inne projekty, które nie przeszły selekcji, ale które mimo to rozpalają wyobraźnię na temat alternatywnego, pokręconego filmu o „Obcym”, który nigdy nie powstał.

Dokładnie tak, prawie dostaliśmy wersję „Obcego: Romulusa”, która kończy się walką z udziałem ksenomorficznego mutanta ZE SKRZYDŁAMI. Jasne, nastoletni Offspring jest irytujący i niepokojący, ale wygląda bardziej jak stworzenie z „Jestem legendą” niż ksenomorf. Z drugiej strony ksenomorf ze skrzydłami jest dziwaczny, dość mrocznie zabawny i absolutnie metalowy.

Ksenomorf ze skrzydłami to koszmar, który czeka, aby się wydarzyć

Potomstwo, jak grał Robert Bobroczkyitworzy przerażająco absurdalny i dziwaczny sposób na zakończenie „Obcego: Romulusa”. To także stworzenie, które łączy najlepszą część „Obcego: Przebudzenie” (czyli koncepcję ksenomorfa, który ma uczucia do swojej matki, klona Ellen Ripley Sigourney Weaver, i który zachowuje się jak dziecko lub szczeniak) z najlepszymi częściami „Prometeusza” i „Obcego: Przymierza” Ridleya Scotta (które zawierały mutacje ludzi, ksenomorfów i inżynierów). Ale chociaż mało prawdopodobne jest, aby The Offspring powrócił w tej konkretnej formie, jego wprowadzenie, w połączeniu ze wszystkim innym w zakończeniu „Romulusa”, stanowi skuteczny sposób na rozpoczęcie od nowa serii „Obcy”.

Co najmniej The Offspring jest z pewnością o wiele lepiej wykonany niż, powiedzmy, hybryda ksenomorfa i Predatora (znana również jako Predalien) z filmów „Obcy kontra Predator”. Nie tylko tematycznie pasuje do idei zabawy w boga i kreacji, wcześniej eksplorowanych w „Prometeuszu”, ale także pasuje do wizji porodu jako horroru w „Romulusie”, jednocześnie tworząc skuteczne i oryginalne stworzenie, niepodobne do niczego, co widzieliśmy wcześniej w tej serii. Mimo to, może następnym razem moglibyśmy dodać trochę skrzydeł do miksu?

„Obcy: Romulus” jest obecnie wyświetlany w kinach.




Source link