- Japoński minister obrony Minoru Kihara potwierdził bezpieczną eksploatację zarówno japońskich, jak i amerykańskich V-22 Ospreys w Japonii.
- Ryboły w Japonii wróciły do lotów w marcu, ale nie do pełnych misji, takich jak operacje na lotniskowcach.
- Kihara omówił bieżącą komunikację i współpracę z urzędnikami wojskowymi USA w zakresie kwestii technicznych i ocen bezpieczeństwa Ospreys.
Szef obrony Japonii powiedział w piątek, że japońskie i amerykańskie V-22 Osprey są bezpiecznie eksploatowane w jego kraju i że nie planuje wnioskować o zawieszenie lotu pomimo ograniczeń w USA, gdzie trwające oceny bezpieczeństwa i osiągów będą kontynuowane do przyszłego roku.
Minister obrony Minoru Kihara powiedział, że Japończycy i Wojsko USA urzędnicy ściśle komunikowali się w kwestiach technicznych związanych z bezpieczeństwem Ospreys po śmiertelnej listopadowej katastrofie u południowego wybrzeża Japonii.
„Japońskie i amerykańskie rybołowce operowano bezpiecznie i uważam, że nie ma tu żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa” – stwierdziła Kihara. „Nie mamy zamiaru ubiegać się o zawieszenie operacji”.
WOJSK USA POZWALA RYBOŁOWOM NA POWRÓT DO LOTU KILKA MIESIĘCY PO ŚMIERTELNEJ WYPADKU W JAPONII
Samoloty, które oprócz dalszego szkolenia pilotów ukończyły niezbędną obsługę techniczną, wróciły do służby lotniczej i są eksploatowane z ulepszonymi kontrolami bezpieczeństwa, obsługą techniczną, planami lotu, środkami awaryjnymi i innymi etapami – dodał.
Kihara odpowiadała na pytanie dotyczące uwagi wiceadmirała Carla Chebiego, szefa Dowództwa Systemów Powietrznych Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, że setki amerykańskich wojskowych Ospreyów nie będą mogły wykonywać pełnego zakresu misji co najmniej do 2025 r., kiedy Pentagon będzie przemawiał. obawy dotyczące bezpieczeństwa floty.
W listopadowej katastrofie zginęło ośmiu amerykańskich żołnierzy, co spowodowało uziemienie floty na około cztery miesiące. W marcu Ospreys wróciły do lotu, ale nie do pełnych misji, takich jak operacje na lotniskowcach.
Dwadzieścia dziewięć Ospreyów rozmieszczonych w bazach wojskowych USA w Japonii w ramach dwustronnego sojuszu bezpieczeństwa, a także 14 innych obsługiwanych przez Japońskie Siły Samoobrony Lądowej, które również zostały uziemione, wznowiło loty w połowie marca.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS
Zapytany o ograniczenia dotyczące rybołowów eksploatowanych w Japonii, Kihara powiedział, że nie może komentować, czy i jakie ograniczenia zostały nałożone, powołując się na względy bezpieczeństwa narodowego. Stwierdził, że nie został poinformowany o treści uwag Chebiego Kongres USA z wyprzedzeniem i że urzędnicy zwracają się do Waszyngtonu o wyjaśnienie szczegółów.
Osprey, używany od 2007 roku, może latać jak samolot i lądować jak helikopter. Krytycy twierdzą, że jego innowacyjny projekt ma systematyczne wady, które stoją za nieoczekiwanymi awariami. Jednym z powodów przedłużenia ograniczeń lotów jest fakt, że wojsko nadal pracuje nad naprawą awarii sprzęgła, która została zidentyfikowana jako jedna z głównych przyczyn śmiertelnej katastrofy w Kalifornii w 2022 r.
Chebi powiedział, że w trakcie trwania programu Osprey w katastrofach powietrznych i naziemnych zginęło łącznie 64 członków służby, a 93 innych zostało rannych.