Home Biznes TfL zapowiada, że ​​będzie twarda wobec kierowców uchylających się od kar ULEZ

TfL zapowiada, że ​​będzie twarda wobec kierowców uchylających się od kar ULEZ

7
0


Transport for London (TfL) zapowiedział, że będzie surowy wobec kierowców, którzy nie płacą mandatów za jazdę w strefie ultraniskiej emisji pojazdami niezgodnymi z przepisami.

Mówi, że „grupa osób” odmawia zapłaty mandatów karnych (PCN), co doprowadziło do powstania „znacznej kwoty” niespłaconego długu od czasu rozszerzenia strefy w sierpniu ubiegłego roku.

Rozwiąże tę kwestię poprzez kampanię rekrutacyjną dla osób pracujących w swoim zespole dochodzeniowym, aby móc zwiększyć wykorzystanie komorników i zacisków do kół w celu zwalczania recydywistów.

TfL potroi liczbę pracowników w swoim zespole dochodzeniowym, aby zwiększyć skuteczność egzekwowania kar w przypadku niepłacenia kar za ultraniską emisję, co spowoduje częstsze korzystanie z usług komorników i zacisków do kół

TfL twierdzi, że egzekutorzy odzyskali już 25,6 miliona funtów zaległego długu od kierowców, którzy odmówili płacenia kar w zeszłym roku.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy skonfiskowała także ponad 1400 pojazdów od „uporczywie niepłacących” pojazdów i wygenerowała ponad 700 000 funtów ze sprzedaży ich silników.

Teraz planuje potroić liczbę pracowników w swoim zespole dochodzeniowym, aby „zintensyfikować współpracę z organami wykonawczymi, aby dotrzeć do osób w pojazdach zanieczyszczających środowisko, które odmawiają płacenia dziennych opłat”.

W ten sposób zwiększy także wykorzystanie innych działań egzekucyjnych, w tym możliwości odwiedzenia przez komorników adresu osoby uchylającej się od płacenia podatków, zabezpieczenia pojazdów i zajęcia silników przed sprzedażą ich na aukcji w celu odzyskania długów.

„To dodatek do dalszych opłat, jakie naliczają się osobom uchylającym się od zapłaty grzywny w ustawowym terminie” – stwierdzono w środowym oświadczeniu.

Zwiększone egzekwowanie opłat ULEZ następuje pomimo twierdzeń TfL, że „ponad 96 procent” pojazdów poruszających się w tej strefie spełnia normy emisji.

Od tego czasu dramatycznie wzrosła liczba zgłoszeń dotyczących kierowców stosujących taktykę w celu uniknięcia opłaty ULEZ wynoszącej 12,50 GBP dziennie oraz odmów zapłaty numerów PCN wydanych w związku z nieudanymi płatnościami. Burmistrz Sadiq Khan 29 sierpnia 2023 r. rozszerzył strefę, aby objąć nią wszystkie gminy stolicy.

Kary za niezapłacenie opłat wynoszą 180 funtów, choć w przypadku płatności w ciągu dwóch tygodni kwota ta ulega zmniejszeniu o połowę i wynosi 90 funtów.

Jeżeli zarejestrowany posiadacz pojazdu nie zapłaci PCN, zostaje on zarejestrowany jako dług niespłacony i wydany zostaje nakaz jego odzyskania.

Doprowadzi to następnie do wydania nakazu sądowego i podjęcia działań egzekucyjnych w celu odzyskania zaległych kosztów.

Jeśli kierowca zdecyduje się zignorować nakaz, na adres zarejestrowanego właściciela wysyłani są komornicy w celu odzyskania należnych pieniędzy.

Pojazdy kierowców, u których stwierdzono, że uporczywie nie płacą ULEZ PCNS, mogą zostać skonfiskowane. Samochody można następnie sprzedać na aukcji w celu odzyskania zaległego długu

Pojazdy kierowców zidentyfikowanych jako osoby uporczywie niepłacące ULEZ PCNS mogą zostać skonfiskowane. Samochody można następnie sprzedać na aukcji w celu odzyskania zaległego długu

Oszust ULEZ dostał rachunek na 16 000 funtów za niezapłacone numery PCN

Departament podał, że w lipcu agenci TfL odnaleźli kierowcę, któremu wystawiono 45 nakazów aresztowania, pod nowym adresem.

Twierdzili, że nie są już właścicielami pojazdu, ale zespół dochodzeniowy TfL ustalił, że numery PCN otrzymano przed sprzedażą pojazdu.

Kierowca uregulował saldo, które wzrosło do prawie 16 000 funtów.

Inny recydywista posiadający 21 nakazów aresztowania swojego pojazdu był wielokrotnie odwiedzany przez funkcjonariuszy TfL i dokonał szeregu płatności w celu uregulowania zaległego długu w wysokości ponad 7800 funtów.

Zwiększone egzekwowanie opłat ULEZ następuje pomimo twierdzeń TfL, że „ponad 96%” pojazdów spełnia normy emisji wymagane do uniknięcia opłaty w wysokości 12,50 GBP dziennie

Zwiększone egzekwowanie opłat ULEZ następuje pomimo twierdzeń TfL, że „ponad 96%” pojazdów spełnia normy emisji wymagane do uniknięcia opłaty w wysokości 12,50 GBP dziennie

Organy egzekucyjne mają również prawo do zajęcia określonego majątku dłużnika i wykorzystania uzyskanych środków do zaspokojenia wszelkich zaległych długów.

W sierpniu zlokalizowano, zabezpieczono i usunięto samochód po zignorowaniu dziesięciu nakazów.

Do tego kierowcy wydano łącznie 43 pisma, a komornicy byli już pięciokrotnie odwiedzani.

W okresie od sierpnia 2023 r. do lipca 2024 r. komornicy skonfiskowali i usunęli 1429 samochodów.

Około 761 z tych silników – ponad połowa (53 procent) – trafiło na aukcję.

Wygenerowali łącznie 710 147 funtów, które według TfL zostały przeznaczone na pokrycie długów narosłych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Alex Williams, główny specjalista ds. klientów i strategii TfL, powiedział: „Chcemy wysłać jasny sygnał właścicielom pojazdów, że w przypadku otrzymania kary za jazdę w strefie nie należy jej ignorować.

„Twoja kara zostanie przekazana organom egzekucyjnym w celu odzyskania należnych grzywien, przy czym istnieje ryzyko, że Twój pojazd i inne elementy mienia zostaną usunięte”.

Chociaż TfL obiecuje, że będzie twarda wobec recydywistów, ma również uruchomić w nadchodzących miesiącach program pilotażowy mający na celu zaoferowanie zwiększonego wsparcia bezbronnym odbiorcom kar.

Program obejmie nowe wytyczne dla pracowników TfL, które pomogą osobom doświadczającym trudności, np. zwrócenie się do organizacji partnerskiej, która zapewnia doradztwo finansowe.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link