Home Technologia Wysokiej klasy gogle VR o przeciętnej wydajności

Wysokiej klasy gogle VR o przeciętnej wydajności

7
0


Focus Vision wyróżnia się ogólną jakością wykonania i komfortem. Mimo że jest wykonany z tworzywa sztucznego, podobnie jak Quest 3, jest to solidne urządzenie, które wyraźnie wygląda na bardziej zaawansowane niż produkty Meta. Duża amortyzacja sprawia, że ​​Focus Vision wygodnie leży na czole i za łbem. A pasek na głowę przypominający aureolę w połączeniu z możliwością podniesienia wizjera ułatwia zakładanie na duże okulary.

Co najważniejsze, Focus Vision ma wymienną baterię z tyłu paska na głowę. Stanowi to pomocną przeciwwagę dla nieporęcznego frontonu i może pozwolić ci pozostać w bezprzewodowej rzeczywistości wirtualnej przez cały dzień, jeśli masz wystarczającą ilość zapasowych baterii. Zestaw słuchawkowy ma również małą wbudowaną baterię, która pozwala kontynuować sesję VR nawet podczas wymiany większego tylnego ogniwa zasilającego. Jest to coś, czego prawdopodobnie nigdy nie zobaczymy w konsumenckim zestawie słuchawkowym Quest, ponieważ jest po prostu zbyt kosztowny we wdrożeniu, a Meta nie jest produktem przeznaczonym dla klientów korporacyjnych, którzy wymagają ciągłej łączności bezprzewodowej. (I żeby być uczciwym, łatwo jest po prostu podłączyć Quest 3 do akumulatora USB.)

HTC Vive Focus Vision
Devindra Hardawar dla Engadget

Korzystanie z Focus Vision nie różni się zbytnio od Focusa — zestawu słuchawkowego, który przypadł mi do gustu podczas recenzji w 2021 r., ale jako urządzenie przeznaczone do celów biznesowych ostrzegałem, że żaden konsument nie powinien go kupować. Nie jest to chyba zbyt zaskakujące, ponieważ oba zestawy słuchawkowe mają tę samą podstawową konstrukcję, wyświetlacze i procesor. W samodzielnym trybie VR grając w Maestro Demo naprawdę sprawiło, że poczułem się, jakbym dyrygował orkiestrą (doświadczenie, które miałem również na Quest 3S) i podobało mi się skakanie po kilku wirtualnych światach w czacie VR.

Inne doświadczenia, takie jak klasyczny podwodny film krótkometrażowy VR theBlu, było tak samo wciągające, jak w przypadku bardziej nieporęcznych zestawów słuchawkowych na uwięzi. Chociaż widziałem, że Focus Vision nie ma najlepszych obiektywów na rynku i żałowałem, że nie ma większej mocy graficznej, nadal wywoływał dreszczyk emocji, gdy stałem pośrodku zatopionego statku i czekałem, aż przepłynie obok niego ogromny płetwal błękitny . Miło było również zobaczyć, że sklep z aplikacjami Vive był nieco bardziej zaludniony niż w 2021 r. Mimo wszystko blednie to w porównaniu z biblioteką Meta’s Quest, która zawiera znacznie więcej tytułów i mnóstwo atrakcyjnych ekskluzywnych tytułów (w tym tytuły z Gwiezdnych Wojen, takie jak Vader Immortal seria i Opowieści z krańca galaktyki).

HTC Vive Focus VisionHTC Vive Focus Vision

Devindra Hardawar dla Engadget

Wiedzieliśmy już, że HTC Vive może zbudować porządny zestaw słuchawkowy – kontrolery i głośniki Focus Vision mają takie same możliwości, jak w poprzednim modelu – ale co z nowymi funkcjami Focus Vision, takimi jak rzeczywistość mieszana i śledzenie wzroku? Niestety, nie ma jeszcze zbyt wiele do powiedzenia. Dostępnych jest kilka rozwiązań rzeczywistości mieszanej, takich jak aplikacja do tworzenia Figmin XR i strzelec Yukiale nie są one specjalnie porywające. Kamery rzeczywistości mieszanej Focus Vision o rozdzielczości 16 MP zapewniają rozmyty obraz prawdziwego świata (podobnie jak w Questach 3 i 3S), więc nie są tak wciągające, jak znacznie droższe Apple Vision Pro.

Funkcja śledzenia wzroku w Focus Vision również całkowicie nie działała, nawet po wielokrotnych próbach kalibracji bez okularów. Nie wydawało się to jednak wielką stratą, ponieważ w sklepie Vive jest tylko kilka gier, które ją obsługują (np. Kapsułkowe stworzenia I Klacz). Jest to funkcja, która wydaje się bardziej przydatna dla programistów, którzy chcą tworzyć własne rozwiązania do śledzenia wzroku, niż dla osób, które chcą po prostu grać w gry z funkcją śledzenia wzroku.

