Kryzys przemysłowy w Niemczech pogłębił się wczoraj, gdyż Mercedes-Benz po raz drugi w ciągu niecałych dwóch miesięcy obniżył swoją całoroczną prognozę zysków.
Firma odczuła skutki spadku popytu na samochody na skutek problemów gospodarczych w Chinach.
Obniżywszy prognozy zysków w lipcu, wczoraj uczynił to po raz drugi, wysyłając akcje w dół o 6,8 proc. we Frankfurcie. Oczekuje się, że całoroczne zyski giganta motoryzacyjnego będą „znacznie niższe” od 17 mld funtów zgłoszonych w zeszłym roku.
Dyrektor naczelny Ola Kaellenius powiedział, że firma jest „ogromnie ostrożna”. Dodał: „Jak długo to potrwa? Nie wiem, ale pozostaję ostrożny w przewidywalnej przyszłości w kwestii Chin”.
Analitycy Stifel stwierdzili, że obniżka prognoz „nie jest wielkim zaskoczeniem”, ale jej skala była „negatywnym zaskoczeniem”. Mercedes nie jest odosobniony w tym zamieszaniu. BMW również zostało zmuszone do obniżenia swoich prognoz na początku miesiąca z powodu stłumionego popytu w Chinach.
Ostrzeżenie o zyskach: Mercedes ucierpiał z powodu spadku popytu na samochody na skutek problemów gospodarczych w Chinach
A Volkswagen powiedział, że może zamknąć fabryki w kraju po raz pierwszy w swojej 87-letniej historii. Istnieją obawy, że ten ruch może doprowadzić do likwidacji nawet 30 000 miejsc pracy. Niemcy, największa gospodarka kontynentu i niegdyś potęga przemysłowa, przeżywają przedłużający się kryzys produkcyjny, który sprawił, że kraj ten został nazwany „chorym człowiekiem Europy”.
Dzieje się tak częściowo dlatego, że Chiny wkroczyły na ich terytorium i zaczęły konkurować z chińskim sektorem motoryzacyjnym.
Dane z tego miesiąca pokazują, że aktywność produkcyjna w Niemczech spada najszybciej od pięciu miesięcy.
Cyrus de la Rubia, główny ekonomista Hamburg Commercial Bank, powiedział, że kryzys w niemieckim przemyśle „trwa znacznie dłużej, niż ktokolwiek się spodziewał”.
Branża motoryzacyjna również odczuła skutki załamania popytu na pojazdy elektryczne.
Dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wykazały, że w zeszłym miesiącu w Unii Europejskiej zarejestrowano zaledwie 92 627 samochodów zasilanych wyłącznie akumulatorem. To spadek o 44 procent w porównaniu z sierpniem ubiegłego roku.
ACEA stwierdziła, że spadek ten „był spowodowany spektakularnym spadkiem” o 69 proc. w Niemczech i 33 proc. we Francji – dwóch największych rynkach pojazdów elektrycznych na baterie w regionie.
„Rynek samochodów elektrycznych znajduje się obecnie w ciągłej tendencji spadkowej” – powiedział rzecznik.
PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY
AJ Dzwon
AJ Dzwon
Łatwe inwestowanie i gotowe portfele
Hargreaves Lansdown
Hargreaves Lansdown
Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami
interaktywny inwestor
interaktywny inwestor
Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie
Saksofon
Saksofon
Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych
Handel 212
Handel 212
Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta
Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.