Home Styl życia Nowa praca? Poznaj nakazy i zakazy etykiety biurowej

Nowa praca? Poznaj nakazy i zakazy etykiety biurowej

10
0


Rozpoczęcie nowej pracy może być ekscytującym momentem, ale absolwenci powinni wiedzieć o kilku ważnych rzeczach. (Źródło: Getty Images)

Jeśli niedawno ukończyłeś studia uniwersyteckie i podejmujesz pierwszą porządną pracę po ukończeniu studiów, jest wiele rzeczy, z którymi musisz się uporać. Dla tych, którzy ukończyli studia w ciągu ostatnich kilku lat, korona wirus pandemia prawdopodobnie również włożyła klucz w robotę.

Oficjalne dane z Urząd Statystyczny Krajowy (ONS) wykazało, że 67% studentów trzeciego roku i wyższych stwierdziło, że Covid-19 miał znaczący wpływ na ich wyniki w nauce. Z danych wynika również, że 43% studentów trzeciego roku lub wyższych stwierdziło, że czuje się nieprzygotowanych na kolejny krok.

Dla niektórych studentów kolejnym krokiem będą studia podyplomowe, ale dla wielu innych będzie to oznaczać znalezienie pracy i utknięcie w świecie pracy.

5 ról na początku kariery do odkrycia w Wielkiej Brytanii

Dla absolwentów, którzy niedawno weszli na rynek pracy, wyzwania mogą wydawać się dość trudne. Oczywiście rozpoczynanie pierwszej pracy wiąże się z wieloma przyjemnościami – od poznawania nowych ludzi i rozwijania nowego kręgu znajomych, po podejmowanie wyzwań – i, co najważniejsze, zarabianie pierwszych prawdziwych pieniędzy.

Ale może to być równie onieśmielający czas, gdy oprócz próby zrozumienia niepisanych zasad etykiety biurowej będziesz musiał uporać się z zadaniami i obowiązkami wynikającymi z nowej roli.

Gdy skupisz się na zdobywaniu wiedzy o swojej pracy, takie rzeczy jak profesjonalizm, budowanie relacji i rozwój kariery mogą nawet nie być rejestrowane na twoim radarze. Dla świeżo upieczonych absolwentów, którzy mogli odbywać większość zajęć uniwersyteckich w trybie online, przejście na pracę biurową samo w sobie może być wstrząsające i wytrącające z równowagi.

Pracodawcy nie rozumieją pokolenia Z

Do tego poczucia braku połączenia dochodzi fakt, że wielu pracodawców po prostu nie bardzo dobrze rozumie pokolenie Z. To pokolenie jest najbardziej zróżnicowane i połączone w historii, w wyniku czego widzi i odczuwa rzeczy inaczej niż ich starsi koledzy.

Wiadomo na przykład, że pracownicy pokolenia Z chcą pracować w firmach mających celową misję oraz w firmach, w których wyznają takie same wartości. W przeciwieństwie do swoich starszych kolegów mają też pewne wątpliwości co do sztucznej inteligencji i nie przepadają za pracą w pełni zdalną. Zamiast tego wolą elastyczność hybrydową.

Choć wielu młodszych pracowników obawia się, że przebywanie zdalnie w czasie studiów będzie niekorzystne w momencie wejścia na rynek pracy, z tego doświadczenia można wyciągnąć wiele pozytywów. Oprócz rozwijania kluczowych umiejętności związanych z odpornością, zwinnością i zdolnościami adaptacyjnymi, pandemia promowała także poczucie własnej skuteczności. Ponadto pracownicy pokolenia Z są na ogół obeznani z technologią i łatwo jest im uporać się z nowymi technologiami.

Posiadanie tych elementów układanki na swoim miejscu jest ogromną zaletą dla młodszych pracowników. Następnym punktem twojego programu będzie zrozumienie obyczajów i etykiety biurowej w zespole i firmie, z którą współpracujesz.

Ma to znaczenie, ponieważ dobra etykieta może pomóc uniknąć nieporozumień i konfliktów, a także usprawnia codzienne interakcje ze współpracownikami.

Odkrywanie etykiety biurowej

Na początek zapytaj o dress code. W zależności od tego, gdzie pracujesz, niektóre rzeczy (takie jak szorty lub gołe nogi) mogą być źle widziane. Zasadniczo liczy się schludność i reprezentatywność. Należy także pamiętać o punktualnym przychodzeniu do pracy, na spotkania i dotrzymywanie terminów. Świadczy to nie tylko o profesjonalizmie, ale także o tym, że szanuje się czas innych.

Pomyśl także o swoim stylu komunikacji, używając odpowiedniego języka w e-mailach i rozmowach. Przyjrzyj się, jak Twój menedżer i inni współpracownicy komunikują się i naśladuj ich. Jeśli nie widzisz slangu, skrótów ani emoji, to są to zasady, których należy przestrzegać. Podczas spotkań wideo lub spotkań twarzą w twarz staraj się ćwiczyć aktywne słuchanie i okazywanie szacunku w dyskusjach.

Każde biuro lub miejsce pracy ma również swoje szczególne dziwactwa. W Twoim przypadku może obowiązywać całkowity zakaz podgrzewania ryb w kuchence mikrofalowej (co zrozumiałe) lub prośba o włączenie kamery podczas zdalnych spotkań.

I chociaż jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby być dobrym współpracownikiem, jest wiele rzeczy, które sprawią, że będziesz trochę kłopotliwy w pracy. Mogą one obejmować plotkowanie lub rozpowszechnianie plotek, zdobycie sławy osoby składającej skargę w biurze lub przekraczanie granic innych osób, zadawanie im osobistych lub wścibskich pytań.

Rezerwacja taksówki na koncie służbowym, wydrukowanie etykiet zwrotnych lub zabranie do domu garści długopisów również nie będzie zbyt przychylne.

Ale bądź dobrej myśli: jeśli zrobiłeś coś takiego nie zdając sobie z tego sprawy, obdarz siebie łaską. Każdy popełnia błędy w pracy, także Twój szef. Uczenie się na swoich błędach jest najważniejsze. Jeśli potrafisz wykazać, że jesteś otwarty na informację zwrotną i na tej podstawie dostosujesz swoje podejście, poradzisz sobie dobrze w pierwszej i każdej kolejnej pracy.

Poszukaj świetnej pracy dla absolwentów w Metro Job Board, który zawiera tysiące stanowisk w całej Wielkiej Brytanii.

WIĘCEJ : Pracownica biurowa zdobywa odszkodowanie po tym, jak szef trzykrotnie odmówił jej przywitania

WIĘCEJ : Partia Pracy przyznaje, że zmiana praw pracowniczych może zająć dwa lata

WIĘCEJ : Pięć kroków, które pomogą Ci w końcu osiągnąć zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym





Source link