HTC Vive Focus VisionHTC Vive Focus Vision
Devindra Hardawar dla Engadget

Lepszą zaletą Focus Vision jest możliwość strumieniowego przesyłania nieskompresowanych wrażeń VR z komputerów stacjonarnych – ale tylko wtedy, gdy zainwestujesz w zestaw do przesyłania strumieniowego DisplayPort za 149 USD. Chociaż zestawy słuchawkowe Meta’s Quest od lat można łączyć z komputerami stacjonarnymi, najpierw za pomocą kabla USB-C, a następnie bezprzewodowo, zapewniają one również mocno skompresowany obraz wirtualnej rzeczywistości na komputerach stacjonarnych. Przechodząc bezpośrednio do złącza DisplayPort na karcie graficznej, HTC Vive ma na celu dostarczenie czegoś bliższego temu, co widzieliśmy w przypadku Vive Pro 2 i innych dedykowanych zestawów słuchawkowych do komputerów PC.

Po półgodzinnej zabawie Half-Life: AlyxMogę potwierdzić, że Focus Vision zapewnia solidne wrażenia w wirtualnej rzeczywistości na komputerze stacjonarnym, szczególnie w przypadku samodzielnego zestawu słuchawkowego. Biorąc jednak pod uwagę, że kosztuje już 999 dolarów i do tego potrzebne jest dodatkowe akcesorium za 149 dolarów, trudno powiedzieć, dla kogo będzie to atrakcyjne. Prawdziwi szefowie VR prawdopodobnie zainwestowali już w poważne konfiguracje komputerów stacjonarnych, takie jak Indeks zaworówlub niedawne Wielki ekran poza (który wykorzystuje absurdalnie przejrzyste ekrany microLED, takie jak Vision Pro).

Piękno podłączania samodzielnych zestawów słuchawkowych do komputerów PC zawsze wiązało się z wartością. To była ogromna premia, gdy Quest 2 za 300 dolarów mógł zapewnić odpowiednią VR na komputerze stacjonarnym. Ale tak nie jest w przypadku Focus Vision. Przypuszczam, że jeśli jesteś programistą, który potrzebuje jednego urządzenia do testowania zarówno samodzielnej rzeczywistości VR, jak i złożonych środowisk stacjonarnych, lub pracujesz dla firmy, która potrzebuje wielofunkcyjnych zestawów słuchawkowych VR, Focus Vision może spełnić niektóre potrzeby. Ale tak czy inaczej, wydaje się to dość niszowym przypadkiem użycia.

HTC Vive Focus VisionHTC Vive Focus Vision
Devindra Hardawar dla Engadget

Automatyczna regulacja IPD w Focus Vision, która skanuje Twoje oczy i fizycznie przesuwa soczewki do idealnej pozycji, również była dla mnie strzałem w dziesiątkę. Czasami działało dobrze i lądowało w okolicach zalecanego przeze mnie IPD wynoszącego 66. Czasami jednak automatyczny proces kończył się na IPD wynoszącym około 72, przez co wszystko wyglądało na nieco zamazane. Czasami ta funkcja po prostu nie działała. Automatyczna regulacja jest przydatna, jeśli dzielisz się zestawem słuchawkowym z innymi osobami, ale w innych przypadkach ręczne wybieranie preferowanego IPD jest o wiele bardziej przydatne.

Podczas mojego typowego samodzielnego użytkowania Focus Vision działał przez około godzinę i 45 minut, czyli blisko dwóch godzin szacowanych przez HTC Vive. To mniej niż zwykle w Questach 3 i 3S, ale przynajmniej możesz kupić dodatkowe baterie i łatwo je wymienić. Wbudowana bateria, która umożliwia wymianę podczas pracy, wytrzymuje około dwudziestu minut, ale nie jest to też coś, co zwykle będzie stresujące.

HTC Vive Focus VisionHTC Vive Focus Vision
Devindra Hardawar dla Engadget

Pomimo moich problemów Focus Vision nadal zajmuje interesującą pozycję w świecie VR – zwłaszcza od tamtej pory Meta zrezygnowała z Questa Proktóry byłby bliskim konkurentem. Nadal zapewnia przyzwoitą samodzielną rozgrywkę VR, pomimo użycia starzejącego się procesora i obiektywów. A jeśli nie chcesz mieć bałaganu w czujnikach SteamVR w swoim biurze, jest to sprytny sposób na wykorzystanie wydajnych komputerów w celu uzyskania bardziej wciągających wrażeń VR (pod warunkiem, że kupisz zestaw DisplayPort za 149 USD). Ale w przypadku zestawu słuchawkowego za 999 dolarów szkoda, że ​​HTC Vive nie postarał się bardziej, aby Focus Vision się wyróżniał.



Source link